Jump to content

Julenøtter (fortrinnsvis båtrelaterte)


Ingar

Recommended Posts

Røykeforbud? Men tenk om det er Havgaaapet som er lokfører den dagen, da kan det vel gå så fort i svingene at det lukter svidd og blir litt røyk? :lol::lol:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Enig i 46,13km/t (46,139), og retningen er nesten rett øst. Se mitt svar lenger oppe utregnet med litt Pytagoras og tangens. (det hele under forutsettnig av røyk i en eller annen form) :cool:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Som Worse antyder blir det neppe noen røyk fra et elektrisk lokomotiv, men dersom han sitter med cigaren på verandaen, får vel cigarrøyken en retning på 85 (84,98) grader i forhold til nord, eller 40 grader aktenom tvers på styrbord side?

 

Lars H.

Hehe.. om det ryker så er det noe alvorligt gale med lokomotivet ja..

ELlers dine utrekninger sikkert rett... hakke sjekka..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Alle kvinner er vel døtre? Men i dette tilfellet var bare 2 av disse fiskende damene mødre! :lol:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Begynner på K og slutter på K puttes i noe som begynner på F og slutter på E Trangt skal det være, men ikke for stor og ihvertfall ikke for liten......?

 

Du putter en KorK i en FlaskE. Det tok litt tid å finne ut av, assosiasjonene gikk jo helt andre veier. Turde ikke engang å spørre QB til råds.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Jøss fikk du hjelp av en "voksen" hadde regnet med noen heller tvilsomme blondine forsøk fra den kanten

Nei, jeg klarte den helt alene!! :flag: Ikke sant at jeg var flink? :cool:

Blondinnene er vi egentlig ferdig med ... vi skal over på brunetter nå snart. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

I dårlig sikt på sjøen er det ikke alltid like lett å avgjøre hvilken holme som

er nærmest/høyest. Så, - hvilken av disse svarte figurene er høyest?

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Her kommer en enkel en. Du har to like lange kjølbolter av jern, den ene er en magnet. Hvordan avgjøre hvilken bolt som er en magnet uten andre hjelpemidler enn de to boltene?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Prøver en jeg også,type enkel.

På en holme ligger det en død frosk,inntil land er det 5 steiner med ca 40 cm mellom hver stein,hvor mange hopp må frosken gjøre for å komme til land.?

daue frosker hopper ikke.. hehe

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Kaptein Kurt og professor Quantum spilte sjakk. De spilte sju partier, og begge vant like mange ganger. Ingen av partiene ble avsluttet med remis eller sjakk matt. Hvordan kunne dette gå til?

 

Redigert:

 

Hiver på en til med det samme vi er i gang.

En elektriker og en rørlegger stod i kø for å komme inn på "Hjem og interiør" -messen. En av dem var faren til den andres sønn. Hvordan kan dette være mulig?

Redigert av hallaron (see edit history)

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...