Chilli Solbris Svart 9.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2024 Må pynte opp litt i mørket!? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 10.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2024 Moro å se at det stadig skjer forbedringer om bord i skutan! Blei fint med ny belysning, jeg må jammen ta en runde i Nimbusen også med det, fortsatt en masse glødetrådpærer og halogenlamper der om bord... Når det gjelder septiktankmåler, så har jeg den ved styreposisjon, da er det litt enklere å komme på at den skal tømmes når man er utaskjærs eller sklir forbi en septiktømmestasjon på veien. Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
tom Cognac Svart 10.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2024 Chilli Solbris skrev for 17 timer siden: Må pynte opp litt i mørket!? Stemningsfullt og vakkert jeg tørker ut på land....! Link to post
Hekri Svart 10.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2024 Jeg leser i Båtmagasinet om "Dritær'n" akevitten. Spesiallaget og har gått to ganger rundt holmen Driter'n utafor Kråkerøy. @Chilli Solbris du som ligger fortøyd "midt I smørøyet", har du fått tak i en flaske? Uansett morsom historie. https://www.batmagasinet.no/akevitt-toppsak/dritern-akevitten-gar-sa-det-suser/904112?utm_source=Båtliv_Group_2&utm_campaign=a043fc9526-BATMAGASINET_NYHETSBREV_2024_12_10&utm_medium=email&utm_term=0_5156d7d03f-a043fc9526-504749107 Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2024 Hekri skrev 41 minutter siden: Jeg leser i Båtmagasinet om "Dritær'n" akevitten. Spesiallaget og har gått to ganger rundt holmen Driter'n utafor Kråkerøy. @Chilli Solbris du som ligger fortøyd "midt I smørøyet", har du fått tak i en flaske? Uansett morsom historie. https://www.batmagasinet.no/akevitt-toppsak/dritern-akevitten-gar-sa-det-suser/904112?utm_source=Båtliv_Group_2&utm_campaign=a043fc9526-BATMAGASINET_NYHETSBREV_2024_12_10&utm_medium=email&utm_term=0_5156d7d03f-a043fc9526-504749107 He he, nei jeg har ikke ervervet den erverdige drikk!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
enslagsgjest Svart 10.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2024 Hekri skrev 45 minutter siden: Jeg leser i Båtmagasinet om "Dritær'n" akevitten. Spesiallaget og har gått to ganger rundt holmen Driter'n utafor Kråkerøy. @Chilli Solbris du som ligger fortøyd "midt I smørøyet", har du fått tak i en flaske? Uansett morsom historie. https://www.batmagasinet.no/akevitt-toppsak/dritern-akevitten-gar-sa-det-suser/904112?utm_source=Båtliv_Group_2&utm_campaign=a043fc9526-BATMAGASINET_NYHETSBREV_2024_12_10&utm_medium=email&utm_term=0_5156d7d03f-a043fc9526-504749107 @XardasKSP skulle fått tak i noen flasker til sin pocketdriter Jeg er en slags gjest Link to post
GeirFrode Svart 15.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2024 Hekri skrev On 10.12.2024 at 21.51: Jeg leser i Båtmagasinet om "Dritær'n" akevitten. Spesiallaget og har gått to ganger rundt holmen Driter'n utafor Kråkerøy. @Chilli Solbris du som ligger fortøyd "midt I smørøyet", har du fått tak i en flaske? Uansett morsom historie. He he. Jeg har en flaske stående, og har hatt et par som også er konsumert. Kan absolutt anbefales. Link to post
Chilli Solbris Svart 15.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2024 Dårlig med driterakevitt dessverre. Men litt julestemning ?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2024 Jeg festet dekalene mine med supersterk borrelås fra 3M eller Tesa. Husker ikke helt hvem av dem. Men du verden så det sitter!??. Måtte bruke verktøy for å få de av og på en del så slapp limet og en plass litt av lakken. Så når disse skal på igjen skal mengden dimensjoneres ned! Men nå er alle dekalene av! Jeg får vasket under dem og oppbevart dem innendørs for vinteren! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 30.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2024 Hmm, såpass ja! Det betyr jo at den borrelåsen egentlig har et ganske stort bruksområde. Og smart å oppbevare dekalene innendørs på vinteren ? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2024 Komodo skrev for 2 timer siden: Hmm, såpass ja! Det betyr jo at den borrelåsen egentlig har et ganske stort bruksområde. Og smart å oppbevare dekalene innendørs på vinteren ? Ja de borrelåsene kan bære mye så lenge limet sitter! De var utrolig hard å få av! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sjøholken Svart 30.Desember.2024 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2024 De borrelåsene er mye brukt i marinen, de tåler utrolig mye. Ser du bruker begge sidene med "hard" bust, da sitter det omtrent permanent. Tror du med fordel kan fjerne 3/4 og heller ha små deler som skal treffe hverandre. Du kan også få tak i en med myk bust (omtrent som den vanlige myke (hårete) delen i vanlig borrelås, denne sitter meget godt hvis den brukes sammen med den du har, og gjør det enklere å få av igjen Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Desember.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2024 Sjøholken skrev 1 time siden: De borrelåsene er mye brukt i marinen, de tåler utrolig mye. Ser du bruker begge sidene med "hard" bust, da sitter det omtrent permanent. Tror du med fordel kan fjerne 3/4 og heller ha små deler som skal treffe hverandre. Du kan også få tak i en med myk bust (omtrent som den vanlige myke (hårete) delen i vanlig borrelås, denne sitter meget godt hvis den brukes sammen med den du har, og gjør det enklere å få av igjen Det rådet skal definitivt følges opp til våren!! ? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 1.Januar Link til dette innlegget Svart 1.Januar Det var 99 sider med gode råd og tips og erfaringer og utfordringer og løsninger og historier og aha-opplevelser og mye annet for oss dekksgutter. Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar Hekri skrev On 1.1.2025 at 13.15: Det var 99 sider med gode råd og tips og erfaringer og utfordringer og løsninger og historier og aha-opplevelser og mye annet for oss dekksgutter. Du er ikke akkurat helt borte du heller hva teknisk innsikt angår!??? Godt nytt år!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Eika Svart 2.Januar Link til dette innlegget Svart 2.Januar Umuligt å telle timer, men 99 sider med jobb er endel timer :) Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar Eika skrev for 11 timer siden: Umuligt å telle timer, men 99 sider med jobb er endel timer :) Orker ikke å telle timer!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gullfisk Svart 3.Januar Link til dette innlegget Svart 3.Januar Chilli Solbris skrev 19 minutter siden: Orker ikke å telle timer!?? Nei, hva positivt skal det føre med seg å telle timer, eller kroner for den saks skyld. Mye bedre båtliv når mann teller opp det man har gjort og brukt i manns minne, altså siste 14 dager, og tenker at båtlivet er hverken dyrt eller arbeidskrevende. Link to post
Chilli Solbris Svart 3.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar Gullfisk skrev 1 time siden: Nei, hva positivt skal det føre med seg å telle timer, eller kroner for den saks skyld. Mye bedre båtliv når mann teller opp det man har gjort og brukt i manns minne, altså siste 14 dager, og tenker at båtlivet er hverken dyrt eller arbeidskrevende. Jeg skal definitivt lene meg på deg @Gullfisk??? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar Ja, da det nytt år og nye muligheter? Jeg har en diesellekkasje på babord motor som jeg aldri har klart å spore. Ingen andre heller. Så da er det vel på tide å begynne å skru igjen. Benytter selvsagt da anledningen til å sjekke opp i litt andre saker. Som å kontrollere at ladeluftkjøleren er tett og ikke utsatt for tæring. Så kjære Bastplassenmedlemmer! Gi meg styrke!?? Slanger og luftfilter er det første som demonteres. Jeg får akkurat tredd fingrene inn Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 7.Januar Link til dette innlegget Svart 7.Januar Chilli Solbris skrev 41 minutter siden: Så kjære Bastplassenmedlemmer! Gi meg styrke!?? Jeg beundrer alle som forstår og får en "jernklump" til å produsere energi - for meg er det komplett uforståelig Lykke til med å lokalisere lekkasjen +++++ jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar tom Cognac skrev 2 minutter siden: Jeg beundrer alle som forstår og får en "jernklump" til å produsere energi - for meg er det komplett uforståelig Lykke til med å lokalisere lekkasjen +++++ ?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 7.Januar Link til dette innlegget Svart 7.Januar Vi heier Mye rør og slanger som er tett plassert så er nok ikke lett å spore. Det finnes ikke noe lurium som kan tilsettes dieselen og hjelpe med å spore lekkasjen? Er lekkasjen stor? Hilsen Lurvetass Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Januar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar lurvetass skrev for 1 time siden: Vi heier Mye rør og slanger som er tett plassert så er nok ikke lett å spore. Det finnes ikke noe lurium som kan tilsettes dieselen og hjelpe med å spore lekkasjen? Er lekkasjen stor? Lekkasjen er liten men for stor til å ignorere. Vet ikke om det er noe som kan tilsettes dieselen for sporing. Men jeg er usikker på om det vil la seg gjøre å se noe. Vi får se. Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
tom Cognac Svart 7.Januar Link til dette innlegget Svart 7.Januar Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: ?? jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn