Jump to content

Så ble det ny Solbris - Chilli Solbris - Storebro

Chilli Solbris

Recommended Posts

Komodo skrev 16 minutter siden:

de fleste hadde nok holdt helt kjeft om slike ting. N

..sånt har jeg aaaaaldri gjort..,,(trur eg).

Men vi ser opp og fram. Ergerlig, men det er jo ikke sååå mye.  Dette blir usynlig etter at vi lakkerer skroget. 

Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev!

Komodo skrev for 4 timer siden:

Oi, den der var litt stygg ja 🙈

Ser verre ut enn det er heldigvis!😊

sap_2000 skrev for 4 timer siden:

Kjedelig, men hadde kanskje ikke blitt noe lettere med baugen andre veien med strøm som går ut fra brygga.

Man må jo få hempet på 1 stk tamp akter så båten "henger" og så bruke fj kontrol til thruster.

Men det er utfordringen med å være alene. Spes når man har høye dollbord som du og platform som er uegnet til å gå iland longside på flytebrygge.

Eneste som kanskje hadde vært letter hadde vært å kjørt inn i kanalen hvor det er fast (høy) kai. 

Nå er du jo på "gærne sia" med tanke på turen videre. Regner med at du ikke prøver deg under den brua :rekker_tunge:

Ringer på brygge er noe dritt. Men det hadde blitt lettere for overbygget hadde blitt tatt så raskt av vinden. Og det ene kryssholtet kunne jeg ha utnyttet langt bedre. Og jeg kunne absolutt lagt meg i kanalen. Men det er mindre støy på flytebrygga!😊

Jeg kan love deg at jeg ikke skal prøve meg under brua!!😂😂

Det ble nordsiden pga jobb. Måtte rekke et tog. Som selvfølgelig gikk i rute!🤣🤣

Bonus skrev for 3 timer siden:

@Bonus er faktisk hjemme. Men, til din fordel så sto han ikke i stuevinduet da du gjennomførte dine tydeligvis heroiske forsøk på å legge til. Men, jeg ser jo at du ligger der. Skal du være i Moss lenge?

Heroisk er definitivt feil ord i CD-ene sammenheng!! Vi må finne noe i den helt andre enden!!😂😂

Må til Fredrikstad før kl 18 i morgen så du er hjertelig velkommen om bord en tur!👍👍

Tom Rør skrev for 2 timer siden:

Uffda:gråter: Det er bare å riste det av deg. Det blir ikke ugjort uansett, og du skal ha kred for at dumfaktisk legger ut tabbene dine. Det er ikke alle som hadde gjort det 

Det er litt trøst i å få gode ord fra andre når man gjør noe så dustete som dette!😁😁

Så det er litt terapi i det å eksponere sine dumheter også!! Så kanskje noen kommer løpende for å hjelpe til neste gang de får meg som nabo!!😂😂 Det er jo forebyggende!!😁😁

Komodo skrev for 2 timer siden:

Ja ikke sant, de fleste hadde nok holdt helt kjeft om slike ting. Noen er mer ærlige enn andre. 

Får bare håpe at det ikke er helt høl i huet å være så åpen og eksponert!🙄🙄🥹🥹

Hekri skrev for 1 time siden:

..sånt har jeg aaaaaldri gjort..,,(trur eg).

Men vi ser opp og fram. Ergerlig, men det er jo ikke sååå mye.  Dette blir usynlig

etter at vi lakkerer skroget. 

Ser verre ut enn det er! Så det går fint å fikse!!

Og ja!!😁😁 Det blir usynlig!!🤩🤩

Førstefender skrev for 1 time siden:

Navigasjonsutstyret er meget bra med 12" og 9" skjermer, og en 24" doppler radar fra Simrad.  
Med to kraftige MAN-motorer samt kraftige baugthruster er manøvrering av denne store båten enkelt. 

Sorry, klarte ikke dy meg ;) 

Ellers er jeg enig med to siste talere, kudos!

Tro det eller ei! Men akkurat den setningen kan jeg love deg lå langt framme i pannebrasken!🤣🤣🤣

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

På en måte godt å se at proffer som deg kan gjøre litt feil også. Og jeg har jo gjort både verre og mindre verre ting med mine båter...:fniser:

Men ikke så godt å se skaden! :frustrert:

Jeg har jo gått på kurset ditt jeg også, så jeg har over hodet ingen tvil om at den skaden kommer til å være usynlig når du er ferdig med den jobben! :tommel_opp:

Pequod skrev 49 minutter siden:

På en måte godt å se at proffer som deg kan gjøre litt feil også. Og jeg har jo gjort både verre og mindre verre ting med mine båter...:fniser:

Men ikke så godt å se skaden! :frustrert:

Jeg har jo gått på kurset ditt jeg også, så jeg har over hodet ingen tvil om at den skaden kommer til å være usynlig når du er ferdig med den jobben! :tommel_opp:

Ikke mye proft å spore denne gangen!!:fniser: En proff hadde fikset dette mye bedre enn det jeg gjorde!! Det er godt du har trua på meg så takk!!!:klapper::skål_øl:

Mvh

Chilli Solbris

Kjedelig, men ingen undergang 🙂 Dette fikser du lett når det blir varmere i været igjen 👍 Takk for at du deler. Som de andre her skriver, det står respekt av en så ærlig og åpen mann ! 👍

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz | Bavaria 36 Cruiser

Førstefender skrev for 4 timer siden:

Navigasjonsutstyret er meget bra med 12" og 9" skjermer, og en 24" doppler radar fra Simrad.  
Med to kraftige MAN-motorer samt kraftige baugthruster er manøvrering av denne store båten enkelt. 

Sorry, klarte ikke dy meg ;) 

Ellers er jeg enig med to siste talere, kudos!

Forstår overhodet ikke hva det er du forsøker å kommunisere her. 𝓢𝓴𝓲𝓹𝓮𝓽 er da fullstendig barnemat å manøvrere, men det hjelper jo ikke når den forbaska brygga andøver seg midt i leia!:knuserh:

:fniser:

Jeg ble påminnet om historien da Oluf Rallkattli skulle besøke et damemenneske, og for å ikke vekke gamlingen i 1. etasje fant han ut at han skulle klatre opp stolpen på haugen ovenfor huset - "i nypussa stålpesko" - hekte ovnskroken over ledninga og "følge strømmen" som endte opp i veggen rett ved vinduet til jenta. Han "storma sin ælskede i møte så gnistfåkke stod". Uten bremsemulighet. Stilt skulle det altså gå for seg, men "det va jo ikkje så ænkelt når det høylytte huse kåm susanes imot mæ".

Akk ja. Både chili'en og Oluf'en fikk vel litt mer landkjenning enn hva godt er...

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

VegJoh skrev for 2 timer siden:

Kjedelig, men ingen undergang 🙂 Dette fikser du lett når det blir varmere i været igjen 👍 Takk for at du deler. Som de andre her skriver, det står respekt av en så ærlig og åpen mann ! 👍

Ja, lett og fikse!😃 Og takk for gode ord!🙏🙏😊

Vidar F.H. skrev 1 time siden:

Forstår overhodet ikke hva det er du forsøker å kommunisere her. 𝓢𝓴𝓲𝓹𝓮𝓽 er da fullstendig barnemat å manøvrere, men det hjelper jo ikke når den forbaska brygga andøver seg midt i leia!:knuserh:

:fniser:

Jeg ble påminnet om historien da Oluf Rallkattli skulle besøke et damemenneske, og for å ikke vekke gamlingen i 1. etasje fant han ut at han skulle klatre opp stolpen på haugen ovenfor huset - "i nypussa stålpesko" - hekte ovnskroken over ledninga og "følge strømmen" som endte opp i veggen rett ved vinduet til jenta. Han "storma sin ælskede i møte så gnistfåkke stod". Uten bremsemulighet. Stilt skulle det altså gå for seg, men "det va jo ikkje så ænkelt når det høylytte huse kåm susanes imot mæ".

Akk ja. Både chili'en og Oluf'en fikk vel litt mer landkjenning enn hva godt er...

😂😂😂 
Og selvfølgelig var brygga på villspor!! Jeg hadde full kontroll!!😂😂😂

Mvh

Chilli Solbris

Chilli Solbris skrev for 8 timer siden:

😂😂 
Og selvfølgelig var brygga på villspor!! Jeg hadde full kontroll!!😂😂😂

Det tror jeg så gjerne. I min korte karriere som bilcrossfører for maaange år siden kom det plutselig et autovern hoppende og stilte seg på tvers midt i veien. Akkurat der bilen hadde bestemt seg for å kjøre.😁😇

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...