HiWard Svart 4.November.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2024 Høres ikke bra ut. Noe å være obs på, men jeg tør ikke lete etter feil av frykt for hva man kan finne… At vindskjermen ikke lenger er å få tak i har jeg tenkt på flere ganger, mon tro om det er mulig å lage til noe i et plastmateriale? Klart; om man kaster nok penger på et problem så finnes det en løsning til slutt. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Torsen67 Svart 5.November.2024 Link til dette innlegget Svart 5.November.2024 HiWard skrev for 12 timer siden: Høres ikke bra ut. Noe å være obs på, men jeg tør ikke lete etter feil av frykt for hva man kan finne… At vindskjermen ikke lenger er å få tak i har jeg tenkt på flere ganger, mon tro om det er mulig å lage til noe i et plastmateriale? Klart; om man kaster nok penger på et problem så finnes det en løsning til slutt. Jeg har det ene hjørnevindu i plast. Det er veldig gult og matt. Men har fått vite at dette kan rubbes og poleres opp til 100% strøkent. Som Cato nevnte, så er ikke glass å oppdrive og skal det lages nytt vindu i plast, så koster det uansett en liten formue i arbeidstimer for en glassmester. Oppmåling, forming og tilpasning etc. Som han sa, gjør denne jobben først som sist, siden glasset allerede ikke ligger godt nok inn i karmen. "En god del arbeide men med lite kostnader. Bare ikke vær brutal mot vinduene". Om det kommer en helg med fin temperatur så gyver jeg løs først som sist.. NB: dette er et ganske vanlig problem på W8000 og andre modeller. Vedr fendelist, så mente han det er lurt å løsne den en dag det er sol og varmt. Materiale er av den typen som blir vanskelig å jobbe med under lave temperaturer. Uavhengig om det er igjen mye strekkflex i fenderlisten eller ei. Jeg driver å konstruerer meg en sprayflaske med forlenger, slik at jeg kan påføre Captain Tolley fra innsiden, uten for mye søl. Tenker jeg prøver denne metoden i første omgang. Har brukt dette produktet en god del og kommer produktet på avveie så er det et helvetes klin å fjerne i etterkant. Dette kommer jeg tilbake til når "konstruksjonen" er klar Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 16 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16 timer siden Lenge siden det har skjedd noe her. Driver og jobber med en todo-liste og ett eller annet sted på den sto det å gjøre noe med det sørgelige instrumentpanelet. Passer fint med slike oppgaver på denne tiden av året. Panelet er laget av rustfritt stål og dekket med noe karbonfiberlignende plast, tipper det ble gjort ved motorbyttet i 2006-2007. Nå har det har falmet og blitt stygt, så tanken var å freshe det opp med karbonfiberfolie fra Biltema. Må innrømme jeg er litt spent på kvaliteten på denne, men det vil tiden vise. Noen før-bilder som viser hvordan finishen har falmet og blitt stygg. Nærbilde som viser område tidligere dekket av en stål-list. Antagelig så det slik ut da det var nytt, men solen og tidens tann har gjort sitt. Bryteren til ankervinsjen har lidd samme skjebne. Jeg skrudde ut alle instrumenter og knapper, renset overflaten med blårens og la på folie. Instrumentene og stållisten fikk seg en runde med Autosol. Alle paneler ferdig. Byttet knappepanelet til tilt/trim i samme slengen da knappene på det gamle var slitt hull på. EVC-panelet fikk litt "plastikkfornyer" på seg. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Arejane Svart 15 timer siden Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Det ble jo supert! Hvor kjøper en folie? Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
HiWard Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Arejane skrev 26 minutter siden: Det ble jo supert! Hvor kjøper en folie? Denne er fra Biltema. 3D ett-eller-annet med karbonfiber-look. Det står at den er til både innendørs og utendørs bruk så jeg har et lønnlig håp om at den skal tåle sollys. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.