Jump to content

Blir bruktbåtmarkedet like spinnvilt denne sommeren som i fjor?


Solseng

Recommended Posts

Jeg solgte båt for noen uker siden og skal si det var rift om båten. Opplevde at det var mange fra Danmark som ville kjøpe båten. Desverre kunne ikke de reise til Norge for å se. Både kjøper og selger er fornøyd med handelen sålangt.

"Ny" båt er kjøpt så nå ventes det på levering.. Jeg synes jeg har gjort en ok handel, når en ser på prisene på tilsvarende båt uti Europa. 

Link to post
Share on other sites

Kveitefisker skrev 1 time siden:

Spørs om mange av de som testet ut båtlivet ifjord å kanskje fant ut at det ikke var noe for de selger i år.

...eller kanskje mange av dem fant ut at dette var midt i blinken men  vil ha større båt eller nyere båt eller en annen type båt.

Med den skjærgården/kysten vi har i Norge burde jo mange flere hatt båt🙂

 

Link to post
Share on other sites

Kveitefisker skrev for 7 timer siden:

Ja det er ikke godt å si va folk tenker å gjør . Solgte selv båt ifjor å det gjikk ganske kjapt , oppgraderte til lit støre og helt ny båt. 

Nei, og så har du sånne som meg. Jeg er bedre til å kjøpe båt enn å selge. Kan jo ikke gå glipp av en båtsesong uten båt. Så må vente med å selge til ny båt er kjøpt. Samtidig så kan jeg ikke selge noe som ikke er 100% og som jeg kan stå inne for at er i orden. Til tross for at jeg alltid selger som den er forevist og uten reklamasjonsrett. Har tidligere latt kjøper trekke seg fra handel fordi de ombestemte seg. (Endte opp med at jeg fikk bedre pris enn forventet).  Sitter plutselig med to båter for mye. :eek: Men tror det løser seg lett denne sesongen, om jeg klarer å få dem i den stand jeg ønsker at de skal være når jeg selger dem. Døgnet har ikke nok timer... Er de ikke i god nok stand, så blir de heller ikke solgt. Har litt for mye samvittighet... :saint:

Link to post
Share on other sites

Skulle i dag ha vært og sett på en jolle med motor på henger til en pris rundt 30.000. Alt rundt femten år gammelt. Fikk telefon fra selger som lurte på om jeg ville komme da han uansett ikke ville ta noen avgjørelse mht hvem som skulle få kjøpt båten da fire andre også hadde meldt seg for å komme og se på den i dag.  Båten befinner seg IKKE i det tettest befolkede området i landet!

Jeg takket høflig nei takk og får heller sett på langrenn.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Fikk intrykk at det var solgt mye ny båter ifjord . Sikkert mange båtfolk som oppgraderte istedet for sydentur. Trodde det skulle bli vanskelig og selge en rana båt ifjord etter ce rotet. Men min var heldigvis ce merket å meget godt vedlikeholdt så det gjikk greit. 

Redigert av Kveitefisker (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...