Jump to content

Nyheter - Windy 52/53 - suksess allerede!

Bitteliten

Recommended Posts

SAp2000 - den dere skal hente - med 2xD6 350 eller?

Ja. 2xD6 350 med DPH drevene.

I fjor kjørte jeg en 32 GT med 2xKAD300 fra Arendal til Oslo. Syntes den var mer enn sprek nok både mtp. aksellerasjon og toppfart (44,5kn), så 35 Khamsin med 2xD6 må jo bli et dyr :yesnod:

Nå ser det riktignok ut som avhentingen blir 2. uka i Mai istedenfor 21 April som opprinnelig var planen :sad:

Når skal din være klar?

Bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Det var det ene bilmerket, foretrukket av raske herrer fra Østfold, som var felles for de to påtenkte; som da også begge hadde uttaltseg i same anledning. Forvirret? Kommentaren var ganske "intern".

Ikke mer enn normalt vil jeg si - andre vil antakelig si totalt forvirret :lol:

Ja. 2xD6 350 med DPH drevene.

Nå ser det riktignok ut som avhentingen blir 2. uka i Mai istedenfor 21 April som opprinnelig var planen :sad:

Når skal din være klar?

Kan tenke meg at det blir en ganske rå båt. Jeg spurte en på Windy om ikke Kahmsinen blir tung i hekken med så store og tunge motorer. Det har du ikke tid til å tenke over når du gir gass sa han :smiley: Jeg håper jeg får mulighet til å teste en slik båt engang. I følge en forhandler skal den gjøre 49-50 knop med DPR drev. Med DPH drev mister den kanskje et par knop?

Min båt blir klar i mai/juni. Windy er forsinket på 33 og 37 i år - men de holder tiden på vår båt. En av fordelene med å bestille tidlig

Det var det ene bilmerket, foretrukket av raske herrer fra Østfold, som var felles for de to påtenkte; som da også begge hadde uttaltseg i same anledning. Forvirret? Kommentaren var ganske "intern".

:lol: Regnet med at du tok hintet raskt, men forventet ikke andre her å gjøre det.

.....

:smiley: Jeg håper jeg får mulighet til å teste en slik båt engang. I følge en forhandler skal den gjøre 49-50 knop med DPR drev. Med DPH drev mister den kanskje et par knop?

Ok at jeg stikker nedom Bård Eker og låner Hydrolift og cruiser ved siden av når spakene dine er i bånn? Økonomifart på Hydroliften :wink:

Redigert av OLPI (see edit history)

Ok at jeg stikker nedom Bård Eker og låner Hydralift og cruiser ved siden av når spakene dine er i bånn? Økonomifart på Hydraliften :wink:

Ikke noe problem. Men finn en 35 fots båt fra Hydrolift da slik at vi får riktig sammenligningsgrunnlag. Og gjerne med dieselmotorer :rolleyes:

Holder det ikke med en 31 fots, 70 knop +

Jovisst holder det med 70 knop. Det er med bensinmotor. Med dieselmotor gjør båten ca 50 knop. C31 har form som et prosjektil -båten er bare 2,5 meter bred. Ikke mye til bobåt, men morro er det sikkert.

Bård Eker ser ut som en flink fyr. Han har vel ikke tjent så mye penger på Hydrolift ennå, og de var langt nede etter brannen i vinter. Men nå er de på beina igjen ser det ut til. Har hørt snakk om at de også skal etablere seg med fabrikk i Sverige, men vet ikke om det blir realisert

Hvis det hadde vært min båt hadde jeg funnet frem stikksaga og lagd fiskekasser av dem, så kan jeg bruke den alt for store badeflattformen som sløyeplass.

:lol::lol: Du er nå litt morsom også i din windy-hat-kampanje. Men jeg nekter å tro at du ikke synes at windy lager LITT lekre båter..

har du ikke tid til å tenke over når du gir gass sa han :smiley:

Tøft sagt!! Årets messereplikk spør du meg :crazy:

Her er vel båten som tilfredstiller alle krav... :lol:

Skal vi se:

Principle Dimensions

Length Overall - 139'3" (42.40m)

Length Waterline - 107'3" (32.75m)

Beam - 27'1" (8.250 m)

Draft - 6'2" (1.88m)

Fuel - 15,000 gal (56,781 l) Her er et lite ankepunkt mht. valg av marina. :lol:

Speed

70 Knots is expected with all propulsion systems operating and maximum speed of approximately 45 Knots on diesel propulsion alone.

Joda, dette burde dra skinnet av pølsa, og vel så det...

Propulsion

Twin Paxman 18VP185 Diesels (5300 Hp) Driving Maneuverable Lipps Water Jets

Twin Lycoming Jet Turbines (TF40) (4700 Hp) Driving Fixed Lipps Water Jet Booster

Tja, Paxman er under paraplyen til MAN B&W, så dette skulle borge for kvalitet. Lycoming kjenner vi jo fra før, som selve standarden på mindre flymotorer, no problemos.

Principle Suppliers

Generators - Northern Lights Northern Lights er helt knall...

Air Conditioning - J.D. Knowles

Turbine Gear - Allen Gear

Turbines - Lycoming/Allen Industries

Electronics - Imtech

Shore Power Converter - Mastervolt Nok et kjent og kjært merke, dette holder i mange år.

Entertainment System - Intellect Audio Intellect Audio? Dette høres billig ut, vi hiver inn B&O rund baut.

Hydraulics & Stabilization - Quantum Engineering Stabilisator er flott, vi vil jo ikke bli sjøsyke.

Fixtures and Sanitary Ware - Serdaneli Nei, dette høres ut som en slags Sardin, vi hiver inn Villeroy her.

Appliances - Sub-Zero, Miele, GE. Tenker vi sier bare Miele.

:lol:

Bilde

Kan tenke meg at det blir en ganske rå båt. Jeg spurte en på Windy om ikke Kahmsinen blir tung i hekken med så store og tunge motorer. Det har du ikke tid til å tenke over når du gir gass sa han :smiley: Jeg håper jeg får mulighet til å teste en slik båt engang. I følge en forhandler skal den gjøre 49-50 knop med DPR drev. Med DPH drev mister den kanskje et par knop?

Ja det prates om 47 kn med DPH. Jeg anbefalte å gå for DPH da DPR etter det jeg har forstått stort sett har fordeler fra 45 kn og opp. -En fart båten kommer til å befinne seg i en knapp promille av tiden.

Hvis vi møtes til sommeren skal du gjerne få prøve. Jeg er så heldig å ha bruks (og vedlikeholds)rett på Khamsinen, og kommer til å bruke båten mye til sommeren :crazy:

Min båt blir klar i mai/juni. Windy er forsinket på 33 og 37 i år - men de holder tiden på vår båt. En av fordelene med å bestille tidlig

Ja vel. Denne ble bestillt i Juni i fjor, men ser likevell ut til å bli noe forsinket...

Vi var en tur ombord i 37'en etter omvisningen i 52'en. Virkelig stor forandring under dekk må jeg si! Skikkelig lekker er den blitt :yesnod:

Mvh. SAP

Jovisst holder det med 70 knop. Det er med bensinmotor. Med dieselmotor gjør båten ca 50 knop. C31 har form som et prosjektil -båten er bare 2,5 meter bred. Ikke mye til bobåt, men morro er det sikkert.....

Ja, du har rett i det. De lager sportsbåter og da er bofasiliteter underordnet. Fart og ikke minst sjøegenskaper er imidlertid i toppklasse. Jeg har sett de dra ut i hard sjø, og de går utrolig godt i sjøen i stor fart. En sportsbåt som dette bør ha bensinmotor på samme måte som en rallybil bør ha det.

Ja, du har rett i det. De lager sportsbåter og da er bofasiliteter underordnet. Fart og ikke minst sjøegenskaper er imidlertid i toppklasse. Jeg har sett de dra ut i hard sjø, og de går utrolig godt i sjøen i stor fart. En sportsbåt som dette bør ha bensinmotor på samme måte som en rallybil bør ha det.

Diesel kommer mer og mer sportsbiler (og løpsbiler) akkurrat som i sportsbåter.

Volkswagen har Touareg med diesel i Dakar-rallyet, BMW har diesel i noe 24T endurance touringcar greier og Audi har kommet med en V-12 dieselbil for Le-Mans.

Tror vi kommer til å se masse diesel i sportbiler og båter i fremtiden. Også i racing. En dag vil kanskje diesel danke ut bensin Formel 1 også... Ville garantert falt noen tungt for hjertet det...:-)

Bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Guest Medusa

C31 har form som et prosjektil -båten er bare 2,5 meter bred. Ikke mye til bobåt, men morro er det sikkert.

Det er vel ikke helt sikkert at at Windy's Khamsin (utrolig fjollete navn), eller 37 Grand Mistral kan kalles bobåt heller. Kanskje første uken, før ungene har sauset inn de tykke hvite teppene med syltetøy og tomatsuppe. Etter den uken har far fått hjertetrøbbel og stengt hele pynteavdelingen under dekk. Windy båter ser ut slik som Tabbert campingvogner så ut på 80 tallet: pent å se på, men så inn i helvete upraktiske.

:lol::lol: Du er nå litt morsom også i din windy-hat-kampanje. Men jeg nekter å tro at du ikke synes at windy lager LITT lekre båter..

De er lekre å se på, det er helt korrekt. Det er nemlig hele poenget med båten!

Blir en stund til jeg legger pengene mine i en båt med forniklede fenderlister og tykke sussebass tepper over alt.

Det er vel ikke helt sikkert at at Windy's Khamsin (utrolig fjollete navn), eller 37 Grand Mistral kan kalles bobåt heller. Kanskje første uken, før ungene har sauset inn de tykke hvite teppene med syltetøy og tomatsuppe. Etter den uken har far fått hjertetrøbbel og stengt hele pynteavdelingen under dekk. Windy båter ser ut slik som Tabbert campingvogner så ut på 80 tallet: pent å se på, men så inn i helvete upraktiske.

De er lekre å se på, det er helt korrekt. Det er nemlig hele poenget med båten!

Blir en stund til jeg legger pengene mine i en båt med forniklede fenderlister og tykke sussebass tepper over alt.

Jeg skjønner at du har bestemt deg for at Windy er og blir pyntegjenstander, men jeg tviler på at du har vært ombord i noen. Hvor har du dette med hvite tepper fra? De aller fleste leveres da uten andre tepper enn inne på lugarene, og de er av så god kvalitet at møkka vaskes bort lett.

Har selv brukt min GM37 i 5 sesonger, og småkrapylene (2 gutter, nå 2 og 6 år) har brukt fars stolthet som klatrestativ, lekeplass, cateringskip og hoppeslott. Nettopp pga. uovertruffen kvalitet på alle materialer, førsteklases håndverk uten skarpe kanter aller andre mindre gjennomtenkte løsninger, er denne båten i samme forfatning som da den var ny! Og vi har hatt i snitt 30 overnattinger hver sesong!

Nei Medusa, du vet ikke hva du snakker om, du bare TROR du vet. Fordi du har bestemt deg for at Windy ikke er båt men et pyntemøbel. :boxing:

Nei Medusa, du vet ikke hva du snakker om, du bare TROR du vet. Fordi du har bestemt deg for at Windy ikke er båt men et pyntemøbel. :boxing:

jeg lurer litt på om ikke Medusa først og fremst er dønn misunnelig også prøver han å erte oss som har litt bedre smak enn han selv :wink::lol: At han mener at Windy har tepper ombord viser bare at han ikke har vært ombord i en slik båt. Princess derimot - der er det tykke vegg til vegg tepper
Guest Medusa

Jeg skjønner at du har bestemt deg for at Windy er og blir pyntegjenstander, men jeg tviler på at du har vært ombord i noen.

Joda jeg har vært nede i et par stykker, senest i dag på Lillestrøm. Etter 5 minutter smiskeprat med en av de kjekke guttene i rosa skjorte, dristet jeg meg frempå med spørsmålet om det var mulig å bestille time for å få se på båten i løpet av messen hvis jeg ikke tok på noe, vasket hendene, og ikke kom borti fiskekassene i høyglanspolert palisandertapet som befinner seg bak på Mokkasinen...eh..Khamsinen.

Caplex:

(khamsin, sørlig vind i Egypt foran lavtrykk som går østover i Middelhavet el. over Nord-Afrika. Den er varm og tørr og fører ofte med seg mye støv; hyppigst fra april til juni. Bet. brukes også om sørlig til sørvestlig kuling i Rødehavet. )

Den deilige selgeren i rosa skjorte (han var en fantastisk kjekk mann, ekte sjømann og fagmann, tror jeg aldri har møtt et mer vellykket mennesket med så mye kunnskaper! Han kunne sikkert bygd en Windy der og da hvis jeg ba han om det. Det må være en av de guttene Bitteliten snakker om hele tiden) overrasket meg med å tildele meg en audiens ned i den vakre Windy Støvete Vind fra Egypt.

Der var det så hvitt at jeg nesten fikk whiteout og begynte å rope vertigo. Tipper fargen gulner over tid når stekeos fra indrefileten setter seg i plysjen...Mmmm praktisk og vakkert.

Den kjekke rosa fagmannen/sjømannen/produktspesialisten/eksperten var veldig opptatt av å fortelle at båten var så uendelig "rå", og at den hadde den "rette" imagen. Jeg spurte hva han mente med "den rette imagen", men fikk bare en haug med intetsigende adjektiver tilbake. Typisk hjernevasket selger. Kort sagt pratet han akkurat like mye tåkeprat som jeg gjør om Windy, men med motsatt fortegn...

Fordi du har bestemt deg for at Windy ikke er båt men et pyntemøbel. :boxing:

Det stemmer.

Guest Medusa

Princess derimot - der er det tykke vegg til vegg tepper

Det stemmer det Windy-gutten, jeg kikket litt på Princessen som lå der også. Deilig å slippe selgere med rosa skjorte, men båten er om mulig enda mer upraktisk enn Windy sine lekebåter. Men de har jo et design som overgår Windy med mange hakk, og det er jo det som teller i havna, er det ikke?

Diesel kommer mer og mer sportsbiler (og løpsbiler) akkurrat som i sportsbåter.

Volkswagen har Touareg med diesel i Dakar-rallyet, BMW har diesel i noe 24T endurance touringcar greier og Audi har kommet med en V-12 dieselbil for Le-Mans.

Jeg tviler ikke på at diesel kommer mer, og mer. Tror det blir lenge til diesel i F1. At en diesel har mange fordeler er det liten tvil om. At det finnes noen ulemper er også sikkert.

Tror også det blir lenge til Petter Solberg kjører diesel.

PS! Har hatt dieselbil (BMW 530D) i vel 2 år. Parkert mange bensinbiler, men det er det slutt på nå. :lol:

Medusa - kan ikke du beskrive drømmebåten din - så vet vi hvor vi har hverandre. Og gjerne også hva du forventer at en selger skal prate om for at du skal trives.

Jeg synes også det ville være interessant å lese Medusas beskrivelse av - om ikke drømmebåten - så en god båt.

Vi kan godt være uenige i valg av båt. Men jeg lærte som (bitte)liten høflighet, respekt av

andres valg. Vi trenger jo ikke buse ut av oss på en uhøflig måte, selv om jeg ser snerten av

humor i innleggene. :wink:

Når det gjelder rosa skjorter, har jeg også det. Faktisk slang jeg en hvit skjorte inn i vaske-maskinen, mens resten av vasken var rød. Litt lang i geipen da, men stående applaus fra

resten av familien. :lol::lol:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...