Jump to content

Windy 8000 - fra sånn passe til litt bedre


HiWard

Recommended Posts

Høres ikke bra ut. Noe å være obs på, men jeg tør ikke lete etter feil av frykt for hva man kan finne… At vindskjermen ikke lenger er å få tak i har jeg tenkt på flere ganger, mon tro om det er mulig å lage til noe i et plastmateriale? Klart; om man kaster nok penger på et problem så finnes det en løsning til slutt.

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Link to post
HiWard skrev for 12 timer siden:

Høres ikke bra ut. Noe å være obs på, men jeg tør ikke lete etter feil av frykt for hva man kan finne… At vindskjermen ikke lenger er å få tak i har jeg tenkt på flere ganger, mon tro om det er mulig å lage til noe i et plastmateriale? Klart; om man kaster nok penger på et problem så finnes det en løsning til slutt.

 

Jeg har det ene hjørnevindu i plast. Det er veldig gult og matt. Men har fått vite at dette kan rubbes og poleres opp til 100% strøkent. Som Cato nevnte, så er ikke glass å oppdrive og skal det lages nytt vindu i plast, så koster det uansett en liten formue i arbeidstimer for en glassmester. Oppmåling, forming og tilpasning etc. Som han sa, gjør denne jobben først som sist, siden glasset allerede ikke ligger godt nok inn i karmen. "En god del arbeide men med lite kostnader. Bare ikke vær brutal mot vinduene". Om det kommer en helg med fin temperatur så gyver jeg løs først som sist.. NB: dette er et ganske vanlig problem på W8000 og andre modeller.

 

Vedr fendelist, så mente han det er lurt å løsne den en dag det er sol og varmt. Materiale er av den typen som blir vanskelig å jobbe med under lave temperaturer. Uavhengig om det er igjen mye strekkflex i fenderlisten eller ei. Jeg driver å konstruerer meg en sprayflaske med forlenger, slik at jeg kan påføre Captain Tolley fra innsiden, uten for mye søl. Tenker jeg prøver denne metoden i første omgang. Har brukt dette produktet en god del og kommer produktet på avveie så er det et helvetes klin å fjerne i etterkant. Dette kommer jeg tilbake til når "konstruksjonen" er klar:glimter:  

Link to post
  • 2 måneder senere...

Lenge siden det har skjedd noe her. Driver og jobber med en todo-liste og ett eller annet sted på den sto det å gjøre noe med det sørgelige instrumentpanelet. Passer fint med slike oppgaver på denne tiden av året.
 

Panelet er laget av rustfritt stål og dekket med noe karbonfiberlignende plast, tipper det ble gjort ved motorbyttet i 2006-2007. Nå har det har falmet og blitt stygt, så tanken var å freshe det opp med karbonfiberfolie fra Biltema. Må innrømme jeg er litt spent på kvaliteten på denne, men det vil tiden vise.


Noen før-bilder som viser hvordan finishen har falmet og blitt stygg.

IMG_8029.jpeg.8248bab764e8ce761d2435e1b6a8f235.jpeg

Nærbilde som viser område tidligere dekket av en stål-list. Antagelig så det slik ut da det var nytt, men solen og tidens tann har gjort sitt.

IMG_8030.jpeg.4c6960fb46b3148facb44d0581b0ce4c.jpeg

Bryteren til ankervinsjen har lidd samme skjebne.

IMG_8025.jpeg.feb23441684f299d1e78849555e52769.jpeg

Jeg skrudde ut alle instrumenter og knapper, renset overflaten med blårens og la på folie.

IMG_8031.jpeg.79722b81d97029af1379cd7a3457411e.jpeg

Instrumentene og stållisten fikk seg en runde med Autosol.

IMG_8032.jpeg.4f33d7467eec46debb26a5030e1bfb87.jpeg

Alle paneler ferdig. Byttet knappepanelet til tilt/trim i samme slengen da knappene på det gamle var slitt hull på. EVC-panelet fikk litt "plastikkfornyer" på seg.

IMG_8033.jpeg.9a114c3a30f718121325fcf779cad6bc.jpeg

 

IMG_8025.jpeg

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...