Jump to content

Beste påhengsmotor er??


Sinten

Recommended Posts

Skal bare minne om at det finnes noe som heter utestengelse. :nono:

 

Og det har ingenting med nynorsk eller bokmål å gjøre.

Eg har oppført meg bra i over ei veke no. Det må da vere lov å bruke eit par dialekt uttrykk, vell?

 

I så fall burde vell "Pioneer" blitt utestengt før meg.

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Eg har oppført meg bra i over ei veke no. Det må da vere lov å bruke eit par dialekt uttrykk, vell?

Etter min mening kommer det an på hvordan disse uttrykkene oppfattes av de som leser det du skriver. Igjen - se etiketten pkt 2. Du så jo hvordan Worse reagerte - han mente du var uhøflig. Jeg mener det samme. Og at du har oppført deg bra i over en uke gjør ikke at det du har gjort før glemmes.

 

Det er mange "gamlinger" her som har et godt minne. Og jeg hadde ikke blitt overrasket over om du står på observasjonslisten nå. Det har vært et par :nono: fra både Lasse og Andreas de siste dagene. Og om du leser litt mer om Baatplassen her så ser du at de faktisk har ett og annet å si om styre og stell her.

 

Men alle som oppfører seg ordentlig og fint slik etiketten beskriver er hjertlig velkommen her.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

... men gå ikke i den dype felle å tro at Gamle Worse ble fornærmet. Sinten er en grei gutt,

Du så jo hvordan Worse reagerte - han mente du var uhøflig.

Nei det gjorde han ikkje. Han skriv til og med at eg er ein grei gut. (veit at den siste kan vere ein smule ironi)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Jo, uhøflig var du, Sinten, men det er ikke verdens undergang. Det ville det kanskje heller være om din ubetenksomhet i enkelte innlegg skulle får deg vist ut på gangen. So du lyt tolma deg litt, gut, so gje da nok grett.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

- Vel.. - et par saftige dialektutrykk mener jeg vi bør tåle, og vil anta at Skipper_Worse tåler mer enn det for å føle seg direkte forulempet. Det er uansett viktig å bruke smileys for å underbygge betoningen av setningen, da man ikke får brukt noe tonefall eller kroppspråk. Man blir litt var for slikt hvis man har sett en "krangel" hvor vedkommende tidligere var involvert.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

- Vel.. - et par saftige dialektutrykk mener jeg vi bør tåle, og vil anta at Skipper_Worse tåler mer enn det for å føle seg direkte forulempet. Det er uansett viktig å bruke smileys for å underbygge betoningen av setningen, da man ikke får brukt noe tonefall eller kroppspråk. Man blir litt var for slikt hvis man har sett en "krangel" hvor vedkommende tidligere var involvert.

Heil einig. Kvifor sa du ikkje et sist veke då eg nesten vart "sett på gangen" som worse seier :lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

- var nok opptatt med å hente min nye YAMAHA da.. :flag:

 

Værsågod, her har du et par BildeBilde som du kan bruke ved omtale av din eminente nye maskin. :wink: Hjertelig til lykke!!

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke helt forstår, Sinten, er hensikten med dine utbrudd og tidvise ufinheter. Hva er det du vil oppnå eller vise?

 

Dette er et utmerket forum hvor du vil få mye hjelp og veiledning hvis du ønsker det. Det går litt hett for seg i enkelte tråder, men i all hovedsak er dette på sak, og ikke person, og slikt må vi tåle.

 

Les etikettereglene, følg dem og vis deg fra den imøtekommende siden. Selv om du er ung (det virker i hvert fall slik) så har du sikkert ditt å bidra med du også. Unge og eldre har plass her.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke helt forstår, Sinten, er hensikten med dine utbrudd og tidvise ufinheter. Hva er det du vil oppnå eller vise?

 

Dette er et utmerket forum hvor du vil få mye hjelp og veiledning hvis du ønsker det. Det går litt hett for seg i enkelte tråder, men i all hovedsak er dette på sak, og ikke person, og slikt må vi tåle.

 

Les etikettereglene, følg dem og vis deg fra den imøtekommende siden. Selv om du er ung (det virker i hvert fall slik) så har du sikkert ditt å bidra med du også. Unge og eldre har plass her.

 

mvh

 

M.

Ja eg er heilt einig i at baatplassen er eit veldig bra forum og det har faktisk hjelpt meg i mangen "kniper.

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Kvifor rippa opp i ting som har skjedd i fortida. Det er over no. Dessutan sa eg noko ti gongar verre til rango63 ein gong, og det utan at han vart sur.

-dette har nok litt med at jeg kjenner igjen den iver jeg selv hadde for mitt påhengsmotormerke da jeg var på din alder. I tillegg har jeg ingen tro på at du mener det du skriver bokstavelig ondsinnet. Dette er en utrykksform du har. Når du blir eldre vil du se at en utstrakt bruk av høflighet vil inngi respekt. Og dette er av svært høy betydning både her inne og ellers i samfunnet skal man kunne hevde seg. :smiley:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Så kvifor påstår folk då at Yamaha er mykje betre enn Mariner, viss dei eigentleg var same motor :confused:

Hovedårsaken er nok erfaring.

Og så kommer det an på hvilke motorstørrelser vi er vant til.

 

Ellers er det jo slik at de Mariner motorene som er like Yamaha, er kopier av Yamaha

eller motorer produsert på lisens av Yamaha. Da er det jo naturlig å stemme på originalen :rolleyes:

 

Jeg stemte ikke på denne pollen fordi jeg ikke har noen klar favoritt.

Etter min erfaring er dette også variert etter motorstørrelse.

Det har jeg skrevet litt om i den andre tråden som er referert til i begynnelsen av denne tråden.

 

Enklere hadde det sikkert vært å stemme på hvem vi hadde dårlig erfaring med.

Men det hadde helt sikkert ikke blitt et riktig svar der heller.

 

:sailing:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Lurte på kortid du skulle "våkne opp"

Mariner motorene som er like Yamaha, er kopier av Yamaha

eller motorer produsert på lisens av Yamaha. Da er det jo naturlig å stemme på originalen :rolleyes:

:sailing:

Ikkje viss kopien er 3000 kr billigare :lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Værsågod, her har du et par BildeBilde som du kan bruke ved omtale av din eminente nye maskin. :wink: Hjertelig til lykke!!

Jeg sier så mange slags takk, Herr Worse. - Disse skal komme godt med, det ble "Hård pakke" til børnene under juletreet iår. En må stole på det man sender øienstenerene til sjøs med, må vite! :flag:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

17 er jo noe timer lenger tilbake, men også et godt eksempel. Jeg siktet til innlegg 37.

det byrjer å gå litt i surr så seint på kvelden, eg hugsar ikkje akkurt kva eg skreiv der :confused: Kan du hjelpe meg? (var ikkje meint sarkastisk altså) Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Ok eg hugsar det. Kva i alle dagar var i vegen med det innlegget? Han er faktisk kompisen min. Eg trur han tåler slikt. Dessutan var det han som begynte. (veit det høyres ut som ein klisjè)

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...