Jump to content

With 10 fot - Prosjekt tråd.


The Saint

Recommended Posts

Da var det på tide å komme i gang med prosjektet mitt igjen. Er jo påske! :easter:

Har besluttet og montere lade rele på motoren. Slik at jeg har strøm nok til lanterner, kjøleboks og litt musikk.

Startet med å lage ett par kabler på jobb for å koble til batteri.

 

DSC_0534.JPG.fdb81acd4f617daeabcf07dcb70becca.JPG

 

Vet ikke helt hvorfor. Men uansett hvordan jeg snur på bildet så havner det opp ned... :headbang:

 

Nå har lade regulatoren ankommet. Bilde av laderegulator og nye kabler som skal gå i fra motor til batteriet i båten.

 

DSC_0536.JPG.14e6861664a8ad281b0c898d10bd470f.JPG

 

Valgte M6 kabelsko siden dette er en vanlig skrue størrelse på Yamaha motorer. Ser at jeg må lage en feste brakett til laderegulatoren. Kommer også til å sette inn en 10amp sikring og lage ett festepunkt til +ledningen til batteriet. Pluss polen festes jo vanligvis til start rele, men det har ikke min. Så nå har jeg litt å gjøre i påske ferien. :saint:

Link to post
Share on other sites

Da var jeg å kjøpte ny tilhenger til båten i går. Endte opp med å kjøpe en Brendrup 150600UB.

Må litt justering av støtter og vinsj til. Men passer båten godt. Kommer under 300 kg med last. Så da kan jeg kjøre i 80 kmt selv uten bremser.

 

 

DSC_0565.JPG.1d896972b6a8b3489784b59b31acac84.JPG

 

Her må jeg justere vinsj og baug støtta litt.

 

DSC_0564.JPG.4f36d46f5d446dd5d923828be06b1bdf.JPG

 

Gleder meg til å slippe å demontere motor hver gang jeg skal transportere båten. Så nå er det bare å få ut den berømte fingeren og gjøre båten ferdig. :thumbsup: Må bare satse på at ikke jobben kommer i veien. :saint:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...