Ida Marie III Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Lars H. skrev On 20.8.2021 at 18.19: Oij, koster det noe å dusje? Her i Sverige har de tydeligvis gitt opp dette tullet med mynter, dusj ol. er inkludert de stedene jeg har sett. Enn så lenge har jeg ikke tatt i en eneste svensk mynt eller seddel. Med de havneprisene de opperer med i Sverige, burde også rødvinen vært inkludert i prisen...??? Link to post
Lars H. Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Vel, vi har ikke vært over SEK300 med havneavgift med strøm her i Sverige siden vi dro nedover 6. juni. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ida Marie III Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Lars H. skrev 21 minutter siden: Vel, vi har ikke vært over SEK300 med havneavgift med strøm her i Sverige siden vi dro nedover 6. juni. Det er jo fra det tredoble til det doble av prisene her vest...så da blir det dyr dusj...? Link to post
Lars H. Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Nå er jo dusj inkludert de fleste stedene da, og så får du jo den flotte svenske vestkysten og de pittoreske fiskehavnene i tillegg. Pluss at dagtemperaturen ikke har vært under 20gr. på turen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Ida Marie III skrev 1 time siden: Med de havneprisene de opperer med i Sverige, burde også rødvinen vært inkludert i prisen Vel, en får faktisk "brukbar" rødt på 3 liters dunker til under SEK200 om en ikke er kresen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Kresen, det er snakk om smak, ikke tørsthet. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Uansett, omtrent halve prisen enn hjemme på vin. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Lars H. Det hjelper ikke mye, når man ikke kan reise. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Kanskje vi skulle gi oss nå og la trådstarter komme til? Tråden er om Bergtatt sin tur i Norge. Hilsen Lars H. (pt. Fiskebäckskil) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Men hvor ble det av Bergtatt tro... Link to post
enslagsgjest Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Martine29 skrev 1 time siden: Men hvor ble det av Bergtatt tro... Forhåpentligvis ligger han på ei strand på Sandøya, med en båtis og nyter finværet. Jeg er en slags gjest Link to post
Pequod Svart 23.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Martine29 skrev for 2 timer siden: Men hvor ble det av Bergtatt tro... Hehe, jeg er her! Ligger på Finnøya nå, men fortsetter til Midsund eller Ålesund om ikke lenge. Veldig stille her, for å si det pent… Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Eureka Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Skolene har starta og folk er tilbake på jobb. Det merkes nok i havnene. Link to post
Trophy Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Bergtatt observert i Ålesund havn ?? Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
sunnmøre Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Dersom du skal ligge i Ålesund nokre dagar, bør du legge deg inners i Brosundet. Ser at det er meldt litt vind frå tysdag kveld, då kan det bli litt uroleg om du ligg lengst ute. Link to post
Tom Rør Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 (redigert) https://www.smp.no/webkamera/2020/10/20/Brosundet-12883770.ece Er den indre plassen på flytebrygga der seileren ligger reservert? Redigert 23.August.2021 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Pequod Svart 23.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 sunnmøre skrev 17 minutter siden: Dersom du skal ligge i Ålesund nokre dagar, bør du legge deg inners i Brosundet. Ser at det er meldt litt vind frå tysdag kveld, då kan det bli litt uroleg om du ligg lengst ute. Det var det som var tanken opprinnelig, men lite med plass der. For en stund siden kom det en Viknes (tror det er det, tar alltid feil av Viknes og Viksund...) og dro inn i Brosundet, men kom tilbake og la seg på en av flytebryggene som ligger her. Jeg blir nok uansett i Ålesund til torsdag nettopp på grunn av været, så får vi se hvordan det går. Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
sunnmøre Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 (redigert) Ser ut som det er plass på utriggeren der dekkshusseilbåten ligg, trur eg... Redigert 23.August.2021 av sunnmøre (see edit history) Link to post
Pequod Svart 23.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 (redigert) Ble liggende i båtforeningen på Nautneset et døgn ekstra på grunn av at venstrefoten min krangler igjen, og jeg lå derfor for det meste i horisontalen. Fant ut i dag at det ikke var mulig å fylle diesel der likevel. For å få startet pumpa må man nemlig ha en ekstra nøkkel, og det er det nok kun medlemmer i foreningen som har. Så da vet man det. På grunn av at det er meldt dårlig vær i et par dager framover, og jeg uansett er forsinket, så droppet jeg å ta en ny sving nordover til Ona, men tenkte jeg kunne få med meg et stopp på Finnøy, så da satte jeg kursen dit. Dro ut gjennom Grunnefjorden i helt nydelig vær og ikke så mye som en krusning på sjøen, selv om Yr mente det skulle blåse 6 m/s... Innseilingen til Finnøy så litt kronglete ut på kartet, men viste seg å være ganske så ukomplisert. Jeg var eneste båt på gjestebrygga... Helt tydelig at det ikke lenger er toppsesong nå, tok en rusletur, men det var omtrent dødt overalt. Finnøy-motoren i servicebygget var jo litt av et syn! Kommer man hit i hovedsesongen kan man visstnok oppleve at den blir startet også. Har gått over 100.000 motortimer... Ble bare på øya i et par timer. Var ikke så mye å foreta seg der utenom å slappe av... Jeg valgte å droppe Midsund som mål i dag, og dro heller rett til Ålesund. Det skal begynne å hølje fra morgenen av tirsdag, så jeg tenkte at det var like greit å dra rett til Ålesund mens det fremdeles var pent vær. Det var kommet litt mer sjø mens jeg lå på Finnøy, men bølgene kom fra akter og var ikke spesielt store heller. Planen var jo å legge seg innerst i Brosundet for å være godt beskyttet, men der så det ganske så fullt ut, så jeg la meg ved en av flytebryggene ytterst istedenfor. Mens jeg har ligget her har det kommet et par båter som har stimet innover, men kommet ut igjen, og en av dem la seg ved den andre flytebryggen her - som var opptatt da jeg ankom. Så det er nok en del båter innerst. Mannskapet på redningskøyta kom inn for en liten ispause, og jeg fikk en prat med dem før de la ut igjen. Jo lenger nord jeg har kommet, jo flere er det som kikker på akterenden av båten min og lurer på om jeg virkelig kommer helt fra Nesodden. Og de blir ganske overrasket når jeg kan bekrefte det. Det får bli det for denne gang! Redigert 23.August.2021 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Takk igjen, og god natt ?? Link to post
Trophy Svart 24.August.2021 Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Tom Rør skrev for 10 timer siden: https://www.smp.no/webkamera/2020/10/20/Brosundet-12883770.ece Er den indre plassen på flytebrygga der seileren ligger reservert? Nei, det er den ikke Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Tom Rør Svart 24.August.2021 Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Trophy skrev 2 minutter siden: Nei, det er den ikke Den er fortsatt ledig, men skipperen sover sikkert godt nå kl. 07.45 ? Link to post
Ida Marie III Svart 24.August.2021 Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Kom igjen nå en eller annen ålesunder...ned å hjelp den enbeinete skipper til en bedre plass før dritværet braker løs... Der han ligger nå står været rett inn... Link to post
Martine29 Svart 24.August.2021 Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Kan være at Siv har mønstret på da... Link to post
Pequod Svart 24.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 (redigert) Da har jeg gått helt innerst og lagt meg der en seilbåt lå i går. Så to andre plasser, den ene var for trang for min selvtillit og den på innsiden av den store seilbåten feiget jeg litt ut på. Det ligger en seilbåt longside innerst og jeg var redd jeg kunne sperre for den, og i tillegg var det en del strøm, så jeg tok sikte på den innerste plassen da den så enklest ut. Men jeg tok kraftig feil! Må være en del strøm her, for jeg hadde store problemer med å få lagt til. Heldigvis kom det en annen båteier og hjalp til slik at jeg fikk lagt til på spring. Men nå ligger jeg i alle fall mindre utsatt, håper jeg! Og siden jeg sto så tidlig opp i dag, så legger jeg meg litt nedpå fram til lunsj… Må hvile ut etter den nervepirrende seilasen! Forreste spring er justert i ettertid slik at det er strammere, i tilfelle noen reagerer på det… Redigert 24.August.2021 av Pequod (see edit history) Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn