Jump to content

Havarikommisjonen undersøker kantring av høyhastighetsbåt


Range Rover

Recommended Posts

Jeg har merket meg følgende fra rapporten som har relevans for min båtbruk:

-Å redusere hastigheten midt i en sving kan være farlig. Spesielt på steppede skrog.

-Overbygg svekker sikkerheten. Det gir høyere tyngdepunkt og vanskeligere å evakuere når man går rundt.

-Vest i innendørs er kanskje ikke så smart.

-CE merking trenger hverken å bety at båten er sikker, eller at den faktisk er i samsvar med forskriftene. Hydrolift er sannsynligvis ikke de eneste som er kreative med testingen og samsvarserklæringen.

-Forskriftene for hurtiggående båter er mangelfulle, og blir sannsynligvis oppgradert. Dette kan bety noe for 2ndre håndsverdien for en båt som ikke lenger oppfyller de oppgraderte forskrifter når de kommer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...