Jump to content

Nyheter - Windy 52/53 - suksess allerede!


Bitteliten

Recommended Posts

Guest Medusa

Dette blir for dumt, Medusa. Javel, det finnes kanskje enkelte som ønsker et "smykke" til å vise seg frem med, men du kan ikke skjære alle over en kam.

Det er selvsagt riktig, og det er heller ikke meningen. De jeg sikter til er de som KUN er på sjøen for å vise seg frem, og gjerne de som kjøper sin første båt som ny-rike, eller som "lykkelige arvinger". De tror de MÅ kjøpe Windy for å ivareta sitt klysete image, og det syns jeg blir for tåpelig.

Om jeg er misunnelig?, OVERHODET ikke, nærmest tvert i mot!.

For meg er båtliv å være på sjøen for å nyte naturen, ikke for å ligge i havna å være tøff i trynet.

Det kan jeg være her på båtplassen :wink:

Link to post
Share on other sites

:smiley::smiley:

Det som er skremmende med Windy, La Cost, Rolex, og andre firmaer som legger så stor vekt på image-bygging rundt produktene sine, er at det er så mange naive sjeler som går rett i baret. De pantsetter hus og hjem for å bli en liten vellykket Windy-gutt med rosa La Cost skjorte, og Rolex på armen. Jeg kaller det tapere, andre får kalle det hva de vil, med sjøfolk er det definitivt ikke!

Ganske interessant det du skriver her. At du mener mange sjeler er naive og at de er tapere fordi de velger å bruke penger på andre ting enn det du synes er viktig sier etter min mening mer om deg enn om de andre. Holdninger som dette skremmer meg - de provoserer ikke - de bare skremmer at man kan tenke så negativt om andre menneskers valg. Jante er sterk i Norge :yesnod:

 

Nå sitter jo jeg i glasshus da ettersom jeg har kjøpt en slik klyse båt og dermed i dine øyne er ansett som en klysete taper. At jeg vektlegger høy kvalitet, gode sjøegenskaper, høy restverdi, god service og å handle av folk jeg synes er profesjonelle har antekelig ingen verdi i dine øyne. Nå har ikke jeg så solid sjømannsbakgrunn som Calluna, men jeg har nå hatt min dose av tid på havet, og skulle Calluna trenge en kar på den andre båten sin får han si i fra :smiley:

Link to post
Share on other sites

Om noen skulle ha fått inntrykk av at jeg ikke liker Windy båter så er det feil, veldig feil.

Båtene er etter min mening noe av det beste man kan få i sin klasse.

Det jeg kommenterte var forhandlere/salgsapparat på messen. Det holder etter min mening ikke å be potensielle kunder om å komme tilbake mange timer senere når det helt klar ikke er noen som helst trengsel ved produktet man ønsker å beskue.

 

Skal de sile ut slik at bare de som rimelig sikkert kan komme til å kjøpe en Windy får anledning til å ta en kikk?

Det var i dette tilfelle snakk om å se på en W37, ikke en W52. Idag har faktisk ganske mange mennesker penger nok til å investere i en slik (ikke jeg da :headbang: ).

Jeg tror de taper i lengden på å fremstå på denne måten, selv om de idag selger meget bra. Det gjør jo imidlertid de fleste.

 

At noen kan en ha en hodning og væremåte som Medusa beskriver stemmer jo, men ikke skjær alle over en kam. Kjenner til flere med Windy som er flotte folk.

 

At det er en del med Windy, BMW, Porsche, Ferrari, ...... og Subaru som kan være klysete er imdilertid helt sikkert. :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror de taper i lengden på å fremstå på denne måten, selv om de idag selger meget bra. Det gjør jo imidlertid de fleste.

Jeg er helt enig i det, og jeg vet at Windy ledelsen vet om dette. Et alternativ kan jo være at de ikke stiller ut på Sjøen for Alle, men i stedet fokuserer på messer i egen regi. Da siler de enda mer for det er bare de mest interesserte som kommer på messen. Det er dette de gjør i praksis om høsten når de har messe på Holmen Fjordhotell.

 

Jeg er ganske sikker på at Windy er veldig taknemmelige for alle forslag på løsninger. Jeg tror ikke de er 100% fornøyde med hvordan det er i dag.

 

Kanskje Windy skal gjøre som Sunseeker? Noen som så dere stand på messen? De hadde 3 kvm der potensielle kunder kunne gjøre avtaler om å få lov til å komme til deres anlegg i Asker

 

Til info om det er noen som gjerne vil se på Windyer: Aaby Marine har de fleste modeller utstilt hos seg hele vinteren.

Link to post
Share on other sites

:smiley::smiley:

 

Nå sitter jo jeg i glasshus da ettersom jeg har kjøpt en slik klyse båt og dermed i dine øyne er ansett som en klysete taper.

Medusa sa jo ikke det. Han omtalte jo bare de som kjøper enkelte merkevarer basert på feile grunner. Det er mange gode grunner for å kjøpe Windy, men også noen ikke så gode. Feks "harryfaktoren". Windy får ta det som et kompliment.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Medusa sa jo ikke det. Han omtalte jo bare de som kjøper enkelte merkevarer basert på feile grunner.

Interessant at det finnes feil grunner for å kjøpe noe. Jeg visste ikke det jeg så lenge det dreier seg om lovlige produkter. Men du kan sikkert forklare hva som er riktige grunner og hva som er feil grunner :smiley:
Link to post
Share on other sites

Jepp - Windy leverer golfbag stativ i syrefast til sine båter. Monteres på badeplatformen.

Og Windyer har som kjent stor nok badeplattform til at man også kan trene på svingen :yesnod:

Bilde

En liten utslagsmatte (som på bildet sponset av Volvo) og noen "range-baller", og man kan trene opp driven i ledige stunder :seeya:

Kom ikke her og si at Windy er for usportslige latsabber :nono:

Link to post
Share on other sites

Og Windyer har som kjent stor nok badeplattform til at man også kan trene på svingen :yesnod:

Bilde

En liten utslagsmatte (som på bildet sponset av Volvo) og noen "range-baller", og man kan trene opp driven i ledige stunder :seeya:

Kom ikke her og si at Windy er for usportslige latsabber :nono:

Og Jr får 10 kroner ballen han plukker opp. Han er naturligvis utstyr med sin egen undervannsscooter
Link to post
Share on other sites

Og Windyer har som kjent stor nok badeplattform til at man også kan trene på svingen :yesnod:

En liten utslagsmatte (som på bildet sponset av Volvo) og noen "range-baller", og man kan trene opp driven i ledige stunder :seeya:

Kom ikke her og si at Windy er for usportslige latsabber :nono:

Men finnes det stangholdere ombord... :confused:

Eller foregår fisking på Montebello-vis på følgende måte: "Heisannhh, dej ej en pij, kan jeg få 7'er jernet takk.." :lol:

Link to post
Share on other sites

Du må nok bytte bil også Bitteliten : BMW SELVFØLGELIG :lol:

Hvor skal det ende???? Dette syns jeg er greit å gjøre selv.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Guest Medusa

Bilde

Er det noen som kan fortelle meg ( eller "dokumentere" som Bitteliten elsker å skrive) hva de "trekassene" på hekken skal forestille? Er det pent? Er det praktisk?, eller hva er det for noe?

Hvis det hadde vært min båt hadde jeg funnet frem stikksaga og lagd fiskekasser av dem, så kan jeg bruke den alt for store badeflattformen som sløyeplass.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som kan fortelle meg ( eller "dokumentere" som Bitteliten elsker å skrive) hva de "trekassene" på hekken skal forestille? Er det pent? Er det praktisk?, eller hva er det for noe?

Jeg kan nok dokumentere at det er en kallesjegarasje som er lagd av glassfiber, belagt med finer og så epoxy behandlet slik at den er vedlikeholdsfri. Om du insisterer kan du nok få båten uten trekassa også

 

SAp2000 - den dere skal hente - med 2xD6 350 eller?

Link to post
Share on other sites

Med tanke på min preferanse for båtmerker er nok jeg allerede definert som sjefsklyse

Det var det ene bilmerket, foretrukket av raske herrer fra Østfold, som var felles for de to påtenkte; som da også begge hadde uttaltseg i same anledning. Forvirret? Kommentaren var ganske "intern".

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...