Jump to content

Verksted mistenker rådebank på min Mercruiser 5L bensin 😭


hnrk

Recommended Posts

index skrev for 19 timer siden:

Veldig bra! Håper du får en flott siste halvdel av sesongen!

Takker!

 

 

pipe skrev for 17 timer siden:

Diagnosen manifold montert feil vei høres feil ut men samme det når det nå virker uten å drenere lommeboken.
Det du sparte på manglende drivstoff utgifter blir nå omfordelt til verkstedet så sånn sett er det jo ett null spill og det er jo bra.

Forklaringen var litt annerledes nå, noe med en ødelagt pakning og eksosen som var montert feil. Men definitivt ikke usannsynlig at jeg forklarer/husker dårlig 😉

 

Motoren har vært sånn siden jeg kjøpte den for to år siden, jeg har bare ikke skjønt at noe var feil før tomgang/revers begynte å fuske. Det var iallfall ikke vært noe som har vært rørt under høstservice.

 

 Men kanskje jeg kan håpe at motoren ikke sluker *fullt* så mye bensin nå?

 

pappa_wolf skrev for 4 timer siden:

Det du flytter over er. kam. løftere og ventilstenger. De skal plasseres i samme rekkefølge som de demonteres, da de slites til hverandre. plasserer du en løfter på feil plass på kammen, vil du få økt slitasje.

Takker! Skal ha det i mente hvis jeg noensinne forstår meg på motor en gang i framtida 😅

 

Kallethekid skrev 1 time siden:

Er dette et verksted som har skrudd på motoren tidligere? For meg høres det ut som en bortforklaring for å dekke over noe. Hvis motoren tidligere har gått helt rent og gitt full effekt skurrer dette veldig i mine ører.

Verkstedet har ikke vært i nærheten av motoren før, og den høres virkelig veldig mye bedre ut nå. Så jeg har ingen grunn til å mistro dem.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...