Jump to content

Julenøtter (fortrinnsvis båtrelaterte)


Ingar

Recommended Posts

Hiver på en til med det samme vi er i gang.

En elektriker og en rørlegger stod i kø for å komme inn på "Hjem og interiør" -messen. En av dem var faren til den andres sønn. Hvordan kan dette være mulig?

 

Sånt skjer av og til i ekteskapet. :wink:

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

En elektriker og en rørlegger stod i kø for å komme inn på "Hjem og interiør" -messen. En av dem var faren til den andres sønn. Hvordan kan dette være mulig?

"hjem og interiør"-messen er det viktige her. Det forteller meg at en av dem er mann og en av dem er dame, og i pakt med god kristen skikker de gift med hverandre og har barn.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Du har jo svaret i siste innlegg Andreas, "Vent nå litt". De vant begge sine partier (som de ikke spilte mot hverandre) på "timeout"!

 

Har dere foresten fulgt med 15 åringen Magnus Carlsens fantastiske sjakkspill i Sibir? Han har nå slått et utall på papiret mye bedre sjakkspillere enn seg selv, og som det sies i Nettavisen:

Dette betyr at han er sikret minst 12. plass i VM - og 195.000 kroner i premiepenger.

 

Dessuten er Magnus også uoffisielt inne på topp 100 i verden med dagens seier.

 

Han vil mandag begynne kampen om 9. til 12 plass. Det norske håpet trenger bare å vinne en av de to siste matchene i VM for å sikre seg billett til de lukrative og prestisjetunge kandidatmatchene i VM.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Her kommer en enkel en. Du har to like lange kjølbolter av jern, den ene er en magnet. Hvordan avgjøre hvilken bolt som er en magnet uten andre hjelpemidler enn de to boltene?

 

Lars H.

Man tar den ene og holder enden av den mot midten av den andre. Dersom det er magneten man holder i så vil den tiltrekke seg mot den andre. Er det derimot magneten som ligger nede så er det jernbolten uten magnet man holder i og den vil da ikke tiltrekkes av midten av magneten som er midt mellom nord og sydpolen på magneten og dermed ikke har noen magnetisk kraft på midten.
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

En trekant med disse målene blir litt merkelig, faktisk bare en rett linje på 7cm. Ellers er formelen (cosinus-setningen for en ikke rettvinlet trekant) c² = a² + b² - 2abcosV når V er vinkelen en ønsker.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kan hende eg har missforstått litt her men er ikkje definisjonen på ein trekant ein figur me tre kantar :rolleyes: ? Vel den figuren som er nemt tidligare er altså ikkje ein trekant men ei linje. Men det er heilt korekt at den er 180 grader. Morsom oppgåve forresten den skal eg prøve å lure mattelæraren min med. Sjå om han er like glup som han vil ha det til. Eller ka seie du Mikael :lol::lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

En boms samler sneiper så han får seg sigaretter.

 

Av 10 sneiper får han en sigarett,

hvor mange sigaretter får han av hundre sneiper?

Han får først 10, og av de 10 får han 10 sneiper som gir en ny sigarett og av det en sneip. Altså, svaret er 11 sigaretter og en sneip!

 

Lars H.

(som har rullet av sneiper fra både askebegeret i bilen og søppleposen på kjøkkenet en gang han skulle slutte å røyke!)

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...