Jump to content

BPs julebord, Bergen. Holbergstuen 16.12 kl 1930


Wicma

Recommended Posts

Da er den kun en uke igjen til denne store dagen.. Regner med at de lokale innvånenere i Bergen by sørger for at denne velrenomerte restaurant greier å tilfredstille det lokale mattilsyns krav i en uke til...

 

Etter at vi har vært der det vel heller tvilsomt at tilsynet er fornøyd :cheers::drink::crazy::puke:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg skal innrømme at jeg setter eftermiddagscognacen i vranghalsen hver gang ordene "mattilsyn" og "Bergen" nevnes i samme setning på nyhetssendingene nuomstunder.

 

Heldigvis har vi sluppet unna til nå, men jeg har daglig kontakt med etablissementet for å påpeke viktigheten av å opprettholde dets høye standard. Jeg overveier å øke kontakthyppigheten etter hvert som det stunder mot selve dagen.

 

Nå har min arbeidsgiver fått det for seg at jeg må reise langt inni granskauen, og inn i fjellet der i kommende uke, slik at jeg blir noe forhindret fra å føre personlig opp- og tilsyn, men jeg forlangte dog å få komme tilbake til civilisasjonen torsdag aften. Jeg måtte sette foten ned, og når jeg setter den ned, så har den en tendens til å bli værende der jeg satte den.

 

Nå skal det sies at det tilsyn som tør å rokke ved de kjære dikterstuene våre må være bestykket med modige mennesker, ja, noen vil til og med si selvutslettende.

 

I den grad man begår aftenbønn kan det formodentlig neppe skade å ha dette med på sakslisten.

 

Mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Hei LA3939 og Skipper_Worse!

 

Jeg har siden vi treftes sist, lekt litt med tanken på å "overraske dere" og de andre medlemmene som har meldt seg på Julebordet, ved bare å dukke opp der sånn uten videre! :yesnod::wink:

 

Tenkte jeg skulle ta et cruise med hurtigruten ned og opp igjen - for dette er en flott sjøreise jeg liker nemlig!

 

Men slik var altså ønsketenkningen - virkeligheten gjør at jeg NÅ må innse at jeg ikke får det til å klaffe p.g.a. andre påtrengende gjøremål denne gangen.

 

Og jeg hadde vel i anstendighetens navn valgt å gi ihvertfall en av dere et lite vink i forveien, hvis jeg hadde fått til denne turen....... :smiley::sailing::santa:

 

UANSETT - ha en fin kveld - og ja , ikke å forglemme: GOD JUL! :santa:

Link to post
Share on other sites

Jeg måtte sette foten ned, og når jeg setter den ned, så har den en tendens til å bli værende der jeg satte den

Et av de bedre sitater: "The time has come for someone to put his foot down. and that foot ... is me".

 

En :drink: til førstemann som vet hvor sitatet kommer fra.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jeg skal innrømme at jeg setter eftermiddagscognacen i vranghalsen hver gang ordene "mattilsyn" og "Bergen" nevnes i samme setning på nyhetssendingene nuomstunder.

 

Heldigvis har vi sluppet unna til nå, men jeg har daglig kontakt med etablissementet for å påpeke viktigheten av å opprettholde dets høye standard. Jeg overveier å øke kontakthyppigheten etter hvert som det stunder mot selve dagen.

 

Nå har min arbeidsgiver fått det for seg at jeg må reise langt inni granskauen, og inn i fjellet der i kommende uke, slik at jeg blir noe forhindret fra å føre personlig opp- og tilsyn, men jeg forlangte dog å få komme tilbake til civilisasjonen torsdag aften. Jeg måtte sette foten ned, og når jeg setter den ned, så har den en tendens til å bli værende der jeg satte den.

 

Nå skal det sies at det tilsyn som tør å rokke ved de kjære dikterstuene våre må være bestykket med modige mennesker, ja, noen vil til og med si selvutslettende.

 

I den grad man begår aftenbønn kan det formodentlig neppe skade å ha dette med på sakslisten.

 

Mvh,

Kjell.

Muligens både modige og selvutslettende mennesker ute å går i Bergen ikveld - blir det cigarr og cognac på Hangarskibet allikevel?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Julebordet er NESTE fredag ... i dag tar vi det med ro. Vi lader opp til den kommende store dyst!!! Barskapet er velfyldt, Sørensen Tobaks lagre er raidet; vi er klare!!

 

Tenkte jo mer på evt. følger av at Mattilsynet et Co beveger seg ute i Bergens gater og streder

ikveld......iflg TV2 nyhetene

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Bor nok alt for langt unna for å delta på dette julebordet men hadde muligheten hvert der skulle jeg nok kunne tenkt meg til å reise rundt på alle baatplassens julebord. Bare tenk hvor fint å fått sett og hilst på alle sammen. Diskutert trebåt med bastard, perlen. dospen etc til øynene ble våte og med de siste dagers diskusjoner på baatplassen kunne man ha håpet at ingen diskusjon førte til blåe øyne :lol::lol::santcheers: . Ja ja skal på jule bord ikveld med jobben blir nok trivelig det og.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har snakket med "møtearrangøren" (LA3939) som til sin fortvilelse er sendt østover inn i vinterland av vår arbeidsgiver. Vi har kommet til at det muligens er noen av oss som må ha et "formøte" på Scruffy Murphy's (Torget 15). Vi kommer til å være der fra ca. kl. 18.00 :cheers::drink:

Mvh.

Jan

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

God planlegging er jo meget viktig, så skal ikke se bort for at jeg ramler innom... om jeg finner ut hvor "møterommet" er da... Vet ikke helt nå jeg ankommer Bergen by, men det blir nok i løpet av ettermiddagen.... Skal innlosjere meg i en dobbelt lugar på bryggen så jeg rusler nok over fisketorget og i retning torgallmenningen... Antar at jeg ikke er så langt unna da.. er nok ikke der klokken 6, men før halv 8

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Takker alle sammen, dette finner jeg nok uten gps'en og kompasset så det går bra...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Outbreak, vi er 12 stykker, vi skal ikke bli overtrente på Scruffyen, men nøye oss med litt bøy og tøy og oppmykning av diverse muskler.....

 

Perlen, brukte ordet draft i betydningen skisse. Min bestefar, skipperen, brukte draft konsekvent. Selv bruker jeg "sjøkart".

 

mvh,

Kjell.

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...