Campingcruisern Startet 8.Februar.2021 Del pĂ„ Facebook Startet 8.Februar.2021 Jeg holder pĂ„ Ă„ ferdigstille en uttrekkbar benk med en liten konsoll pĂ„ siden i bĂ„ten vĂ„r. I den konsollen hadde jeg tenkt Ă„ bore noen hull i konsollens topplokk og sette nedi noen koppholdere. SĂ„ jeg kjĂžpte meg ett Kellen hullsagsett pĂ„ Obs Bygg og skulle sette i gang. PrĂžvde Ă„ montere hullsagen sammen og teste det i sĂžyleboremaskina, men den lĂžsner bare og faller nesten av. SĂ„ det er ett eller annet triks jeg ikke skjĂžnner eller har fĂ„tt meg med slike hullsagerđđ€ SĂ„ tenkte jeg kanskje at noen av alle disse hendige bĂ„tfolka her hadde sikkert prĂžvd en del hullsager og kunne fortelle meg hvordan ialleverden disse skal lĂ„ses fast til holderen uten at de ender med Ă„ fly som en prosjektil gjennom lufta og skade meg.. đâčïžđ Ett slikt sett som jeg har skaffet meg.  SitĂ©r dette innlegget Link to post
Wartsila Svart 8.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 8.Februar.2021 Senterborret har en lÄsemekanisme, nÄr den aktiveres sÄ kommer det ut to tapper som lÄser fast hullsaga. Har ikke brukt Kellen sin, det er kanskje ulikt hvodan du aktiverer lÄsen? Uten denne sÄ skrur saga seg fort ut ja Sitér dette innlegget Det ER mer jobb med trebÄt enn med plast... Gamle prosjekter: Oppussing av en gressviksnekke Oppussing av en FM Link to post
index Svart 8.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 8.Februar.2021 Skru av mutteren pÄ holderen. Sjekk med umbrakonÞkkelen at borret er skrudd fast (settskrue fra siden). Sett holderen fra undersiden av valgt hullsag, og skru mutteren pÄ igjen fra oversiden. ikke vanskelig. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
index Svart 8.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 8.Februar.2021 Wartsila skrev 1 minutt siden: Senterborret har en lÄsemekanisme, nÄr den aktiveres sÄ kommer det ut to tapper som lÄser fast hullsaga. Har ikke brukt Kellen sin, det er kanskje ulikt hvodan du aktiverer lÄsen? Uten denne sÄ skrur saga seg fort ut ja  Her tenker du pÄ en annen type hullsag. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Campingcruisern Svart 8.Februar.2021 Emnestarter Del pĂ„ Facebook Svart 8.Februar.2021 index skrev 9 minutter siden: Skru av mutteren pĂ„ holderen. Sjekk med umbrakonĂžkkelen at borret er skrudd fast (settskrue fra siden). Sett holderen fra undersiden av valgt hullsag, og skru mutteren pĂ„ igjen fra oversiden. ikke vanskelig.  Dette jeg har prĂžvd pĂ„. Skrudd til denne mutteren med fastnĂžkkel og, men nĂ„r jeg setter den i sĂžyleboremaskina og begynner Ă„ bore, sĂ„ lĂžsner den lell. Denne firkanta plata med to pilter i dette settet, den skal ikke lĂ„se noe pĂ„ noen mĂ„te den? Dessuten er jo boren/boradapter rundt mens hullet i hullsaga er ovalt? Vil jo ikke feste seg skikkelig derđ€ SitĂ©r dette innlegget Link to post
Vittig Svart 8.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 8.Februar.2021 (redigert) Har du bilder at settet i sine bestanddeler? ikke sÄ godt Ä si pÄ bildene til coop. Ser ut som man skal skru av mutter, sette pÄ hullsag fra enden du monterer i drill og skrur igjen. Plate med 2 pinner i ser ut som den er til Ä lÄse de stÞrre hullsagene.  Tanken med det "ovale" hullet mÄ jo vÊre at de flate sidene skal lÄses mot noe som er firkantet eller en sirkel som er "halvveis" firkantet(hvis det gir mening).  Her er en video med forklaring av et hullsagsett som ser ganske likt ut:  Redigert 8.Februar.2021 av Vittig (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 8.Februar.2021 Del pĂ„ Facebook Svart 8.Februar.2021 Uten Ă„ prĂžve Ă„ virke kynisk: Kast hele greia og kjĂžp noe bedre. Tror ikke du vil bli fornĂžyd. (Been there, done that) đ© SitĂ©r dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 8.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 8.Februar.2021 Jeg har hatt samme hullbor og var ikke spes happy. Men funker for veldig lette anvendelser. @Vittig har beskrivelsen av hvordan den skal brukes. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 8.Februar.2021 (redigert) Jeg har flere slike sett fra Biltema, men uten den firkantede platen. Har fungert fint i flere Är hos meg.  Hos meg har adapteren samme fasong som hullet da. Derfor passer det fint. Redigert 8.Februar.2021 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 8.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 8.Februar.2021 KjÞp hullsagen til Biltema, har brukt den i Ärevis. Saget gjennom 20 mm ST56 stÄl med sÞylebormaskin. Ikke akkurat som varmt smÞr, men den tygde seg gjennom ved bruk av Biltema borespray. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 9.Februar.2021 Platen brukes pÄ de stÞrste hullsagene. Av med mutter, pÄ med hullsag, plata gÄr over og tappene lÄser saga, og plata lÄses av de flate sidene. Teites fast med mutter. De mindre hullsagene brukes som regel uten plate og lÄses av de flate kantene, med mutter over. Uten plata er det fÄfengt Ä fÄ de store hullsagene til Ä sitte. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 9.Februar.2021 Del pÄ Facebook Svart 9.Februar.2021 Hulda skrev On 8.2.2021 at 16.58: KjÞp hullsagen til Biltema, har brukt den i Ärevis. Saget gjennom 20 mm ST56 stÄl med sÞylebormaskin. Ikke akkurat som varmt smÞr, men den tygde seg gjennom ved bruk av Biltema borespray.  Har tilsvarende erfaring . . PÄ rustfritt stÄl var BT sin like god som DeWalt sin. Luna var imidlertid hakket bedre og passet i samme holder. Sitér dette innlegget Hilsen Nils RÞmcke som har tresnekka Tora og motorbÄten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nÄ, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.