tuffff Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Var ute på isen i havna i dag for å løfte uteriggerne som er frosset fast opp på isen. Og ja, vannet var iskaldt - ikke på langt nær badetemperatur ennå. Isen var nemlig ikke så tykk hele veien som jeg hadde regnet med. Fikk dog kastet meg forover så det holdt med det ene beinet i vannet, men kaldt nok allikevel. Gjør et nytt forsøk i morgen - med flytedrakt. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Akoya 1 Svart 29.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 Nå begynner det å tine. Kan det bli båttur? Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36 Link to post
Compromise Svart 29.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 Akoya 1 skrev On 29.12.2010 at 17.31: Nå begynner det å tine. Kan det bli båttur? Ingen is rundt båten lenger, så det er store muligheter for at det blir tur i helgen Sitér dette innlegget /per Link to post
Mariell Svart 29.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 Er fortsatt "varme" strømmer rundt i fjordene. Derfor kommer og går isen fortsatt,og er alt annet enn sikker å gå på. Kalde strømmer er ventet inn i fra midten av Januar. det er først da vi vil få noe indikasjon på om det blir noe særlig med is i vinter eller ei. Siden sjø tempraturen er så lav som den er allerede. Er jeg redd det kan bli mye is også i år. Men det gjelder i allefall ikke her jeg er nå. PT. Lobito, Angola Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 29.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 Er vel ikke mye is der nei! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 Ligger ann til nyttårstur innover i fjorden. Ingen is unntatt det som kommer ut Drammensfjorden og det som ligger inne i fjordarmer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nor_west Svart 30.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2010 (redigert) Isfritt inn til Sætre Marina. Redigert 30.Desember.2010 av Nor_west (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 30.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2010 Tydeligvis mye is i Skagerak og mellom Sverige og Danmark http://www.smhi.se/oceanografi/istjanst/produkter/sstcolor.pdf Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Astor Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2010 Høres bra ut Nor_west. Vi går nordover så snart det lysner. Er det torsk i fjorden? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Compromise Svart 30.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2010 Gikk fra Horten ca kl 14:15 i dag, og fjorden lå blank og fin. Det var ingen is før vi kom på høyde med Vallø, og da synes jeg at jeg så is forrut. Klokka var da nesten fire og mørket senket seg på slik at sikten ble dårligere. Jeg valgte å gå lenger ut og da så jeg ingen is, men vi fikk se en Nise som hoppet litt omkring. Når vi nærmet oss Kongstensund (sundet mellom Østre og Mellom Bolærne) så møtte vi is igjen, og det ble bare værre og værre. Det ble så ille at jeg valgte å snu, og vi fuglte råka vi hadde laget tilbake. Når vi så kom ut av isen igjen (ved Vallø) så hadde vi ikke så lyst å gi opp, slik at vi gikk litt i mot land(vest). Der var det isfritt og vi passerte Vestre Bolærne på vestsiden. Turen videre inn til Østre gikk fint og vi så ingen is unntagen et par små flak i havna på Østre.. Nå koser vi oss med TV, PC og en liten pils. I morgen dukker det vel opp en båt til eller to Sitér dette innlegget /per Link to post
REM Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 Imponerende Skipet 5, imponerende. Nå skal det jo blåse opp en del fra Nord så da blir dere vel kvitt isen når dere skal returnere? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ray Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 Høres helt fantastisk ut å kunne bruke båten om vinteren. Litt missunlig nå ja.. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ahamm Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 Hærlig med is :) Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/45235/112015.jpg Gårsdagens første og minste. Ingen store, men morro likevel. 4 sei opptil 4 kg, en torsk 3+kg, ei hyse 2kg, 2 hvitting på ca 1kg og endel små hvitting. på 3 timer. Alt tok på balansepilk og abbor stikke. Håper isen blir liggende leeeeenge :) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Compromise Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 (redigert) Jeg var ute en tur i morges og tok noen bilder. Her ser dere hvordan det ser ut der hvor jeg måtte snu i går. Det la seg litt i havnebassenget i dag også. Jeg kom nettopp inn i båten igjen etter en ny tur på øya, og da så det ut til at isen på østsiden var nesten borte. Isen i havna har nå lagt seg inn mot land. Redigert 31.Desember.2010 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Tom Rør Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 Det ser veldig bra ut der ute. Skulle ønske det var jeg som var på sjøen! Kos Dere Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 du har ikke tenkt å legge den fenderen der den skal igjen da Skipet? Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 Nok av is i Otra i Kristiansand. Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Compromise Svart 31.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2010 :båt1 skrev On 31.12.2010 at 15.49: du har ikke tenkt å legge den fenderen der den skal igjen da Skipet? Har du ikke sett den nye typen fendre du da? "Knirkefri" og slites lite når de ligger oppå brygga. Neida, fenderen er på plass igjen. Det er litt lettere for junior å komme seg ombord når båten ligger helt inntil brygga. Når det gjelder isforholdene så skjer det litt her. Chanty kom hit i firetiden og da var det ikke noe særlig is i havna. En time etterpå så var havna full av is og vi begynte å lure på hvordan dette skulle gå med tanke på hjemturen. Jeg var ute og dyttet bort et par store isflak som lå foran båten med tanke på at det kanskje ville fryse mere til. Nå kl. 18:30 så er nesten all isen borte igjen. Det er bare is fra midt på båten og inn til land. Spennende å se hvordan det ser ut i morgen. Nå skal vinden snu til nord/vest i natt så det bør være ganske isfritt her i morgen. Snart er det påtide å komme seg ut igjen. Da skal vi fyre bål og grille pølser Følg med i neste episode av "is til drinken" Sitér dette innlegget /per Link to post
Tine IV Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 Høres ikke bra ut med mye is og agregat men,håper det går bra da.Blåser jo rundt 20 sm nå vel,så den isen er vel i Danmark nu.Kommer ikke ut jeg pga is på Horten indrehavn,hatt endel netter ombord som trøst .Men skulle gjerne vært ute,men når jeg ikke har isbryter så.Blåser så hardt her,kansje mye av isen er borte idag da det er 3+ å mye vind.Dere får kansje problemer med å komme tilbake om det ikke roer seg ute,så vi får håpe det roer seg etter den har blåst vekk isen.Må ha diesel også (gått rundt 200 l på varmeren i vinter ),så hadde passa bra det nå.Håper dere kommer dere hjem igjen i dag da. PS:står vel noe om is i forsikkringspappirene vel Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Compromise Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 (redigert) Det var vind så det holdt i natt. Tror ikke jeg har opplevd maken. Presseningen jeg hadde spent over terrassen ble revet av på styrbord side. Havnen ble igjen fyllt med is og slik så det ut i morges: Det ble litt dramatikk da jeg gikk for å ta bildet nedenfor. Bikkja gikk bak meg og plutselig hørte jeg "plask". Bikkja lå og kavet ute i isen. Den trodde sikkert at isen var til å gå på og han skulle forft tilbake til mor som var på andre siden. Jeg fikk ropt bikkja tilbake og han klarte å komme inn til brygga, hvor jeg fikk tak i nakken på'n og lempa'n opp. Ellers så har dagen vært veldig bra og uten vind. Vaffelsteking på land har det også blitt.. Redigert 1.Januar.2011 av Skipet 5 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post
Polarn Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 Stilig, hvor er dette hen? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Astor Svart 1.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 (redigert) Vindværet i natt gjorde vei i hellinga for is og annet hinder. Det meste er forsvunnet og godt er det. Vanntemperaturen utenfor Tofte er steget fra pluss 1.6 til pluss 3.5 grad. Utenfor Sætre er den pluss 2.5 mens den ved Slemmestad lå rundt 3.5 grad. Redigert 1.Januar.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 1.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2011 Polarn skrev On 1.1.2011 at 17.48: Stilig, hvor er dette hen? Østre Bolærne Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Laholm Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Og på morgenen ligger det nå en isskorpe på indre del av Lysefjorden, Hordaland. Jeg tror det er første gang i vinter, i alle fall er det første gang i år, at det ligger is ut for slottet. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
www.fisketid.no Svart 2.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2011 Flott Sei der Ahamm, tok all fisken balansepilken som er på bildet? Ble vel en grom fiskefight på pilkestikka det!? mvh rune Sitér dette innlegget Mvh www.fisketid.no, din fiskeutstyrsleverandør på nett! http://www.fisketid.no/index.php Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.