Jump to content

Vifteovn fra Maritim/Seatronic, er den stillegående?


Lars H.

Recommended Posts

Ida Marie III skrev 22 minutter siden:

Har du virkelig det i din forsikring, at bare den ovnen du viser til er godkjent..??

Det står i manualen min  til ovnen at Gjensidige har godkjent den med ukentlig tilsyn (rengjøre filteret.)

lest at IF  også har godkjent den for en her på forumet. send brev til ditt selskap og spør.

 

Anbefalt av Gjensidige NOR Forsikring Her er et utdrag av anbefalingen: , er vurdert som egnet for bruk i vinteropplag for lukkede båter. Dette forutsetter ukentlig tilsyn.”

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev for 5 timer siden:

Dette blir jo bare bedre og bedre. Jeg skal en tur til båten imorgen, og Lefdal er på ruten dit. Ellers har vi en Adax vifteovn til (VV10T) som vi bruker her hjemme for raskt å få opp varmen i stuen om morgenen. Den har to trinn pluss kun vifte og er i helmetall, stødig og topp kvalitet. Men den bråker som et he . . . !

 

adax_VV10T.jpg.863e1f506cf229b1d98d9fb0497e6e5a.jpg

Den varmer raskt opp ett rom. Anbefales.
Bruker den til å blåse ned i motorrommet hvis jeg fryser litt når jeg skrur. 

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 42 minutter siden:

Tipper mye er lov, så lenge du er i båten

Det har du rett i.

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) er klare i sin oppfordring, bruk av flyttbare ovner må skje under tilsyn slik at du kan begrense omfanget av skaden hvis uhellet skulle være ute.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev for 19 timer siden:

Den virker faktisk bedre bygget denne nye VV11 enn VV9T. Så har den fått skikkelig mekanisk bryter på veltesikringen, det hadde ikke VV9T. Synes den går enda stillere, men her er det kun 1 viftehastighet, samt at du kan få vifta til å gå kontinuerlig uanvenging av når termostat slå inn og ut varmen. Det er genialt. 

 

Men det med vifte uten varme gjør også min VV9T SS :-) Nå står den og surrer ute i båten med varmen slått av. Termostaten må bare stå så høyt at den ikke tripper. Da er jeg ikke lenger i kjøpsmodus. Kurert for denne gangen.

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev On 7.4.2022 at 12.16:

 

Uffda...jeg har vel 7 ovner i fra før, men gikk for denne via Outlet til Elkjøp levert hjem 499,-

Må oppsøke hjelp jeg nå :crazy:

 

Har tre versjoner av disse "originale" keramiske (2 av den ene så har i reserve), en fra Clas som er tilsvarende og 2 andre fra Mills (Jernia) var det vel. Det som er helt sikkert er at jeg nå kan ha eget testpanel :giggle:

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev 1 time siden:

 

Vi satser på at lageret til vifta holder litt lenger på VV11 enn på de keramiske. God påske nå !

 

Lagrene på min 40 år gamle Adax VV2000 er helt OK fremdeles, men som jeg skrev tidligere, ble den produsert i Norge, nærmere bestemt i Svelvik. TGod Påske!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da var ny vifteovn, Adax Ena VV11 hentet på posten. Dette er jo Outlett-vare uten originalemballasje, men grundigere innpakking har jeg ikke opplevet. Da jeg målte opp bobleplasten, ble det 10m 1,15m brei plast! Nå har jeg bobleplast for resten av livet.

 

bobleplast1.jpg.29618fe695c37495bd8fc311039ef548.jpg

 

bobleplast2.jpg.939e170c9313cdee2f1592fb60ecd28b.jpg

 

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Dette må være en spesiell "miljøvennlig" plast, dette står å lese i reklamen.:crazy:

 

Miljøvennlig
For å holde planeten vår trygg, består emballasjen til dette produktet av bærekraftige og resirkulerbare materialer, i henhold til Forest Stewardship Council (FSC) forskrifter.

 

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev for 10 timer siden:

Fraråder den sorte VV11 til dere som har mørke tepper. Nå har jeg snubla i den 5-6 ganger, fordi den ikke synes så godt. Og nå har kona begynt å snuble i den også. Blir ikke gammel om jeg ikke tar grep. Ledlampe eller gule klistremerker neste..

Ehhh...mottok min sorte fra Outlet i går :giggle:

Greit nok forøvrig med brukt/utstiling/eller B-varer, men hjørnet i plast helt knust på toppen. Synes det er litt dårlig av Elkjop.no. En ripe eller bulk kunne jeg forventet.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Og så var det slutt på at min Adax VV11 kan karakteriseres som stillegående, nå skrangler den som bare f. . innimellom. Og ærlig talt, jeg synes den burde holdt litt mer enn et halvt år.

 

Men hvordan gjør man det med reklamasjon på et slikt Outlet produkt? Det er jo ikke noen B-vare, kun uten originalemballasje. Den ble kjøpt hos Elkjøp og kom i posten, og så langt jeg kan se fra papirene fra Elkjøp Skien. Tar jeg den bare med til Elkjøp på Strømmen Storsenter (nærmest der jeg bor) og klasker den i disken?

 

adax_VV11.jpg.953ccc1aa313434384edd69df0615746.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 37 minutter siden:

Tar jeg den bare med til Elkjøp på Strømmen Storsenter (nærmest der jeg bor) og klasker den i disken?

Ja. Med kvittering. Garantirettigheter og reklamasjonstid er den samme selv om en vare selges som ny uten emballasje.
 

Og enig, merkelig den ikke holdt lengre🤔

Link to post
Share on other sites

Det var jo flere andre her på forumet som kjøpte denne type ovn i våres, har noen andre hatt problem med ovnen?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nei, den var uskadet da jeg fikk den i april og har vært helt fin frem til det siste. Den har kun stått støtt så lenge jeg har hatt den.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...