Jump to content

Fra skrot til Runabout alá Gatsby


classic fiberglass

Recommended Posts

Trebåtelsker... :yesnod: det er du uten tvil Perlen!

Det jeg tenkte på var noe alternativ lim til å lime treet med, som jeg ikke reagerer mot, har dessverre utviklet en lei allergi, selv om jeg bruker alt som tenkes kan av verneutstyr så ser jeg ut som en "kjøttkake" i ansiktet flere dager etter liming!( noen vil si at de ser ikke forskjell uansett) :lol: Klør noe fryktelig både her og der:

Har limt en del de siste årene, har ikke vært nøye med beskyttelse av huden, begeret for eksponering er fullt, det renner over ved synet av limet omtrent, blir det for ille må jeg til legen å sette et "skudd".

ADVARSEL! BRUK VERNEUTSTYR!!!

 

Har lært ja!

TA

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Joda skjønte det, Har du gjort noe fornuftig på Perlen eller lignende?

Mnjaaaa, lite egentlig, sosial med ungene. Blitt en fremragende skjøyteis her i distriktet som må benyttes. Mye planlegging og litt praktiske ting. Kommer sterkere over nyttår :wink:

 

Moro med de doradeventilene og søkerlykta du fikk tak i din luring! :cool:

Må være aktiv på internet etc vet du, det er der "gullet" ligger........

Link to post
Share on other sites

30/12-05 Skibspast 13 Runaboat prosjekt

 

Bilde

 

Her har jeg skåret opp til flytetanken forut (må ha tilgang) platen settes på plass

med skruer og pakning slik at det blir heilt tett, dreneringsplugg i bunn.

 

Bilde

 

Alle 3 (4 sitteplasser) sittebenker er på plass, de skal klees med mahogny (som alt annet)

Har fjernet noe finer på sidene, redisign kalles det kanskje.

Man kan se den ene sitteplassen bak, ved å felle ned den ene siden bb så blir det 1m bredde

og to personer kan kline seg ned! Ved sb side er det et skott for mont. av fjernkontroll, det blir

også et stort stuerom der.

 

Bilde

 

Lua til Vilde i nedre kant, sett bakfra, et 2,7m "panser"(flere bilder kommer snart)

Fineren er på plass men ikke limt så den må av igjen!

 

OT PS! Hvis du leser dette Wicma ( i Gambia!) så god ferie!

....er tom for tykningsmiddel til limet!

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Det jeg tenkte på var noe alternativ lim til å lime treet med, som jeg ikke reagerer mot, har dessverre utviklet en lei allergi, selv om jeg bruker alt som tenkes kan av verneutstyr så ser jeg ut som en "kjøttkake" i ansiktet flere dager etter liming!( noen vil si at de ser ikke forskjell uansett) :lol: Klør noe fryktelig både her og der:

Har limt en del de siste årene, har ikke vært nøye med beskyttelse av huden, begeret for eksponering er fullt, det renner over ved synet av limet omtrent, blir det for ille må jeg til legen å sette et "skudd".

ADVARSEL! BRUK VERNEUTSTYR!!!

 

Har lært ja!

TA

Bruker du friskluftsmaske med pusteluft? heldekkende dress og hansker?

Hele Norges land venter nå på bilder :eek::flag::fireworks1:

Link to post
Share on other sites

30/12-05 flere bilder...

 

Bilde

 

Her skal det inn en syrefast tank, må bare få børsta støvet av TIG apparatet mitt!

 

Bilde

 

De to minste jentene i "raseren" som de sier.

 

Bilde

 

Skrått inn forfra, skjøten mellom to plater synes, platene er av 9 mm Meranti

de skjøtes på en spant, har skråkuttet platene 8xdiameteren, for en god skjøt.

Dette var et tips fra en Trebåtbygger bok!

 

Bilde

 

3-åringen slapper av i akterkabinen!

 

Bilde

 

10-åringen i forkabinen!

 

Bilde

 

Skrått inn bakfra :cool: .

 

Bilde

 

Bakfra!

Skal jeg skryte litt...jeg vet den blir :cool::cool::cool: !

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Skulle egentlig vært i garasjen og limt på plass fineren...men er ikke heilt i slag, :eek: noe sliten etter, etter et hardkjør.

Slapper av med familien har avtalt med Dospen om ikke "tirekicking" som på gamle biler, men kan vel kalle det "boatkicking"! (ljuge båt og småsparke litt i skroget?!)

Gleder meg til å se en gammel linjelekker sak! :fireworks1::fireworks1::newyearcheers:

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Hei og godt nyttår. :fireworks1:

Gøy å se deg her på forumet, vi er jo gamle arbeidskolleger :smiley:

Skikkelig seriøst prosjekt det der. Har jo sett 18-foteren "live", så jeg vet hva du er god for!

Lykke til videre, det blir gøy å følge med.

 

Hilsen Christian, kollega fra Oras-tiden :smiley:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Hei Christian!

Hyggelig tilbakemelding fra en dyktig kollega, Bravida ennå?

Du må ha et riktig godt nyttår!

Tor Arve

PS! ser du har bytta båt?! :newyearsign:

 

Må legge til, var hos Dospen og så på hans Furuholmen,

du har rett Perlen den er virkelig linjelekker kan se for meg

hvordan den kan bli!

Mannen har et godt prosjekt der, har peiling, sta (viktig!),

og ikke minst MOT!

 

Lykke til Dospen!

Har tenkt å komme på flere "kickinger".

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

[quote name=

 

Lykke til Dospen!

Har tenkt å komme på flere "kickinger".

 

Godt Nytt År!! :fireworks1:

Er det plass til flere på neste "kicking"?

 

Hilsen Precidenten i nystiftede "Østsiden Mahognyselskab" :fireworks2:

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Det er godt aa se noen som jobber. Det er et Hel... aa vare her nede i varemen :lol::lol::lol: .Maa drikke mye for ikke skrumpe inn :lol::lol::drink:

Haaper dere hadde det fint paa :newyearcheers:, Her nede vare det et komplett kaos med folk og fyrverkeri.

Du vet hvor du finne tykkningsmiddel.

Ha det godt der oppe i det kalde nor, her i vest afrika narmere bestent Gambia, er det 35 grader i skyggen, maa slutte naa, trenger en :drink: naa.

Redigert av Wicma (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Trulte!

Det er vanlig Merantifiner, den fåes hos alle byggvareleverandører i veldig mange tykkelser,

(3,6-6-9-12-15 mm etc.) størrelsen er 122x244. den kan variere litt i fargen, når den er mørk så kan den beises for eks., du kan ikke se forskjell på den og mahogny! Har ikke selv prøvd å gjøre slik , men har sett andre gjort det, det er utrolig likt mahogny!

Prisen er ikke så steingal, (har gode rabatter) sjekk hos flere! Fineren er et stabilt og godt under lag for dekk etc.

 

Lykke til igjen med Furuholmenprosjektet ditt!

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Takk for det! Høres jo supert ut. Vil denne fineren kunne egne seg til å skjæres i staver og limes med epoxy på det gulvet/dørken som er i båten min nå? Har ikke lagt ut noen bilder av disse platene, men det er vanlig kryssfinerplater som er malt brune. Tenkte å slipe ned disse, og lime "parkett" på dem. Dette bildet kan kanskje beskrive hva jeg mener.

 

Bilde

 

Jeg vil jo ikke trenge så tykke staver til dette. Tror du dette kan være en god idè? Kanskje med hvit nating i mellom... Bare i tankefasen altså...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...