Jump to content

Prosjekttråd - Aphrodite 36 fra havets dyp

hansa82

Recommended Posts

Jeg bruker å frese opp små sprekker som du har gjort, så vasker jeg med aceton, deretter pusser jeg over kantene for hånd med smergelpapir med 40-korning.

Ser ut til at gelcoatlaget er litt tykt, da har det lett for å bli sprekker. Skal vel  ikke være særlig over millimeter'n etter hva jeg har lært...

Større sprekker sliper jeg opp med liten båndsliper, og legger i et par lag glassfiberduk, før jeg legger gelcoat/topcoat til slutt.

Den på bildet hadde jeg nok slipt opp og støpt...

hansa82 skrev Just now:

Jeg har fått ett inntrykk av at epoxy er ganske utbredt til reparasjon av båt, også tetting av små hull i dekk. Er jeg blitt feil-informert? :forvirret:

Joda det er mange som bruker det og her inne på baatplassen så er det ekstremt utbredt, uten at jeg skjønner hvorfor. Har vært på sikkert ett 20 talls plastverksteder de siste årene og det er svært lite epoxy produkter og se. 

Skjønner ikke logikken med epoxy på en polyester båt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...