Pequod Svart 18.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Kontrabeskjed: Han gjorde seg like godt ferdig med en gang, så da kan jeg dra videre! Men først fiskekaker og diesel! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Camarque44 Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 God tur👍 alltid hyggelig å følge med på trådene dine. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Bare bittelitt misunnelig!! BITTELITT! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 18.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 18.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Må innrømme at humøret steg litt da det gikk så knirkefritt i Engelsviken! Målet nå er Stavern. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Gleder meg så over å høre at det gikk knirkefritt. Og at dem faktisk gjorde seg ferdig. Knallbra. God tur videre kanskje vi sees snart. Jeg står på hodet oppi Blue Sky😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Dette var gull @Pequod! Hvor turen nå? Innom Fredrikstad for olje og filterskift? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 (redigert) Fredrikstad? I henhold til MT er han snart i Stavern. Her går det unna! Redigert 18.April.2023 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 18.April.2023 Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 Lars H. skrev 5 minutter siden: Fredrikstad? I henhold til MT er han snart i Stavern. Her går det unna! Er på jobb så har ikke fått fulgt med!😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 18.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2023 (redigert) På plass i Stavern. Første gang siden 2021. Her har det skjedd mye siden sist, eller noe av det har kanskje skjedd nylig? Smak har jo flyttet noen få meter på seg, og det bygget de holdt til i ser ut til å totalrenoveres. Men Smak har visst ikke begynt å holde åpent i ukedagene ennå, så ingen fiskesuppe på meg denne gangen. Tenkte jeg skulle dra til Extra og til thaimatvogna der, men jaggu var ikke det mulig heller! Broa er borte! Blir en voldsom omvei på grunn av byggearbeidene, og det orker jeg ikke! Bare en enslig trebåt i sjektehavna i dag. Jeg er også eneste gjestebåt, ikke overraskende! Lavsesongpris her ennå, 120kr. Jeg lider ingen nød tross null thaimat og null fiskesuppe! Tanken er full, jeg har 22 flasker Pepsi-Max og fiskekakene jeg kjøpte i Engelsviken (seikaker m/løk og laksekaker). Jeg måtte fylle litt diesel på tanken på Kavringen siden jeg var nesten tom. Der kostet det 18,57 per liter. I Engelsviken var prisen 14,93!!! Har vært en lang dag, så jeg kommer nok til å sove godt! Tror ikke det blir en grytidlig avgang i morgen… Redigert 18.April.2023 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Komodo Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Pequod skrev for 19 timer siden: Flensen/mellomaksel eller-hva-det-nå-heter viser seg å være i god stand. Også belgen, så den blir ikke byttet nå. Ser at du har reist videre alt, men siden belger og alt er i orden, fikk du noen forklaring på hvorfor du hadde to striper med utkast av smørefett på innsiden av skroget akkurat der du har drivknutene? Det skulle jeg gjerne hørt en forklaring på. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Pequod skrev for 16 timer siden: Må innrømme at humøret steg litt da det gikk så knirkefritt i Engelsviken! Målet nå er Stavern. Godt å se at du koser deg på tur Fungerer ellers båten greit rent teknisk? Og er du kvitt alle lekkasjer? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Pequod Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Komodo skrev 4 minutter siden: Ser at du har reist videre alt, men siden belger og alt er i orden, fikk du noen forklaring på hvorfor du hadde to striper med utkast av smørefett på innsiden av skroget akkurat der du har drivknutene? Det skulle jeg gjerne hørt en forklaring på. Akkurat det hadde jeg faktisk helt glemt! Det skal jeg huske å spørre om på returen! Komodo skrev 1 minutt siden: Godt å se at du koser deg på tur Fungerer ellers båten greit rent teknisk? Og er du kvitt alle lekkasjer? Ingen lekkasjer i forkabinen, men kommet inn vann på toalettet. @Chilli Solbris mener det kan være ventilen. Vindusvisker på styrbord side og hornet virker ikke. Ellers er alt OK! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 (redigert) Grei pris for overnatting - men så er det da ikke noe serviceanlegg heller på grunn av oppussing. Nå blir det kaffe og knekkebrød til frokost før avgang. Redigert 19.April.2023 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Da er man i gang igjen! Rakkebåene er i godt humør i dag… Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Ærlig talt, finnes det et bedre liv enn dette? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sjøstein Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Svaret på ditt siste spørsmål er enkelt: NEI! Riktig god tur videre, har sett det verre over Rakke ja. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Du verden så flott vær! Bare å nyte!😊😊 God tur!😃😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Chilli Solbris skrev 26 minutter siden: Du verden så flott vær! Bare å nyte!😊😊 God tur!😃😃 Kan ikke klage! Men dessverre var de utsolgt for tacobaguetter da jeg kom. På grunn av streiken får de ikke ny levering heller. Så jeg stikker innom på returen i mai! Men båten fikk fylt opp vanntanken i det minste! Så da tar jeg lunsj om bord før jeg fortsetter. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
176-671 Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Oioi. Ja, skal si at det kjennes en viss dragning mot båtlivet igjen... Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Lanber Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Flotte bilder :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Framme i Risør for halvannen time siden, kommer noen bilder etterpå, skal bare en tur på land først! Eneste båt i gjestehavna denne gangen også, gitt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Kan jo ikke si noe annet enn at denne turen har vært helt fantastisk så langt! Visste jo at det ville bli fint vær denne uka, men dette har jo overgått forventningene! Fra Valle gikk turen selvsagt videre gjennom Kreppa - på returen har jeg tenkt å ta en annen variant. Deretter forbi Kragerø, gjennom Portør og fram til Risør. Mens det var både vann og strøm både i Stavern og på Valle, så er det kun strøm her i Risør - men det er jo uansett det viktigste. Sannsynligvis ligger jeg gratis her siden Risør hverken har automat eller app. På nettsidene står det jo at havna er avgiftsbelagt fra 15.mai til 31.august, så da regner jeg med at jeg slipper. Riktignok kan man bruke appen Marina Booking, men det gjelder kun de seks båsplassene på Solsiden - som også koster nesten dobbelt så mye som det jeg skulle ha betalt her i toppsesongen! Det er forskjell på kommuner gitt! Hovedsesongen i Risør gjelder fra 25. juni til 14. august, før og etter koster det 100. I Kragerø skal de ha full pris fra 15.mars til 1.november!!! Har for øvrig kommet badstu også her i Risør siden sist gang jeg var her! Nå er det kveldsmat og etter det tror jeg det blir en tidlig kveld på meg. Er nemlig ganske så trøtt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Gullfisk Svart 19.April.2023 Link til dette innlegget Svart 19.April.2023 Pequod skrev On 18.4.2023 at 14.40: Kom et par ekstra bilder på slutten av innlegget som jeg ikke får fjernet av en eller annen grunn. Greit med et bilde av Sølvskjær da. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 20.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2023 Gullfisk skrev for 9 timer siden: Greit med et bilde av Sølvskjær da. Ah, fra et av bildene fra Mossesundet? Tenkte jeg ikke på! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.