Jump to content

Beste påhengsmotor er??


Sinten

Recommended Posts

Eg veit at det har vore liknande spørsmål utallige gongar før, men no kan me få avgjort dette ein gong for alle.

 

PS:

Istaden for at Yamaha gjengen kjem og seie Yamaha ruler ti gongar kvar. Kan dei berre enkelt trykke på Yamaha-linken oppafor, slik at dei slepp å plage oss andre med sånt meiningslaust "vrøl".

 

 

Måtte den beste vinne :flag:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Eg veit at det har vore liknande spørsmål utallige gongar før, men no kan me få avgjort dette ein gong for alle.

Dette er jo en helt meningsøs poll !!!

 

Du må legge inn kriterier for størrelse og bruk som minimum....

 

2 - 10 Hk - bruk som Jolle / landstedsbåt

10 - 20 Hk - bruk som Jolle / landstedsbåt

20 - 40 Hk - bruk som Jolle /landstedsbåt/vannsport

40 - 90 HK - bruk som lanstedsbåt/vannsport/week-ender

90 - 150 HK - bruk som lanstedsbåt/vannsport/week-ender

Over 150 HK - lanstedsbåt/vannsport/week-ender

 

Da får du brukskategorier mot et resultat ... og dessuten bør du ikke si "hvilken som er best" men spørre om folk er fornøyde med diverse andre kriterier...

 

2 takt

4 takt

Gitt kraft

Forbruk

Støynivå

Lettstartet

Service kost

Forhandlernett

Service Nettverk

 

osv., dette koplet opp mot motorens alder;

 

0 - 3 år

3 - 5 år

5 - 10 år

over 10 år

 

Ellers så blir det som denne u-ungåelig vil bli, subjektiv og uten noen reell verdi for noen i det hele tatt..... Ikke egentlig for å kritisere, men dette blir for subjektivt. Hvis du har gode kriterier og tar svarene dine og måler de opp mot markedsandelene for merkene, så kan du få noe som gir et mer meningsfylt resultat som kan beskrives som prosentvis tilfredshet av kundemassen....

 

Langt svar, men denne pollen har ingen mening for meg, noe jeg håpet at den kunne da jeg skal kjøpe ny jolle og maskin i 2006, og vil kjøpe noe rundt 30 HK for ny jolle/RIB, for å trekke min datter på vannski....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

...som så mange ganger før :rolleyes:

M/Y Ellen Marie

Jeg synes denne pollen er like meningsberettiget som mange andre poller her jeg. Men det er klart at når utgangspunktet ditt er at det ikke er så mange her som tenker på egen hånd, men de fleste er bjellesauer etter hva flertallet mener da blir det ikke så mange poller med stor mening - ref. dette innlegget

 

Men som Divemaster skrive r- det kommer jo helt an på bruken av motoren. Vi har en 4 hk 4 takt Mariner motor som vi har på en Bombard AX3 gummibåt. Fin motor - kanskje litt vanskelig å starte for de minste - men den går stille og bruker lite bensin. Selv med meg ombord kommer båten opp i i plan når jeg sitter langt fremme (vel- det er kanskje slik at den ikke har noe valg når jeg sitter langt fremme :rolleyes: ) Eneste jeg har å utsette på motoren er at den er litt tung for ryggen når jeg løfter den fra jolla til braketten på morskipet.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men de må vera einig i at det er bedre at folk berre trykker på ein knapp slik at me får ei "rettferdig" stemming i forhald til at samme personen sender inn "yamaha ruler" ti gongar på rad, som ville ha skjedd på ei vanleg tråd.

 

Det er nokon som seier at ein bør "grunngjeve" valget sitt for ellers vert det berre "tull". Men i staden for at dette skal vere så seriøst, og at ein samanligne pris i forhald til levetid osb, så går det ann å sjå på denne røystinga som ein slags "folkes favoritt". Og så får heller "ekspertrane" finne ut kva som eigentleg er den beste påhengsmotoren, og det innafor forskjellige "klassar".

 

Det er i alle fall mi meining. Og viss det er nokon som ikkje er einig så synd for dei. :cool:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

men de fleste er bjellesauer etter hva flertallet mener

Heil einig. Det er mangen som berre følgjer fleirtalet og ikkje "tørr" å seie si eiga meining.

 

(bjelesauen er han/ho som går fremst, ikkje han/ho som følger etter)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg synes at Tohatsu, Johnson, Yamaha, Honda, Seagul, Suzuki og Mercury er best for jeg har, eller har hatt, en eller flere av disse motorene! Hvis noen ble noe klokere av dette innlegget (eller denne tråden) så la meg vite for jeg ble det ikke! Dog vil jeg si at utenbordsmotor har en stor fordel fremfor innenbordsmotor, hvilken? Jo for når det er sluttkjørt så er det bare to/fire skruer eller bolter som skal løsnes så er motoren demontert og alt er klart for montering av ny motor! :eek:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Dog vil jeg si at utenbordsmotor har en stor fordel fremfor innenbordsmotor, hvilken? Jo for når det er sluttkjørt så er det bare to/fire skruer eller bolter som skal løsnes så er motoren demontert og alt er klart for montering av ny motor! :eek:

Det kommer vel litt an på størrelsen - gjør det ikke? Om du har en 250 hk Verado så er det litt mer enn bare 2-4 bolter som skal byttes. Det er noen datakabler, litt drivstoff, litt hydraulikk og sånt også
Link to post
Share on other sites

"Det kommer vel litt an på størrelsen - gjør det ikke? Om du har en 250 hk Verado så er det litt mer enn bare 2-4 bolter som skal byttes. Det er noen datakabler, litt drivstoff, litt hydraulikk og sånt også." :rolleyes:

-------------

 

Tja, du kan vel strengt tatt la drivstoffet være igjen på tanken? :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Dette er jo en helt meningsøs poll !!!

 

Du må legge inn kriterier for størrelse og bruk som minimum....

 

Helt enig!! :flag:

 

Først må det holdes en forhåndspoll, for å avjøre hvilke kriterier pollen skal inneholde. Ellers bærer det helt galt av sted!! :yesnod:

 

Men pollen er jo meningsløs også av en annen grunn. Den behøves jo ikke.

 

BildeBilde YAMAHA. Jeg sier ikke mer. :flag:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

BildeBilde YAMAHA. Jeg sier ikke mer. :flag:

Og du snakkar om meiningslause ting. Retta ræve so dreit.

 

Eg har allerde komt med ei forklaring på kvifor det ikkje står noko om storleiken på motoren. Og som sagt viss du ikkje er einig, så synd for deg.

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Yamaha ruler

Baatplassen er et forum for lettere distinkverte herrer hvor bonhomie og etikette er fremtredende. Libertinerånden strekker seg nok ikke lenger enn til kan hende en cigarr ekstra, etter en velfortjent ettermiddagshvil, dog med familiejagten innen nær rekkevidde.

 

Språklig vidvankelhet med innspill fra Britannien som Sinten her refererer til må nok sies å måtte stamme fra allehånde backfish'er og deres beilere.

 

En velsignet aften til hver især :wink:

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Baatplassen er et forum for lettere distinkverte herrer hvor bonhomie og etikette er fremtredende. Libertinerånden strekker seg nok ikke lenger enn til kan hende en cigarr ekstra, etter en velfortjent ettermiddagshvil, dog med familiejagten innen nær rekkevidde.

 

Språklig vidvankelhet med innspill fra Britannien som Sinten her refererer til må nok sies å måtte stamme fra allehånde backfish'er og deres beilere.

 

En velsignet aften til hver især :wink:

 

mvh

 

M.

Hææ. Her var det mangen vanskelige ord. Meiner du at eg skal skrive på eit meir sosse språk slik som du, eller :confused: Er ikkje nynorsk bra nok for deg? I så fall snakk med ivar Aasen ikkje meg.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...