Jump to content

Beste påhengsmotor er??


Sinten

Recommended Posts

Lurte på kortid du skulle "våkne opp"

 

Ikkje viss kopien er 3000 kr billigare :lol:

Opptatt med juleforberedelser vet du :)

 

kvaliteten har nok lite med prisen å gjøre i den sammenhengen :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Det har med å hentyde negativt på person akkurat som underskriften din! Ikke fint.

 

Men, når det er sagt så har jeg også noen andre betraktninger angående dette.

 

Mener absolutt ikke at stygg språkbruk skal aksepteres, men tenker også på at etterhvert som vi blir eldre ( mannfolka gråner og blondinene falmer :wink: ) så blir vi voksne også flinkere til å pakke fornærmelser inn i fine ord. (Noen påstår at vi damer er ekstra flinke der??? Skjønner ikke hva de mener :wink:) Dette er en språkform som ikke vi liker å få mot oss, men som er mye vanskeligere å sette fingeren på.

 

Ungdommene snakker seg i mellom på en annen måte og sier ofte rett ut det de tenker uten å tenke på å "pakke det inn". Selvfølgelig reagerer vi voksne på det, men tror kanskje det kan være en liten "språkbarriere" her.

 

Ps. Stemte Yamaha :yesnod:

Redigert av Skjælø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det byrjer å gå litt i surr så seint på kvelden, eg hugsar ikkje akkurt kva eg skreiv der :confused: Kan du hjelpe meg? (var ikkje meint sarkastisk altså)

Skal prøve en gang til:

 

1) vær noenlunde sakelig

2) vis noenlunde respekt overfor andre - OGSÅ 'Pioneer' (jfr innlegg 37)

3) når det gjelder valg av uttrykk og ord, så finnes det annet å bruke som eksempel enn 'Pulp fiction'

 

Sammenfattende: jeg har tro på at det meste lar seg løse ved å roe ned noen hakk og lese gjennom dine nye innlegg 2-3 ganger før du trykker på 'legg inn'-knappen.

Link to post
Share on other sites

Skal prøve en gang til:

 

1) vær noenlunde sakelig

2) vis noenlunde respekt overfor andre - OGSÅ 'Pioneer' (jfr innlegg 37)

3) når det gjelder valg av uttrykk og ord, så finnes det annet å bruke som eksempel enn 'Pulp fiction'

 

Sammenfattende: jeg har tro på at det meste lar seg løse ved å roe ned noen hakk og lese gjennom dine nye innlegg 2-3 ganger før du trykker på 'legg inn'-knappen.

Ja greit no veit eg kva eg må forhalde meg til. Men har språkbruken min vore akseptabel etter innlegg 37?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Ok eg hugsar det. Kva i alle dagar var i vegen med det innlegget? Han er faktisk kompisen min. Eg trur han tåler slikt. Dessutan var det han som begynte. (veit det høyres ut som ein klisjè)

Hva han tåler kan dere prøve andre steder. Du skriver her for noen hundre lesere, kanskje noen få tusen. Ikke bare for kompisen din.

 

Det har med å hentyde negativt på person akkurat som underskriften din! Ikke fint.

 

Men, når det er sagt så har jeg også noen andre betraktninger angående dette.

 

Mener absolutt ikke at stygg språkbruk skal aksepteres, men tenker også på at etterhvert som vi blir eldre ( mannfolka gråner og blondinene falmer :wink: ) så blir vi voksne også flinkere til å pakke fornærmelser inn i fine ord. (Noen påstår at vi damer er ekstra flinke der??? Skjønner ikke hva de mener :wink:) Dette er en språkform som ikke vi liker å få mot oss, men som er mye vanskeligere å sette fingeren på.

 

Ungdommene snakker seg i mellom på en annen måte og sier ofte rett ut det de tenker uten å tenke på å "pakke det inn". Selvfølgelig reagerer vi voksne på det, men tror kanskje det kan være en liten "språkbarriere" her.

Tar poenget :smiley: Og derfor prøver jeg å være tolerant - har både en 14-åring og en 18-åring i huset. Men bare i hvisse grenser! (Det var dette med grense-setting)

 

Nå er det :sleep: - vi får se hva morgendagen bringer :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Viss du synst det var ufint så skulle du ha sett kva han kalla meg. Han vart nesten utestengt for det :lol:

Jammen så hold deg vekk i fra det. Slutt å tenk på at: han sa det, derfor sa jeg det og da sa han det og det var verre. Bli ferdig med det og la vær å slå tilbake. Hev deg over det og hold deg for god til å dette ned på et plan som du ikke ønsker å være på. Vet ikke om jeg får til å forklare hva jeg mener her, men tenk litt på det.

 

Foruten dette så håper jeg du etterhvert legger inn bilde av strandebarmeren din og ser frem til trebåtprat.

Link to post
Share on other sites

Hva han tåler kan dere prøve andre steder. Du skriver her for noen hundre lesere, kanskje noen få tusen. Ikke bare for kompisen din.

Tar poenget :smiley: Og derfor prøver jeg å være tolerant - har både en 14-åring og en 18-åring i huset. Men bare i hvisse grenser! (Det var dette med grense-setting)

 

Nå er det :sleep: - vi får se hva morgendagen bringer :yesnod:

 

Jammen så hold deg vekk i fra det. Slutt å tenk på at: han sa det, derfor sa jeg det og da sa han det og det var verre. Bli ferdig med det og la vær å slå tilbake. Hev deg over det og hold deg for god til å dette ned på et plan som du ikke ønsker å være på. Vet ikke om jeg får til å forklare hva jeg mener her, men tenk litt på det.

 

Foruten dette så håper jeg du etterhvert legger inn bilde av strandebarmeren din og ser frem til trebåtprat.

OK

Tar hintet eg skal legge meg, skjerpe meg, legg inn bilete av båten min, og la "privatliv" vere "privatliv" :smiley: God natt Og god jul viss ikkje eg snakkar med deko igjen før jul :sleep:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Samme situasjon her med tenåringer i hus :rolleyes:

Er helt enig med deg angående grensesetting!

Eg er ein grei gut ellers altså, eg vert berre litt "ivrig" i sånne diskusjonar. Eg trur faktisk eg har vore det største samtale emne her på baatplassen den siste veka. Nok ein gong god natt :sleep:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Som nyinnmeld i eit forum skal ein trå varsamt, kjenne litt på atmosfæren og ytre seg på ein slik måte at ein blir akseptert.

No har det seg slik at eg har lese mykje på dette forumet før eg vart medlem så eg kjenner godt til uttryksmåten til monge her inne.

Lite høflege og kvass i kantane er det monge som har vore - utan å få offentleg refs frå medlemmer i skipsraadet. Ja til og med medlemmer i skipsraadet har drege strikken lengre enn langt.

At ein er meir elegant i måten ein er kvass eller uhøffeleg på gjer det eigentleg ikkje noke betre, berre verre å ta.

Tenk litt på det alle som no tek på seg oppgåva med å oppdra ungdommen.

Men la det ikkje vere tvil, det er ikkje kjekt med uhøveleg åtferd uansett kven den kjem frå.

 

Med venleg helsing Vetla

Link to post
Share on other sites

Eg er ein grei gut ellers altså, eg vert berre litt "ivrig" i sånne diskusjonar. Eg trur faktisk eg har vore det største samtale emne her på baatplassen den siste veka. Nok ein gong god natt :sleep:

Jeg skulle ikke ha satt :rolleyes: på kommentaren min om ungdommer i hus. Ville jo absolutt ikke vært dem foruten og synes det er en strålende "rase".

 

Ofte ubegrenset med energi og idealisme. Når de brenner for en sak, ja så er det nesten bokstavelig. Blir fryktelig dypt såret eller sprell hoppende glade. Kan i enkelte tilfeller "terge på seg en stein" eller få foreldre til å bli fryktelig stolte.

 

Nå gir jeg meg med denne diskusjonen :smiley:

 

Ps. velkommen til deg Vetla :smiley:

Redigert av Skjælø (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ungdommelig initiativ og engasjement er bra! Friske diskusjoner er, eller kan være, morsomt, men det krever at man viser hverandre en rimelig grad av respekt. Med to tenåringsgutter i huset samt arbeid med ungdom som jobb, har jeg lært meg å sette pris på dette!

Det må dog være lov å si til ungdommen at det ta i mot råd fra folk som har levd "litt lenger" kan være fornuftig. Jeg har mange ganger sagt at det å skrive en ting er ok, men det er ikke alltid like lurt å sende det! I affekt sier man så mangt og er det skrevet så kan man ikke ta det tilbake!

Er man sint, skriv gjerne hva du mener og få ut gørra, men la det ligge en stund (sov på det) og se på det en gang til før man eventuelt (men forhåpentligvis ikke!) sender det.

Føler at denne tråden blir litt ungdommelig overmot på den ene siden mot det/de etablerte og velmenende voksne på den andre siden?

Hva var egentlig temaet på denne tråden? (joda jeg husker det vagt, de fleste motorer er faktisk bra!)

 

Foreslår at man nå begynner å slippe ned skuldrene og la en hyggelig juletid overta med tekniske dippedutter for store og små samt en lille flytende potet med litt gris til!

 

Ha en god jul!

 

:santcheers:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

:santa:

 

I ettertid synes jeg også at min opptreden var litt i overkant av det som var nødvendig. Tenker da spesielt på dette med utestengelse. Tross alt hadde jo temperaturen allerede falt noe. Det som var igjen kunne like godt ha blitt håndtert på vanlig måte av medlemmene.

 

God jul alle sammen - ung og gammel!

Link to post
Share on other sites

:santcheers: Ja, nå er det kort tid igjen til klokkene kimer :santa: - Vi har vel fått frem vårt budskap om hitt og annet fra begge sider nå, og kan konsentrere oss om pollen igjen.... - er forresten spent på å se bilder av Strandebarmen din, Sinten :flag:

 

Forøvrig God Jul til Dere alle!

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

I ettertid synes jeg også at min opptreden var litt i overkant av det som var nødvendig. Tenker da spesielt på dette med utestengelse. Tross alt hadde jo temperaturen allerede falt noe. Det som var igjen kunne like godt ha blitt håndtert på vanlig måte av medlemmene.

 

God jul alle sammen - ung og gammel!

Synes det var fint at du skrev dette Andreas, for dette er det mest ufine som er skrevet i denne tråden hittils i mine øyne! Bra at du fikk rettet det opp-:)

Har ikke fått med meg hva som er skrevet i tidligere tråder, men bør det ha noe å si? (Vi kjenner jo ikke grunnen til at noen kan være litt humørsyke iblant...)

 

God Jul!

Redigert av larshans1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eg har vel ikkje eigentleg sagt kor lenge denne avstemminga skal halde fram men eg får sette ei grense kl:24:00 på nyttårsafta. Det vil seie at alle stemmer må vere gitt seinast kl:23:59.59. Sekundet etter på er det for seint. :yesnod:

 

PS:

kom igjen MARINER fan, me kan enda ta igjen yamaha(legg merke til dei små bokstavane) viss me står sammen. :flag:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...