I og PK Startet 17.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2021 (redigert) I dag er det endelig tid for å hente hjem vår nye skute. Takket være helt fantastisk hjelp med klargjøring av båt og planlegging av tur fra @Solbris II, @sap_2000 og @Bjørn Løvjomås håper vi alt ligger tilrette for en trygg og fin seilas fra Fredrikstad til ny hjemmehavn i Molde. Redigert 17.Oktober.2021 av I og PK (see edit history) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2021 Vi hadde planer om å rusle nordover denne natta. Men litt skvalpesjø gjorde at vi valgte å gå inn til mandal. Vi er spente på været videre nordover. Fantastisk båt med Radar av siste modell. Knallbra. Fortøyd i Elva i Mandal Endelig ble det Bobåt Link to post
VegJoh Svart 17.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2021 Følges Dog lite postinger mellom Fredrikstad og Mandal må jeg si D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Det kommer nok av at det var en østlending som ikke helt var våken. Men når han en gang våkner, så vil det nok komme en liten rapport i fra det strekket og. Endelig ble det Bobåt Link to post
Noflow Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 God tur! Jæren burde vel gå greit unna i dag tenker jeg? Så får satse på dere kommer dere over Stadhavet innen onsdagen. Gikk over der med min nye båt i går. Hs 2,5 meldt, så regner med toppene var rundt 5m - friskt nok i en 33 foter… endte opp med å legge oss i kjølvannet på en større snurper som heldigvis også skulle gå vest av Bukketjuvene til slutt? Link to post
sap_2000 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) 8 hours ago, VegJoh said: Følges Dog lite postinger mellom Fredrikstad og Mandal må jeg si tiden i går gikk med til å motivere og lese eventyr for en uvanlig pessimistisk sørlending Men her er et par fra turen med rederen ned til Fredrikstad i forrige uke, og over til Arendal og overleveringen av nøkler til Banjomannen i går 2 hours ago, Bjørn Løvjomås said: Det kommer nok av at det var en østlending som ikke helt var våken. Men når han en gang våkner, så vil det nok komme en liten rapport i fra det strekket og. no comment ?? Redigert 18.Oktober.2021 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Brigg Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Sørlendingen tar ikke med banjoen ser jeg. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Moro å bidra med å klargjøre båten!?? Solbris Maritime fikk oppdraget med å sørge for klargjøring av båten. Og på spørsmål om å få båten til hjemmehavn, visste jeg hvem jeg skulle spørre når jeg selv ikke hadde tid! En veldig hyggelig familie får en båt som vil glede dem i mange år!! Nytt ratt på plass. Og så forlater de Fredrikstad På vei ut Vesterelva Grunnen til oppholdet i Fredrikstad var montering av vhf, AIS, radar og oppkopling av plotter med motordata. I tillegg diverse nødvendige småting for en trygg og god seilas!?? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
VegJoh Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Det var artig med litt bilder også Ser at dere allerede er godt i gang vestover på morgenkvisten. Dere får ha en trygg seilas i dag D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Komodo Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 sap_2000 skrev 1 time siden: ... over til Arendal og overleveringen av nøkler til Banjomannen i går Det stempelet der kan det bli leit å bli kvitt Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Banjomann og kaviarmann .. må være den fyren på Bp med flest nick nå.? Fint ved Båly Spangereid kanalen. 2 cm på siste broa. Den er lavere en de andre Sjeksamen to stk forfilterglass før avgang Mandal nå har vi drømmeføre på utsiden av Rekefjord Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Helt greit føre nå ved Rekefjord, mot Egersund. Venter vindøkning utover dagen, så vi drar på det vi kan Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) Der kom svaret allerede når jeg sitter og ser på værmeldinga. Er den "taktiske" beslutningen å komme seg over Jæren i dag? Redigert 18.Oktober.2021 av trixie2 (see edit history) Link to post
LALUNA II Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) Ja været ser jo bra ut det for dagen onsdag rundt stadt kan bli spennende tenker da på været Ellers ser det ut til Lørdagen som blir neste mulighet (Stadt) Redigert 18.Oktober.2021 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) trixie2 skrev 20 minutter siden: Er den "taktiske" beslutningen å komme seg over Jæren i dag? Ja. Blir en del gode vindkast ettermiddag ifølge yr. Ved obrestad. Så da er det å trykke på så fort vi kan. Redigert 18.Oktober.2021 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Endelig ble det Bobåt Link to post
trixie2 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 @Bjørn Løvjomås . Tror det er lurt. Ser dere er på vei nå. I "nordenden" ser det foreløbig veldig bra ut, men kansje allerede nå en liten tendens til økning fra SØ. Link to post
sap_2000 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 1 hour ago, Komodo said: Det stempelet der kan det bli leit å bli kvitt trenger antagelig profesjonell hjelp og litt medisinering ja 2 hours ago, Brigg said: Sørlendingen tar ikke med banjoen ser jeg. sammenleggbar Sørlendingen har vært ute en sommernatt før og er rutinert Mvh. SAP Link to post
Grand Banks jr Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Ha ha ha!!! Er du@sap_2000med på turen, eller gav du Bjørn nøklene og gikk på land selv? Ingen håndgemeng om ost eller kaviar øverst? God tur videre til den/ dem som er ombord! Uansett rette folk å ha om bord på en slik tur Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 (redigert) 24 minutes ago, Grand Banks jr said: Ha ha ha!!! Er du@sap_2000med på turen, eller gav du Bjørn nøklene og gikk på land selv? Ingen håndgemeng om ost eller kaviar øverst? God tur videre til den/ dem som er ombord! Uansett rette folk å ha om bord på en slik tur da rederen også er med og båten har 2 cabiner var sørlandsbussen hjem i går kveld det tryggeste valget for en liten uskyldig bygutt noe håndgemeng blir det jo alltid , så kastet fra meg kaviartuben inn i båten og vips så fulgte sørlendingen etter og forsvant videre sydover i skumringen Redigert 18.Oktober.2021 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Jeg har litt å kommentere i denne tråden, men skal spare litt til kvelden.? Nå får vi legge ut litt bilder igjen To kjente landemerker. Hvilke? ? Endelig ble det Bobåt Link to post
junior 1 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Er det Obrestad Fyr? Link to post
LALUNA II Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Jærens Rev og obrestad Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
trixie2 Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Klarer ikke helt å tie stille her. Bryte ut fra leia inn mot Tananger ca ved Rott, gå mot Kvitsøy, deretter nord til Bokn øst av Kvitsøy er kortere. Området er stille, greit merket, og så lenge det er dagslys en fin tur. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2021 Du har nok helt rett @trixie2 Men gammel vane..?? Fyret var Feistein. Og gulbøya på Jæren rev Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn