The Saint Svart 1.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Da var det på tide å komme i gang med prosjektet mitt igjen. Er jo påske! Har besluttet og montere lade rele på motoren. Slik at jeg har strøm nok til lanterner, kjøleboks og litt musikk. Startet med å lage ett par kabler på jobb for å koble til batteri. Vet ikke helt hvorfor. Men uansett hvordan jeg snur på bildet så havner det opp ned... Nå har lade regulatoren ankommet. Bilde av laderegulator og nye kabler som skal gå i fra motor til batteriet i båten. Valgte M6 kabelsko siden dette er en vanlig skrue størrelse på Yamaha motorer. Ser at jeg må lage en feste brakett til laderegulatoren. Kommer også til å sette inn en 10amp sikring og lage ett festepunkt til +ledningen til batteriet. Pluss polen festes jo vanligvis til start rele, men det har ikke min. Så nå har jeg litt å gjøre i påske ferien. Link to post
The Saint Svart 1.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2021 Ser nå for at denne prosjekt tråden ikke skal bli alt for lang og kjedelig for de som kun er interessert i båt oppussing. Så lager jeg en egen tråd for motoren. Link til oppgradering av motoren: https://baatplassen.no/i/topic/160758-yamaha-99-sport-hmhs-prosjekt-tråd/ Link to post
The Saint Svart 8.April.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2021 Da var jeg å kjøpte ny tilhenger til båten i går. Endte opp med å kjøpe en Brendrup 150600UB. Må litt justering av støtter og vinsj til. Men passer båten godt. Kommer under 300 kg med last. Så da kan jeg kjøre i 80 kmt selv uten bremser. Her må jeg justere vinsj og baug støtta litt. Gleder meg til å slippe å demontere motor hver gang jeg skal transportere båten. Så nå er det bare å få ut den berømte fingeren og gjøre båten ferdig. Må bare satse på at ikke jobben kommer i veien. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn