Jump to content

Beste påhengsmotor er??


Sinten

Recommended Posts

- Språket ditt er forresten helt spikandes ålreit; han refrerte nok til det angelsaksiske innslag av adopterte ord i sjargongen... :yesnod:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Til rango63.

hmm la meg gjette, du stemte yamaha sant :rolleyes:

- Kunne vel ikke gi deg en sympatistemme, tror innerst inne ikke du ville likt det....... :lol:

 

PÅ 80 tallet var Mariner og Yamaha samme motor. Det var vel kun opp til 9,9 hk

- Opp til 40, overtok fra Mercury i fra 50 hk.. Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

PÅ 80 tallet var Mariner og Yamaha samme motor.

Så kvifor påstår folk då at Yamaha er mykje betre enn Mariner, viss dei eigentleg var same motor

Mariner-motorene den gang da var forskjellige fra BildeBilde YAMAHA-motorene, på en del viktige punkter. Litt forenklet kan du si at de BildeBilde YAMAHA-produserte Mariner-motorene egentlig var utgåtte modeller.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Du må ikkje bli fornerma av slikt. Det er slik eg alltid snakkar :lol:

Men ikke her :nono: . Har du ikke lest Etiketten? se særlig punkt 2.

Om du har noen som helst ambisjon om å bli tatt på alvor må du skrive en smule taktfult. Det er mulig det er uvant for deg - men slik er det her - uansett om du er født i 1940 eller 1990

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mercury/mariner og Yamaha har kjørt 4-taktere sammen helt til nå 80 HK Yamaha og 75 HK Mercury/Marinerkun undervannshuset som er forskjellig, utenom 5 HK høyere effekt.

 

Helt vanlig med samarbeid, større produksjoner og rimeligere priser :yesnod:

 

Johnson og Suzuki

Suzuki har produsert 4 takterne til Johnson.

Nissan var vel Tohatsu.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

... men gå ikke i den dype felle å tro at Gamle Worse ble fornærmet. Sinten er en grei gutt, han, det er nok bare testosteroneet som flyter litt over av og til. Slik har det jo vært for oss alle. Men Sinten har den fordel fremfor oss med litt graanende manke, at han fritt frem og uten dårlig samvittighet kan beskue alt hva der finnes av unge damer i verden. :yesnod: Vi andre må smugtitte :lol:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Men ikke her :nono: . Har De ikke lest Etiketten? se særlig punkt 2.

Om du har noen som helst ambisjon om å bli tatt på alvor må du skrive en smule taktfult

Når eg vil bli tatt på alvor så gjer eg det, i motsettning til visse andre (kremt, kremt "pioneer")

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

... men gå ikke i den dype felle å tro at Gamle Worse ble fornærmet. Sinten er en grei gutt, han, det er nok bare testosteroneet som flyter litt over av og til. Slik har det jo vært for oss alle. Men Sinten har den fordel fremfor oss med litt graanende manke, at han fritt frem og uten dårlig samvittighet kan beskue alt hva der finnes av unge damer i verden. :yesnod: Vi andre må smugtitte :lol:

:yesnod::wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Når eg vil bli tatt på alvor så gjer eg det

Det er jo faktisk helt riv ruskende feil tenkt. Jeg skal ta det i rekkefølge så det blir enklere å følge ressonementet mitt

1. Du bestemmer ikke hva andre mennesker skal tenke om deg

2. Det inntrykket du gir i en tråd husker folk til neste tråd.

3. Hvorfor skal noen ta deg på alvor på et seriøst forum når du uttrykker deg som en ikke en gang veslevoksen fjortis uten skjeggvekst?

 

For å oppsummere Sinten - selv om vi har passert 19 1/2 så er vi ikke senile :wink: (selv om ØKH til tider hevder det motsatte)

 

Og Worse -dette med damene tar du feil på. Man holder seg ung vet du - gjennom fysisk trening og hårfarge :rolleyes:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mercury/mariner og Yamaha har kjørt 4-taktere sammen helt til nå 80 HK Yamaha og 75 HK Mercury/Marinerkun undervannshuset som er forskjellig, utenom 5 HK høyere effekt.

Også fargen på lokket da. :wink:

 

Mitt inntrykk er at det er like viktig å velge en god forhandler som å velge et godt merke. Finnes det egentlig dårlige påhengere i dag? i dag har vi Mariner. Neste blir kanskje en Yamaha - for å glede Skipper Worse. Største problemet for meg ved å velge Yamaha er at de ikke har en forhandler som kan selge meg en bra pakke av en liten RIB og en passe stor Yamaha her i distriktet.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Også fargen på lokket da. :wink:

 

Mitt inntrykk er at det er like viktig å velge en god forhandler som å velge et godt merke. Finnes det egentlig dårlige påhengere i dag? i dag har vi Mariner. Neste blir kanskje en Yamaha - for å glede Skipper Worse. Største problemet for meg ved å velge Yamaha er at de ikke har en forhandler som kan selge meg en bra pakke av en liten RIB og en passe stor Yamaha her i distriktet.

Eller ein MARINER til for å glede meg :lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Bitteliten:

Pass deg litt når det gjeldt punkt 4.

 

Kanskje me skal starte ein ny poll og spørre om folk tar meg på alvor :lol::lol::fishing:

Punkt 4 ser jeg desverre ikke noe til i mitt innlegg.

Jeg er ikke sikker på om du kommer så langt at du får starten den pollen. Se Andreas innlegg over. Det er ikke helt uten grunn at han skriver det :rolleyes:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...