Jump to content

Gjennbruk - Draco 2000DC Gt - En metamorfose fra daycab til skjærgårdsjeep.


eapett

Recommended Posts

eapett skrev for 17 timer siden:

Takk, har pønsket en del på konsollen, jeg er også spent på hvordan den blir når glassfiberen begynner å fly. men stikkord er enkelhet og funksjonalitet. Funksjon over form, prøver ikke å vinne noen designpriser. men det må bli mer spenstig enn en kasse.

Jeg har et konsoll liggende etter eget prosjekt. Støpte 2, brukte ett. Du kan se hvordan det ser ut i tråden "kan det bli båt av dette"   Du får konsollet gratis om du henter det her på sunnmøre, eller kjenne venner i området.

 

https://baatplassen.no/i/topic/114432-kan-det-bli-båt-av-dette/

 

Link to post
Share on other sites

 

larsand skrev On 11.4.2024 at 8.52:

jeg har en båt å trenger ikke en til. men rart hvordan man plutselig får lyst til å gi seg ut på ett slikt prosjekt når man ser på diverse prosjekter her inne. er utrolig lærerikt og inspirerende å lese om hvordan du og ett knippe andre tar gamle stygge daycruisere med ett potensielt bra skrog å forvandler til åpne båter som konkurerer å kanskje utkonkurerer nybåter. stå på videre. gleder meg til å se den på vannet.

 

Jeg gleder meg mer og mer til å få vann under kjølen ja. 

 

LarsChristian skrev On 11.4.2024 at 9.57:

Jeg tenker det samme @larsand, men alt ser så lett ut når andre gjør det .

Veldig flott prosjekt og supergøy å følge fremdriften.  Stå på!!

 

Hehe, bra det har litt underholdningsverdi, skal være ening i at ting er enklest å se andre styre på. Ikke sikker på om jeg vil anbefale noen å legge seg ut på  ett slikt eventyr..  :tongue:

 

aebi skrev On 11.4.2024 at 10.09:

Jeg har et konsoll liggende etter eget prosjekt. Støpte 2, brukte ett. Du kan se hvordan det ser ut i tråden "kan det bli båt av dette"   Du får konsollet gratis om du henter det her på sunnmøre, eller kjenne venner i området.

 

https://baatplassen.no/i/topic/114432-kan-det-bli-båt-av-dette/

 

Rått prosjekt, som jeg ikke har fått lest tidligere. Der fikk du god kjennskap til glassfiberarbeid. Det er mye jobb i å få en slik finish på alt. Godt jobba.

Takk for tilbudet om konsoll, men det blir en annen vir her, som går helt ut til ene siden, bygges på stedet med tilhørende mengde sliping. 

 

Tar frem denne skissa som viser grov plan, den er nok ikke helt i riktige proporsjoner , men gir et greit bilde av planen.

          

skissedraco20.png.2411f2995245b30f7a2e86951ec4713c.png.a6e68000abf0e9f1118a7f4b389f59ba.png

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...