Lars Hansen Svart igår klokken 07:42 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:42 Jeg bruker å frese opp små sprekker som du har gjort, så vasker jeg med aceton, deretter pusser jeg over kantene for hånd med smergelpapir med 40-korning. Ser ut til at gelcoatlaget er litt tykt, da har det lett for å bli sprekker. Skal vel ikke være særlig over millimeter'n etter hva jeg har lært... Større sprekker sliper jeg opp med liten båndsliper, og legger i et par lag glassfiberduk, før jeg legger gelcoat/topcoat til slutt. Den på bildet hadde jeg nok slipt opp og støpt... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart igår klokken 12:03 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:03 Topcoat hefter jo særdeles dårlig mot epoxy, så hva med å slipe bort epoxyen? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hansa82 Svart 22 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22 timer siden index skrev for 4 timer siden: Topcoat hefter jo særdeles dårlig mot epoxy, så hva med å slipe bort epoxyen? Fant ut det, men ingen problem med heft mot fersk epoxy tydeligvis. Gjelder dette gelcoat også? Slipe bort epoxy som er brukt for å tette hull fra teakdekk er uaktuelt. :p Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden hansa82 skrev 5 minutter siden: Fant ut det, men ingen problem med heft mot fersk epoxy tydeligvis. Gjelder dette gelcoat også? Slipe bort epoxy som er brukt for å tette hull fra teakdekk er uaktuelt. :p Hvorfor er det brukt epoxy i det heletatt på en polyester støpt båt ? Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 20 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Eika skrev 1 time siden: Hvorfor er det brukt epoxy i det heletatt på en polyester støpt båt ? Jeg har fått ett inntrykk av at epoxy er ganske utbredt til reparasjon av båt, også tetting av små hull i dekk. Er jeg blitt feil-informert? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden hansa82 skrev Just now: Jeg har fått ett inntrykk av at epoxy er ganske utbredt til reparasjon av båt, også tetting av små hull i dekk. Er jeg blitt feil-informert? Joda det er mange som bruker det og her inne på baatplassen så er det ekstremt utbredt, uten at jeg skjønner hvorfor. Har vært på sikkert ett 20 talls plastverksteder de siste årene og det er svært lite epoxy produkter og se. Skjønner ikke logikken med epoxy på en polyester båt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.