Bonus Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Solbris II skrev 4 minutter siden: Fullt pådrag ... Flott båt og flotte bilder og film Merker at jeg får litt assosiasjoner til Vidar Sandbeck og Pengegaloppen på siste filmen Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Solbris II skrev 1 time siden: Fullt pådrag😁😁 KUUULT...................................... Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
VegJoh Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Takk for fin hentetråd. Artig å følge når man selv er tilbake på jobb og ikke kan nyte båtlivets gleder Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2021 Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Takk for turen 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 16.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2021 Og her var skuta i hjemmehavn!😃😃😃 Tusen takk for at dere fulgte oss på turen fra Norden i Tyskland og opp til Fredrikstad. Det er alltid godt å ha BP-medlemmene med på tur! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
navid Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Grom båt. Takk for turen og vel hjem! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Solbris II skrev for 21 timer siden: En liten video fra maskinrommet. Kjekke de "dryppertflaskene" for å samle opp overskuddsolje fra veivhusventilasjonen på turboene Regner med at det er litt mer olje her enn på min lille Yanmar. Jeg tørker opp 3-4 dråper hver 50 time omtrent Men inntill jeg fant ut hva det var lette jeg lenge etter en oljelekkasje... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Takk for turen Flotte bilder og filmsnutter Og grattis med ny båt til rederen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ida Marie III Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Bitteliten skrev 1 time siden: Kjekke de "dryppertflaskene" for å samle opp overskuddsolje fra veivhusventilasjonen på turboene Regner med at det er litt mer olje her enn på min lille Yanmar. Jeg tørker opp 3-4 dråper hver 50 time omtrent Men inntill jeg fant ut hva det var lette jeg lenge etter en oljelekkasje... Jeg gjorde det samme på mine yanmarer da vi gikk på kanalene i Europa, pga av konstant lavt turtall/fart... Men går du med slike dryppert flasker hele tiden Bitteliten..? Finnes der bedre løsninger..? Jeg ser at selv om vi her i Norge går med høyere turtall, blir det fremdeles litt olje drypp fra luftfilterne... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 (redigert) Jeg tar bare av luftfilteret og tørker av oljen et par ganger i sesongen. Har bare en 4hj3-te "symaskinmotor" Redigert 17.August.2021 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Det var litt av ei skute dette her gitt! Men hva er det som har skjedd med dere der under Kråkerøybrua, er det "keeping up with the Johnsens" som har tatt dere? Tror jeg må komme nedom en dag og ta denne skuta i nærmere ettersyn Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
VegJoh Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Komodo skrev 23 minutter siden: Tror jeg må komme nedom en dag og ta denne skuta i nærmere ettersyn Jeg blir med Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Komodo Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 VegJoh skrev 29 minutter siden: Jeg blir med Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kanalkapteinen Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Nydelig hentetråd 👍👍 La merke til at SOG var rundt 17 knop, mens «speed» var ca 22 knop på fullt blås? Hadde vel ikke 5 knop motstrøm? Eller mulig jeg så feil 🙂 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Chilli Solbris Svart 17.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Komodo skrev for 2 timer siden: Det var litt av ei skute dette her gitt! Men hva er det som har skjedd med dere der under Kråkerøybrua, er det "keeping up with the Johnsens" som har tatt dere? Tror jeg må komme nedom en dag og ta denne skuta i nærmere ettersyn Det er bare å komme!😁😁 Ta med hørselvern! VegJoh skrev for 2 timer siden: Jeg blir med Velkommen😁😁 Kanalkapteinen skrev 1 time siden: Nydelig hentetråd 👍👍 La merke til at SOG var rundt 17 knop, mens «speed» var ca 22 knop på fullt blås? Hadde vel ikke 5 knop motstrøm? Eller mulig jeg så feil 🙂 Vi marsjet for det meste på 10 knop sog. Maks fart er 22-24 tror jeg. Mulig at ikke alle instrumenter henger helt med til enhver tid. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 17.August.2021 Link til dette innlegget Svart 17.August.2021 Takk for turen og filmer. Veldig artig med omvisning underveis. Og grattis til rederen med nytt skip 👍 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.