mons Svart 21.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Byen med det hvite berget Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Det får da være maken til fart @mons 9.2 knop. Det er jo nesten så du holder følge med meg og @sap_2000 på en god dag for oss. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Komodo Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Bjørn Løvjomås skrev 4 minutter siden: Det får da være maken til fart @mons 9.2 knop Ikke dårlig på en gammel 27-foter! Må ha fått litt hjelp av strømmen da vel, i tillegg til en pen bris fra nord. Ellers må jeg si dere er tøffe som legger ut på den seilasen der midt i januar med en båt dere ikke har sett på forhånd! Ca 20 nautiske igjen nå Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Farao.. er Arendal målet.. det liker jeg dårlig. White Lady har lagt ned stemplingspapirer Jeg ligger desverre syk hjemme. Men det kan være fare for is i Tromøysund. Det tryggeste er nok å gå inn Galtesund, selv om det er noe lenger. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Jeg har fått bekreftet is i Tromøysund, siden i går. Da kan det fort være 3 til 5 cm is. Har du @Komodo, nummer til andre enn @monsombord? Jeg har forsøkt å ringe @mons mange ganger nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Fikk tak i dem nå.. de dreier å går Galtesund. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
mons Svart 21.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 (redigert) Takker for isvarsel! To knepp babard på autopiloten. Telefon inne til lading mens jeg kikket etter kometen som skulle være på himmelen en plass i natt. Ikke så mye lysforurensning her.. Redigert 21.Januar.2023 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 (redigert) mons skrev 5 minutter siden: kometen som skulle være på himmelen en plass i natt. Kikkert og store Karlsvogna sies det🙂 Redigert 21.Januar.2023 av Bjørn Løvjomås Autokorrektur 🤪 (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Shore Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Kometens plassering. Trenger som nevnt en kikkert. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
mons Svart 21.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Takker igjen. Fant kometen med kikkerten. Ser ut som en uklar stjerne. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Komodo Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Har du @Komodo, nummer til andre enn @monsombord? Beklager, ble litt fraværende fra BP en liten stund Har dessuten kun nummeret til Mons Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Shore Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Kanskje noen kan nå båten via VHF hvis det skulle dukke opp en spesiell situasjon og telefonen ikke rekker? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
mons Svart 21.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Alt vel. Snart i Pollen. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Komodo skrev 1 time siden: litt fraværende 😳😳😳😳 Er det mulig😅😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
mons Svart 21.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2023 Ble en bra etappe. Ca 95 nautiske på 15 timer. 45 liter diesel til 800 kroner. Motorseilet med fulle seil nesten hele veien, men innimellom var det nesten ikke vind. Ca 0,5 l/nm blir vel 400 liter /8000 kr til ny hjemmehavn i drivstoff hvis det er vindstille. 6,3 knop i snitt inkl et kvarter stopp hos Komodo. Søgne i morra. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Komodo Svart 22.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 95 nautiske med en saktegående seilbåt midt i januar, det står det respekt av! Men hvordan går det i dag? Har dere fått i dere kaffen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
mons Svart 22.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 Strakk han litt langer i dag, så vi gikk just ut av fortøyningene. Kikket oppover sundet, men det mangler noen som skal stå der og vinke. Vannet er helt flatt, såkaffen kokes ut Galtesund. Lite trafikk. Går til Lillesand og leter etter bursdagskake til matrosen. Litt drivis 2-3 cm. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Komodo Svart 22.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 Er AISen av? Ikke signal på 9 timer... Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Olevine Svart 22.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 Er ute av Galesund nå. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 22.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 22.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 Sitér dette innlegget Mons Link to post
Rolf Svart 22.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 Du bestilte til 8 da? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
mons Svart 22.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 (redigert) Bare en som har bursdag her, men det var godt å sitte varmt og spise varm fiskesuppe! Redigert 22.Januar.2023 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
mons Svart 22.Januar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 (redigert) Snart Høllen. Her er havet dekker av de nye merkingene, så det blinker rødt og grønt overalt. Takker for god hjelp og selskap på denne 1/8 av turen! Hvis det finnes et pensjonistpar el som ønsker tur langs kysten er det bare å melde seg. Hvis man har tid til å ligge i havn på dårlige værmeldinger tror jeg det kan bli en svært fin tur. Båten er svært lett håndterbar, og man kan regne med å få dekket diesel ol. Kommer til å stelle båten litt her og sørge for bla mer varme. Er det noen som har hele tracket og kan legge det ut her? Redigert 22.Januar.2023 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Morten_L Svart 22.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2023 (redigert) Ser ut som en flott tur så langt! Dere er spreke som hiver dere avgårde på såpass langt strekk midtvinters i liten ukjent båt. Men i kjent stil har du jo full kontroll på forberedelse og gjennomføring Ser ut som speiderne der Nord får en flott båt! Redigert 22.Januar.2023 av Morten_L (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.