Jump to content

Nyheter - Windy 52/53 - suksess allerede!


Bitteliten

Recommended Posts

Skipper_Worse har sagt her tidligere at han savner respekt for de som tenker annerledes. Det er jeg meget enig med ham i

Det er jeg helt enig med deg i PP. Man skal argumentere for det man står for - og mener man noe skal man si det, også skal man respektere andres meninger og andre medlemmer. For min del forventer jeg at tonen er god og sakelig - men det går alltid en grense der man bør si ifra. Akkurat som du gjør her - så har jeg også sagt i fra at nok er nok.

 

For å sitere en annen kjent skribent her på Baatplassen. Nå gidder jeg ikke dette mer

:cheers: til dere alle. Jeg legger ned våpnene til neste fantastiske Windy kommer med nye kompressorturbomatedeelektroniskstyrte volvopentaer med 1850 hester og et dreimoment som gjør at båten flyr ut av vannet og lager tsunamiaktige hekkbølger. Og det er ikke lenge til 53 lanseres, og om et drøyt år kommer det en 46'er.

 

Ha en fortreffelig aften :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jaja. Av og til kan man jo være tålmodig, og la usaklighetene gå over av seg selv? Det ha som regel bedre effekt enn å fremkalle mer av samme sorten pr. å ta igjen med samme mynt.

 

Kom igjen folkens, opp med humøret!! Påsken er rett rundt hjørnet!!

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Båten ble kjøpt ny i 2004

Hengselet var skrudd gjennom badeplattformen. slik at det ble en lekkasje inn i båten, derfor øsekar...

Egentlig ingen, men her er det ikke snakk om 100 %, men nesten 10 cm feil, ingen liten bom spør du meg.

Fenderlisten hadde løsnet under hollenderseilasen, uten at den var dunket i brygga

Hm - jeg forstår indignasjonen. Jeg har egen erfaring med at også norske båtbyggere glemmer tetningsmasse - ikke bare på hengsler.
Link to post
Share on other sites

Det er mulig at jeg ikke har like mange "kose-gen" som mange andre her på BP, men jeg har vel rett på lik linje med de andre å komme med mine meninger?

Stå på retten din du, her på baatplassen som på sjøen!!!

 

Hyggelige gener er bare noe drass :wink: . Jeg må bare si at du kjører friskt og freidig på, etter hele 4 dager som medlem :crazy:

Link to post
Share on other sites

Jeg har krabbet rundt i Bavaria, mener jeg har godt syn, kan fortsatt ikke finne store

slurv. En venn har en B42 Match, meget godt fornøyd , ville faktisk valgt samme båt igjen, selv

etter alle skriverier. Er faktisk av den oppfatning at en får stole på seg selv. SÅ lenge

folk etterspørr Bav. også på bruktmarkedet så er det håp.

Så for man spørre selv om dette er så dårlig, eller om noen ønsker at nye produktive aktører

ikke skal ødelegge bruktverdien på betydlig eldre båter. Når Bav. blir best-selger så tyder

det på at det finnes mange som ser dette som en god investering.

 

Ikke det at jeg har Toyota, men det er en bestselger det og. Fattern var gammel Audi forh,

han skrek som en rev når Japanerne gjorde sitt inntog på det Norske marked den gang.

 

Det er vel det som har skjedd nå også, det kommer en revlusjon på båt-markedet med

aktører som har store innsparinger på produksjon.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

. Og det er ikke lenge til 53 lanseres, og om et drøyt år kommer det en 46'er.

Tipper at du om allerede 1 år har fått 3-fotsjuken og sikler veldig etter denne 46 eller 53-foteren, - TIPS: selg huset og bo i båten.... :lol::lol::lol:

 

Har registrert meg at det er noen som bor i båten ved aker brygge og rundt kongen/dronningen i frognerkilen.

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt dårlig på å selge mine 3 etasjer med vedlikehold (eller øsekaret) som jeg kaller det når det kommer til penger. Men jeg har jo en gjeng med jenter (og flere blir det), som ikke foreløpig er klare for å bosette seg flytende.

Jeg har lokket med flotte turer til fjerne land, og båtturer til steder vi aldri har vært, julaften på langbord med klukking uinder kjølen etc..., men, men... Senere kanskje...senere..

 

Red: Må da selvfølgelig bytte båt. :lol:

 

Dorry`n er fin den, og Furuholmen blir flott, men å bo i en av disse blir i drøyeste laget for 4 - snart 5. :lol:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

nei, det er klart det. Det var som det ante meg, du har ingenting å fare med, og når jeg ber om KONKRET og NY informasjon, blir det stille.

Klassisk sett å avsløre en bløffmaker på.

Suzuki

Hvorfor må det være ny informasjon for å bevise et argument :confused:

Er ikke "gammel" informasjon så lenge det er riktig informasjon bra nok?

 

Det er jeg helt enig med deg i PP. Man skal argumentere for det man står for - og mener man noe skal man si det, også skal man respektere andres meninger og andre medlemmer. For min del forventer jeg at tonen er god og sakelig

Helt Enig

Stå på retten din du, her på baatplassen som på sjøen!!!

 

Hyggelige gener er bare noe drass :wink: . Jeg må bare si at du kjører friskt og freidig på, etter hele 4 dager som medlem :crazy:

 

Ja hvorfor skal man ha det hyggelig? Når man kan være uhøflige og kjefte på hverandre istedet.

Her skal det tilstrebes heretter at man skal være minst mulig hyggelig.

 

Det kan jo hende man blir sett på som venner :crazy:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Det er jo ganske merkelig, at når noen diskuterer med de "faste" her på båtplassen - så hiver alle de "faste" kameratene seg på og sabler ned de nye.

Så kommer en gjeng til og forteller at man må være kamerater.

Makan til oppførsel på enkelte her!

 

Må da være mulig å diskutere uten å angripe de som er uenige med de som mener "rett"

Redigert av whatever (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når Bav. blir best-selger så tyder

det på at det finnes mange som ser dette som en god investering.

Ja -- Bavaria kan jo være utmerkete båter, selv om det kan finnes feil av både den ene og andre sorten. Mitt inntrykk er at mye av dette er "for fort i svingene" typen feil, som er mer estetisk irriterende enn strukturelt betydningsfulle. Så lenge man "vet" hva man kjøper, er det jo ikke et problem, eller hur? Det blir jo litt det samme som Skorgenes-affæren, enten aksepterer man å bytte bort høy pris mot å tåle en del mulig slurv, eller så bruker man mye mer penger for å få det perfekte.

 

Begge deler er jo et valg. På samme måte som man kanskje velger mellom ny eller brukt båt. Forskjellen i pris mellom ny og brukt er jo nettopp en form for kompensasjon for at den vare man får ikke er perfekt (lengre).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

....gå i opplag samtidig som folket østpå setter båtene på land? :lol:

Nåda, Worse, ikke vil jeg skjæres over den felles kam...

 

 

M/Y Ellen Marie

....med båten i sjøen

 

 

Det er jo ganske merkelig, at når noen diskuterer med de "faste" her på båtplassen - så hiver alle de "faste" kameratene seg på og sabler ned de nye.

Så kommer en gjeng til og forteller at man må være kamerater.

Makan til oppførsel på enkelte her!

 

Må da være mulig å diskutere uten å angripe de som er uenige med de som mener "rett"

"la de få det..."

 

M/Y Ellen Marie

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tipper at du om allerede 1 år har fått 3-fotsjuken og sikler veldig etter denne 46 eller 53-foteren, - TIPS: selg huset og bo i båten.... :lol::lol::lol:

Jeg har for lengst faat diagnosen kronisk 3 fots syk. Men realismen slaar hardt inn her naa, saa jeg oever meg paa taalmodighet ogsaa her

:yesnod:

Er det noen som ikke kjenner seg igjen i dette paa seg selv?

Link to post
Share on other sites

Tipper at du om allerede 1 år har fått 3-fotsjuken og sikler veldig etter denne 46 eller 53-foteren, - TIPS: selg huset og bo i båten.... :lol::lol::lol:

 

Har registrert meg at det er noen som bor i båten ved aker brygge og rundt kongen/dronningen i frognerkilen.

:lol::lol::lol: Vi har jo lært å kjenne Bitteliten etterhvert. Morsomt og ganske tatt på kornet. Dessuten har han vel etterhvert Baatplassen-rekord i å svare på innlegg. Mye å tilføre, absolutt men du trenger ikke svare på absolutt alt :wink:

 

Jeg har for lengst faat diagnosen kronisk 3 fots syk. Men realismen slaar hardt inn her naa, saa jeg oever meg paa taalmodighet ogsaa her

:yesnod:

Selvironi har du - det skal du ha :lol:
Link to post
Share on other sites

diagnosen kronisk 3 fots syk

 

Er det noen som ikke kjenner seg igjen i dette paa seg selv?

Du er en heldig mann du Bitteliten. Jeg har diagnosen 10 fotsyka, hvis man skal se på de båtene vi har eid :rolleyes:

 

Kona har stilt to ultimatum. Neste gang jeg får lyst til å handle båt igjen, så skal det "knekkes skikkelig til", mao, antall fot skal økes vesentlig, om hun får bestemme :yesnod: Det andre er at jeg får ikke lov til å handle "totalrenoveringsobjekter" igjen :nonod:

Link to post
Share on other sites

Du er en heldig mann du Bitteliten. Jeg har diagnosen 10 fotsyka, hvis man skal se på de båtene vi har eid :rolleyes:

historiens faktum sier 17"-23"-30"-37". Så det er vel egentlig 7 fots syken

 

Jeg er enig i at man skal høre på sine koner når det gjelder båt. Jeg hadde sikta meg inn på en W33, men kona mi er like klok som kona di - hun sa at skal vi først bytte nå så får vi gjøre det skikkelig (i det la hun nok "en gang for alle" men det hørte ikke jeg :lol: ).

Link to post
Share on other sites

HR er "affordable quality" som de selv skriver - ikke helt i toppklasse synes jeg, men solid og godt håndtverk. Men er det verdt pengene? Der er jeg i ferd med å begynne å tvile litt faktisk. Jeg synes at jeg får mer båt for pengene på en Najad. Og bare så det er sagt - jeg er oppvokst i HR - og rimelig hjernevaske, og det stikker litt i hjertet å skrive det jeg gjør her. Men HR var bedre før - nå synes jeg de jukser litt for mye bak fasadene, og det tror jeg ikke er så smart i det lange løp.

Interessent. Jeg var på Åpent verft (beklager - får ikke opp svenske bokstaver i farten :nonod: ) hos Hallberg-Rassy for noen år siden (i 1997(?), mens det ennå var seilbåter som gjaldt :smiley: ) og ble faktisk svært imponert over kvalitet og håndtverk hos Hallberg-Rassy. Etter det jeg så var de da fullt på høyde med Najad. Har det begynt å gå fortere i svingene hos Hallberg-Rassy etter dette? Gunga Din, det er kanskje etter dette at HR virkelig har blitt "dusinvare"?

Hilsen hos

Link to post
Share on other sites

Har det begynt å gå fortere i svingene hos Hallberg-Rassy etter dette? Gunga Din, det er kanskje etter dette at HR virkelig har blitt "dusinvare"?

Det er betydelig større antall båter som blir produsert at HR enn av Najad. Slik jeg ser det har HR senket kvaliteten på løsningene sine de siste 10-15 årene. Jeg synes det er stor forskjell på den HR 29 foreldrene mine hadde og den HR 31 de nå har. Man ser det på finnish og løsninger. Men HR er også billigere enn Najad. På ingen måte er HR noen dårlig båt, men de har nok endret litt filosifi. "Affordabel quality" var noe jeg leste i en test av HR 37 for ikke så lenge siden. Det ble uttalt av Magnus Rassy
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...