Jump to content

Julenøtter (fortrinnsvis båtrelaterte)


Ingar

Recommended Posts

Motoren stopper momentant. Hvilken mulig følgeskade er den dyreste?

Turbo???

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Teltet kan kun stå på Sydpolen eller oppe ved Nordpolen for å gi løsning på spaserturen

 

Ut av teltet - 2km nord - 2 km vest - 2km syd - tilbake ved teltet

 

Om teltet står på Nordpolen er det helt umulig å gå 2km mot nord,da vil du bevege deg sørover!

Ergo her må teltet stå på sydpolen.(ingen bjørner)

Link to post
Share on other sites

:Burde jo ha sett det. Det er jo bare å legge sammen tre og fire ....

Men på den andre side, det blir jo ingen trekant på Bitteliten med de målene der :crazy:

 

Kan hende eg har missforstått litt her men er ikkje definisjonen på ein trekant ein figur me tre kantar :rolleyes: ? Vel den figuren som er nemt tidligare er altså ikkje ein trekant men ei linje

Helt rett begge to :lol:
Link to post
Share on other sites

Det har vært få båtrelaterte nøtter, og når jeg søkte for å finne fler kom jeg tilfeldigvis over denne blondine vitsen...:

There was a blonde driving down the road one day. She glanced to her right and noticed another blonde sitting in a nearby field. She was in a boat rowing, with no water in sight. The blonde angrily pulled her car over and yelled at the rowing blonde, "What do you think you’re doing? It’s things like this that give us blondes a bad name. If I could swim, I’d come out there and kick your butt!"

:lol::lol::lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Teltet kan kun stå på Sydpolen eller oppe ved Nordpolen for å gi løsning på spaserturen.

det stemmer ikke Sigurd, teltet kan stå (2km+1/pi) km syd for nordpolen. Går du da 2 km nord, har du 1/pi km igjen til nordpolen. Går du så 2 km vest, havner du på samme lengdegrad som teltet. Det ligger nå 2 km rett syd.

Link to post
Share on other sites

Har du forresten gitt opp å finne ut sånn ca hvor jordas magnetiske nordpol befinner seg? Forrige svar var håpløst langt unna!

kan det ha noe med dette jeg fant på www.school-for-champions.com :

 

The North pole of a magnet seeks a South pole; likewise, a South pole seeks a North pole. The North pole of a magnet is NOT the North-SEEKING pole, nor is the South pole the South-SEEKING pole.

 

In fact, the North-SEEKING pole of a magnet is ACTUALLY the South pole!

Link to post
Share on other sites

11, jeg røker de 10, og får en til.

 

Den siste smaker noe helt sinnsykt jævli! :puke:

 

:lol:

 

Eller som en historie jeg hørte fra krigens dager.

 

Da røykte man 2/3 av en sigarett, og etter å ha røykt en 10 pakning satt man igjen med 10 stk. 1/3 sneiper.

 

Disse ble rullet til 3 nye sigaretter + 1 stk 1/3 sneip

 

Etter å ha røykt disse 3 satt man igjen med 4 sneiper. Disse ble til 1 sigarett + 1 sneip.

 

Når denne sigaretten så var røykt opp satt man igjen med 2 sneiper.

 

Da måtte man låne en sneip av en annen slik at man hadde 3 sneiper og kunne lage seg en ny sigarett.

 

Når denne var røykt opp leverte man den lånte sneipen tilbake og man hadde av en 10 pakning således røykt 15 sigaretter.

Link to post
Share on other sites

Her er en båtrelatert nøtt:

 

5 menn og 5 gutter skal krysse en vid elv med en liten robåt.

 

Siden robåten er så liten er det bare mulig for en voksen mann å ro alene. 2 gutter kan ro sammen. 1 mann og en gutt kan ikke ro sammen.

 

Hva er det minste antall mulige roturer før alle er over på den andre siden? :confused:

Link to post
Share on other sites

Denner er ikke båtrelatert og kanskje for lett

 

Et elektrisk tog kjører nordvest i en hastighet av 65 kmh. Og det blåser vind fra sør i en hastighet av 50 kmh... Hvilken vei går røyken fra lokomotivet?????

Som Worse antyder blir det neppe noen røyk fra et elektrisk lokomotiv, men dersom han sitter med cigaren på verandaen, får vel cigarrøyken en retning på 85 (84,98) grader i forhold til nord, eller 40 grader aktenom tvers på styrbord side?

 

Lars H.

Det går unna i denne tråden. Det er noen innlegg siden dette ble diskutert, men jeg fant ikke det jeg mener er riktig svar:

 

Dersom han sitter med cigaren på verandaen vil røyken gå mot nord. Toget påvirker ikke røyken etter at det har kjørt ?

 

Gerhard

Redigert av Gerhard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du er i en hurtiggående båt med stor dieselmotor, i marsjfart. Du får en svær tauklyse i propellen. Motoren stopper momentant. Hvilken mulig følgeskade er den dyreste?

Registerreim ryker eller hopper over noen hakk, og ventiler og stempler møtes i et møljeslagsmål uten like :crazy: . Kan lett bli dyrt... Eller?? :confused::confused:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Registerreim ryker eller....

Har en liten følelse av at gamle Worse ikke er ute etter et teknisk riktig svar.....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...