Bitteliten Startet 29.November.2005 Del på Facebook Startet 29.November.2005 (redigert) Mer info om de nye Windyene nedenfor. Båtene vises første gang på messa i Düsseldorf. Første 52 er solgt til Norge - så den blir nok å se i Oslofjorden til sommeren. Mer info på Windy.no Greit å vite for oss som ikke har 3-fots syken mer Windy 52 (mulig også 53) er registrert som 14,99 meter lange , dvs at de er sertifikatfrie. Så her holder det med "bare masse penger" Redigert 29.November.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Caluna Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Dette er jo bare 5x3 fots syken Bitteliten! Med produksjonstid, levereringstid, forsinkelser osv. kan du like godt legge inn bestilling nå, og få den om 5 år. Da er det jo bare 3 fot i året??? Vi kunne bestille i sammen og få kvantumsrabatt! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 de er sertifikatfrie. Så her holder det med "bare masse penger" Tror man trenger litt vett også ... men har man ærlige tjente penger til å betale en slik båt med, så ligger vel vettet i bunn, antakelig. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
MS Victoria Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Flotte båter men jeg tror nok jeg ville hatt flybrige i denne størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Caluna Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Flotte båter men jeg tror nok jeg ville hatt flybrige i denne størrelsen. Hver sin smak, men du får mer båt for penga med sportscruiser, høyere cruising speed pga lavere vekt, bedre sjøegenskaper pga. lavere tyngdepunkt, og et mye mer sosialt båtliv hvor alle oppholder seg i samme etasje! Og så har jo båten linjer da, i motsetning til alle "slalomstøvlene" som dytter havet foran seg og kjører i konstant oppoverbakke! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 mye mer sosialt båtliv hvor alle oppholder seg i samme etasje! ... men du unngår behendig det ofte opplevde behov man kan ha for å være alene eller i fred; for ikke å snakke om det ofte opstående behov for å atskile knuragtige barn. Da er flybridgen god å ha. For ikke å snakke om det andre den med stor elegance og stort velbehag kan brukes til Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Caluna Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 For ikke å snakke om det andre den med stor elegance og stort velbehag kan brukes til Jeg ventet på deg i denne tråden Worse Når man er så frekk å tale nedlatende om opphevede verandakasser er det jo å utfordre en ihuga toppetasjeskipper! Men du må da ha et høyt og kraftig rekkverk der oppe slik at ikke klossete blondiner velter ut fra din opphøyde posisjon og du blir sittende igjen alene og trykke febrilsk på MOB knappen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Led meg ikke inn i den fristelse det er å gjenoppta sludringen om lyshårete av hunkjønnsarten! Det jeg tenkte på var de andre to ting man kan bedrive der oppe ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Caluna Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Led meg ikke inn i den fristelse det er å gjenoppta sludringen om lyshårete av hunkjønnsarten! Det jeg tenkte på var de andre to ting man kan bedrive der oppe ... Nei, blondinedebatten er vel avsluttet for sesongen. Skal ikke pushe deg videre på den, men velger i stedet å tro at dine tanker om et perfekt liv der oppe inneholder livsnødvendighetene cognac og cigar.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 :yesnod: Det kan aldri bli det samme i en såkalt sportscruiser. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
MS Victoria Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Vel en båt på over 50 fot med flybridge, er jammen ingen slalomstøvel. Noe annet med de på 28-35 for som ofte ikke kler en toppetasje. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Når får vi se innlegg om bestillingsrutiner her da Bitteliten? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Stor suksess for Windy! Windy 52 ble lansert i Düssedorf forrige uke, og allerede er 6 båter solgt Et par fornøyde direkører her. Knut Heiberg Andersen til venstre og Morten Haakstad til høyre. I bakgrunnen er hovedrolleinnehaverne Windy 58 til venstre og Windy 52 til høyre. De observante kan se at W52 mangler glassveggen med dører som skal skille cockpit og akterdekk Mer info på Agderposten Windy har stor suksess med sine store båter. De har nå 70 personer ansatt i Västervik der 58,52/53 og Oceancraft bygges. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ship of fools Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Tror man trenger litt vett også ... men har man ærlige tjente penger til å betale en slik båt med, så ligger vel vettet i bunn, antakelig. Det er det vel neppe noen garanti for.... Skal jeg øse ut eksempler??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Det er det vel neppe noen garanti for.... Skal jeg øse ut eksempler???Ja takk gjerne, men hold deg til Windy eiere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ship of fools Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 I bakgrunnen er hovedrolleinnehaverne Windy 58 til venstre og Windy 52 til høyre. De observante kan se at W52 mangler glassveggen med dører som skal skille cockpit og akterdekk Ser ut som konstruktøren har ombestemt seg når halve båten var ferdig....ikke veldig vakker! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Ser ut som konstruktøren har ombestemt seg når halve båten var ferdig....ikke veldig vakker!Smaken er som baken. Noen vil ha Viknes med falske bordganger. Noen vil ha Windy med lange fordekk. På en uke er det tydligvis minst 6 personer som synes Windyen er vert 7-8 millioner kroner Konstruktøren er Hans Jørgen Johnsen. Men hvor ble det av Windy eksemplene dine? Eller var det bare tomt snakk? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ship of fools Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Smaken er som baken. Noen vil ha Viknes med falske bordganger. Noen vil ha Windy med lange fordekk. Men hvor ble det av Windy eksemplene dine? Eller var det bare tomt snakk? Falske bordganger? Gi meg styrke.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Var innom Windy i leangsbukta idag, Det er flott håndverk. Det var mange som besøkte Leangbukta idag. Vi var ikke alene. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Falske bordganger? Gi meg styrke.... Javisst - styrke til å komme med de konkrete eksemplene dine. HVor blir det av de? Finnes de kanskje ikke nei? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Noen vil ha Windy med lange fordekk. Men hvor ble det av Windy eksemplene dine? Eller var det bare tomt snakk? Her ser man helt klart at konstrukøtren har gått seg vill i linjeføringen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ship of fools Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Et par fornøyde direkører her. Knut Heiberg Andersen til venstre og Morten Haakstad til høyre. Windy-Princess wanna be.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 29.Januar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Windy-Princess wanna be....Det er jo dramatisk feil. Har du overhode peiling på hva du snakker om - eller slenger du bare ut masse tullprat? Windy konkurrere da ikke med Princess - da hadde de jo hatt FB båter. Men Fairline og Sunseeker kikker de nok på. Også ser de på en og annen italiener også. Om utviklingen fortsetter som nå vil vi nok se enda større Windyer fremover. Det som skiller mest mellom de engelske båtene og Windy er etter min mening utnyttelsen av cocpiten. De engelske båtene har ofte ganske enkle/sterile cockpiter sammenlignet med de norske båtene. Sunseeker 35Portofine siklet jeg lenge på, men jeg synes den er for enkel i cockpiten Under dekk er det stort sett det samme. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ship of fools Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Det er jo dramatisk feil. Har du overhode peiling på hva du snakker om - eller slenger du bare ut masse tullprat? Windy konkurrere da ikke med Princess - da hadde de jo hatt FB båter. Men Fairline og Sunseeker kikker de nok på. Også ser de på en og annen italiener også. Om utviklingen fortsetter som nå vil vi nok se enda større Windyer fremover. Du som er betalt av Volvo og Windy kan vel se at Windy gutta har lagt matpapir over tegningene av Princess sine vinduer? Slutt å les Kapital, så blir du ikke hjernevasket av Hegnar... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ship of fools Svart 29.Januar.2006 Del på Facebook Svart 29.Januar.2006 Javisst - styrke til å komme med de konkrete eksemplene dine. HVor blir det av de? Finnes de kanskje ikke nei? Ehhh...nå snakker jeg ikke om Windy, selv om det er ditt eneste fokus, men generelt om tullinger med for mye penger. Det har vel du også møtt i skjærgården? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.