Jump to content

BPs julebord, Bergen. Holbergstuen 16.12 kl 1930


Wicma

Recommended Posts

Jotakk, er begynt å få tilbakemeldinger fra diverse av kroppens ledd - "du overlever denne også, selv om du ikke fortjener det!"

 

Noen bilder fra vetle heimen lørdag:

 

Første oppvåkning:

 

Bilde

 

Andre oppvåkning - noen timer senere:

 

Bilde

 

- men nu går alt så meget bedre.

 

Endex report:

 

Allerede ved passering av Baker Bruun på min ferd mot Scruffyen kom første anrop. Outbreak var på plass og undret hvor resten ble av? Minutter senere møttes vi, og kontrahering av første pint Hansa ble vellykket gjennomført. Ved siden av Outbreak og meg satt en kar og nøt sitt eksemplar av samme sorten. Da jeg viste Outbreak resulatet av min geniale ide fra kvelden før (skrevet ut vimpelminiatyrer), spør denne karen om vi er fra baatplassen? Det viste seg å være Hasse. Mens vi tre står der og speider etter bru.. eh, bord å sette oss ved, vandrer LK6647 inn.

 

Kort tid etter, nytt oppkall, bmo står ved døren. Vi trekker opp i andre etasje, og fortøyer alongside ett ledig bord. Oppdager ubesvart oppkall, Sydvesten er kommet. Etter introduksjoner, litt frem og tilbake om hva vi jobber med er tiden moden for avgang mot Holberg. Konvoieringen går aldeles utmerket, noen av oss legger røykskjerm for sikkerhets skyld. Vel fremme treffer vi Worse som har holdt bordene ledig og almuen fra livet. Nye hilsener utveksler, og vi benker oss klar for å gå i gang med livsbejaende aktiviteter. Vi merker bordet med miniatyrer av baatplassen vimpelen (noe jeg skrev ut kvelden før jfr avsnittet om da vi traff Hasse…).

 

Vimpelminiatyren gjør at Bayliner 3258 1996 finner oss uten vanskelighet – det samme gjør JanB som kommer hastende fra sitt arbeide. Vi er klare! Juleølet (som i utseende minnet om hammerdown), øller, akevitter, pinnekjøtt, kaffe, cognacer (djevelens munnvann ble det kalt – dette må vi snakke nærmere om, Worse!) gled ned i gullstrupene akkompagnert av historier og latter. Underveis er to-tre av oss utenfor et par ganger, kun for å sjekke at det ikke var ansamlinger av submersible elementer utenfor – vi skulle jo videre må vite.

 

Alt har en ende, noen forlot oss post Holberg, mens resten i flokk og følge dro tilbake til Scryffy Murphys. Ved stengetid der ville vi på Baklommen, kun for å finne at der var stengt. Hørt slikt – klokka tre allerede? Kan da ikke stenge så tidlig, vel? Jaja, slik ble det da.

 

Skal vi gjenta dette? Ikke meg i mot, der foreligger allerede planer om å gjøre noe i forbindelse med båtmessen i Bergen i februar.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Bergensfraksjonen av Båtplassens Julebord ser ut til å ha blitt gjennomført med stor styrke og utholdenhet. Jeg tillot meg å gjøre en liten mapping mot noen kjente "Nettvett-regler", og observerer flere klare avvik med reglene her:

Reglene er sakset fra følgende nettside: http://www.samliv.net/tema/november.htm

 

Det er spennende å få nye venner på nettet, men det er ikke alle venner som er like morsomme. Hvis du likevel skal møte noen må du være oppmerksom:

• Du skal ikke svare på spørsmål du synes er rare, truende eller som handler om sex eller penger - Kan dere gå gode for at ingen av dere diskuterte sex (blondiner ...) eller penger?

• Skriv ikke navnet, adressen eller telefonnummeret ditt - Opptrådde dere alle helt inkognito?

• Ikke fortell hvilken skole du går på - Regner jeg med gikk greit

• Send ikke bilde av deg selv eller av vennene dine - De opplastede bildene taler vel for seg selv!

• La deg ikke overtale til å møte en fremmed - Hmm ... ?

• Hvis du likevel skal møte noen, så ta med mor, far eller en annen voksen - Noen av dere som hadde med mor eller far? Ser ikke sånn ut på bildene ... eller?

• Hvis du er i tvil eller redd for noe du opplever på nettet, så snakk med en voksen om dette - Den er nok i orden, det ser vi av alle innleggene FØR sammenkomsten.

 

:flag::flag::flag:

 

Ellers må jeg si at det så ut som dere hadde det veldig bra, både med og uten "lærallergi"

Link to post
Share on other sites

Jotakk, er begynt å få tilbakemeldinger fra diverse av kroppens ledd - "du overlever denne også, selv om du ikke fortjener det!"

Etter en sen kveld på byen klaget jeg min nød til en i familien som har vært ute en stormnatt før. Han sa: Du er ikke fyllesjuk når du tror du skal dø. Du er fyllesjuk når du HÅPER du skal dø. Da konkluderte jeg med at jeg har levd et lett liv så langt.

 

Båtmesse i Bergen - det må være bruktbåtmesse det vel :rolleyes:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har definitivt et inntrykk av at hjernesmøringkonsumet nådde de store høyder, noen verdensproblem som ble løst?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Helt sikkert men på http://www.dratilsjos.no/ står det:

 

Fredag 16.september 14 :00 - 18 :00

Lørdag 17.september 10 :00 - 16 :00

Søndag 18.september 11 :00 - 16 :00

:crazy:

 

Ifølge baatplassen's egen kalender i papirformat! er 16.september 2006 på en lørdag

Tror nok vi snakker litt forbi hverandre her nå :smiley: ,det var vel spørsmål om når i februar det er båtmesse i Bergen og jeg la derfor ut en link til hjemmesiden

http://www.dratilsjos.no/ som nok ikke er helt oppdatert :headbang: datoene i sept som dere viser til er en messe som ble avholdt i høst.

 

Men om dere løfter blikket litt lenger opp på siden står det 16-19 Februar 2006 :flag:

 

Mvh

sveno

Redigert av sveno (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tanken var å ha eit treff ein av kveldane under båtmessa i februar. Når det nærmar seg stengetid møtes me i pub-avdelingen i Arenum, for så å forflytta oss til ein annan passande stad på by'n etter kvart. :drink:

 

Med utgangspunkt i båtmessa, skulle moglegheitene for at me blir mange fleire enn fredag vera godt til stades. Men kva kveld skal me satsa på? Dette hadde jo vore like greit å få det inn på kalenderen så fort som mogleg.

 

Aktuelle kveldar er 16., 17. og 18. februar. Eg foreslår fredag 17. Men kva meiner andre?

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...