Jump to content

Nyheter - Windy 52/53 - suksess allerede!


Bitteliten

Recommended Posts

Jeg går selvsagt ut i fra at dette er helt vanlige feil som er gjengangere på Bavaria siden det påkes her... Er dette et engangstilfelle er det jo knapt nok verdt noe som helst...

 

Er dette derimot feil som tilnærmet alle Bavaria modellene er beheftet med så stiller det jo saken i en annen verden...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er dette en ny båt eller en brukt båt som du viser bilder fra?

Båten ble kjøpt ny i 2004

 

Jeg forstår ikke helt alle kommentarene dine - må båten øses fordi det ikke er brukt teningsmiddel på et hengsel?

Hengselet var skrudd gjennom badeplattformen. slik at det ble en lekkasje inn i båten, derfor øsekar...

 

hvilke praktiske problemer er det at inliner ikke passer 100% på nedhalet til spinakerbommen?

Egentlig ingen, men her er det ikke snakk om 100 %, men nesten 10 cm feil, ingen liten bom spør du meg.

 

Om det er en brukt båt som vises - og fenderlisten er løs - det finnes da på mange brukte båter som har dunket litt hardt i brygga.

Fenderlisten hadde løsnet under hollenderseilasen, uten at den var dunket i brygga
Link to post
Share on other sites

Shipof FOOLs; jeg kan ikke se at du har lagt frem noe eget eksempel på dårlig kvalitet hos Bavaria. Har du i det hele tatt vært ombord i en Bavaria, eller er du bare misunnelig på de fine, blanke fribordene nye båter har ?

 

Suzuki

Du bekrefter bare min oppfatning av dine innlegg, du dilter etter menigheten her på BP, og har ingenting å komme med...gidder ikke å bruke mere tid på deg :sleep:

Link to post
Share on other sites

Du bekrefter bare min oppfatning av dine innlegg, du dilter etter menigheten her på BP, og har ingenting å komme med...gidder ikke å bruke mere tid på deg :sleep:

 

nei, det er klart det. Det var som det ante meg, du har ingenting å fare med, og når jeg ber om KONKRET og NY informasjon, blir det stille.

Klassisk sett å avsløre en bløffmaker på.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg går selvsagt ut i fra at dette er helt vanlige feil som er gjengangere på Bavaria siden det påkes her... Er dette et engangstilfelle er det jo knapt nok verdt noe som helst...

 

Er dette derimot feil som tilnærmet alle Bavaria modellene er beheftet med så stiller det jo saken i en annen verden...

Når det gjelder passform til innerlineren i Bavaria båter, er det vanskeligere å finne en som passer, enn en som ikke gjør det. Tror nok den nevnte båten hadde over gjennomsnittet med feil og mangler, men tilbake til poenget mitt: du finner ikke så graverende feil og mangler på Norske båter av anerkjente produsenter....
Link to post
Share on other sites

Ikke min feil at du tolker ting på din egen måte

Jeg kan jo begynne å sitere ting du har skrevet lenger opp i denne tråden, som klart viser at det er rimelig stort rom for å misforstå, men det får være.

 

De fleste jeg har vært borti som har kjøpt Bavaria har hvertfall vært godt fornøyd, og de gangene jeg har sett på Bavaria på utstillinger har jeg heller ikke sett noe spesielt som skulle tyde på at båtene er så dårlig sammenskrudd. Nå har ikke jeg gått over dem med lupe, men jeg tror dine påstander er sterkt overdrevne.

Link to post
Share on other sites

Mrsmt å følge denne tråden gitt! Tydelig at vi er klare for sjøsetting snart :lol:

 

De feilene som Ships of fools viser gjennom bildene er selvsagt interessante nok, men ingen overbeviser meg om at en ikke finner samme feil på norske båter om en leter på tilsvarende måte. Gikk gjennom en Bavaria 35 hos forhandler i Kr.sand nylig og kikket nettopp etter slike ting. konklusjon: Solid håndverk uten slurv det jeg så.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har bestemt meg for å holde meg langt unna baatplassen.no, men her synes jeg det går langt over streken.

 

Skipper_Worse har sagt her tidligere at han savner respekt for de som tenker annerledes. Det er jeg meget enig med ham i

 

Kort sagt i klartekst tror jeg Suzuki og Lasse vil være tjent med å reve seilene en smule.

 

PanPan

Redigert av PanPan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gidder ikke å ta det personlig og alvorlig overhodet. Jeg syntes bare du presenterer synspunktene dine på en unødvendig skarp og til tider ufin måte.

Det er mulig at jeg ikke har like mange "kose-gen" som mange andre her på BP, men jeg har vel rett på lik linje med de andre å komme med mine meninger? Mulig jeg har vært litt ufin mot Bitteliten, men det er bare et forsøk på å "kjøle ned" egoet hans :wink:

Han tillater nemlig ikke at ikke alle applauderer Windy og Volvo, uten å starte en lang og til tider usakelig diskusjon :boxing:

Link to post
Share on other sites

det er koselig at du er tilbake PP; særlig ettersom det kun er for å kjefte på de vanlige meningsmotstanderne dine.

 

Suzuki

Dette du sier her synes jeg du enten bør kalle tilbake - eller gi en fullgod forklaring på hva du legger i ".... ettersom det kun er for å kjefte på de vanlige meningsmotstanderne dine".

 

PanPan

Link to post
Share on other sites

Bitteliten, men det er bare et forsøk på å "kjøle ned" egoet hans :wink:

Han tillater nemlig ikke at ikke alle applauderer Windy og Volvo, uten å starte en lang og til tider usakelig diskusjon :boxing:

Jeg er ikke helt sikker på om du bare er ute etter å provosere eller om du bare er ualminnelig uhøffelig. Så med mindre du kan dokumentere usaklighetene mine eller at jeg ikke kan applaudere andre produsenter anser jeg dette som ditt vanlige vrøvl - der du er mer ute etter å sparke folk på leggen enn å argumentere saklig.

 

Jeg har sagt det før - du kan mene hva du vil - men vil du bli tatt på alvor forventer i hvertfall jeg et minste saklighetsnivå og høfflighetsnivå. Det du preseterer så langt i denne tråden er ikke på det nivå som jeg forventer her på Baatplassen. Men det betyr kanskje ikke noe for deg så lenge du kan få uttrykk for alt dritpreiket ditt og noen reagerer på det. Sånn sett så lykkes du jo godt :wink:

Link to post
Share on other sites

I all respekt for øvrige debattanter tør jeg ytre prinsipiell enighet med PanPan. Det er da vel ingen grunn til å ta på vei? Denne tråden ser ut til å indikere at takhøyden er blitt vel lav, etter min mening. Eller må baatplassen.no gå i opplag samtidig som folket østpå setter båtene på land? :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...