Jump to content

Havarikommisjonen undersøker kantring av høyhastighetsbåt


Range Rover

Recommended Posts

Jeg har merket meg følgende fra rapporten som har relevans for min båtbruk:

-Å redusere hastigheten midt i en sving kan være farlig. Spesielt på steppede skrog.

-Overbygg svekker sikkerheten. Det gir høyere tyngdepunkt og vanskeligere å evakuere når man går rundt.

-Vest i innendørs er kanskje ikke så smart.

-CE merking trenger hverken å bety at båten er sikker, eller at den faktisk er i samsvar med forskriftene. Hydrolift er sannsynligvis ikke de eneste som er kreative med testingen og samsvarserklæringen.

-Forskriftene for hurtiggående båter er mangelfulle, og blir sannsynligvis oppgradert. Dette kan bety noe for 2ndre håndsverdien for en båt som ikke lenger oppfyller de oppgraderte forskrifter når de kommer.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...