Jump to content

Plattgatter Furuholmen


trulte

Recommended Posts

... Det er jo slik man får råd til salt i maten....

...eller til go`tinga til båten! :yesnod:

 

 

Sier du fra hvilken dag du kommer, så skal jeg ha kaffen klar... :flag:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ja, dæven....må jo ikke glemme godtinga til båten. Det er jo viktigere enn salt!!

 

Jeg vet ikke ennå akkurat hvilken dag jeg kommer, men jeg ringer minst en dag i forveien. Som en liten pekepinn regner jeg med at det blir lørdag. Det er mulig Trultekona blir med til Skien også, men hun biter ikke så hardt så det skal nok gå bra :lol:

 

Kaffe er godt...mmmm :drink:

Link to post
Share on other sites

Er hjemme (les: i båten) hele påsken, så bare ring dagen før du. Lørdag er jeg borte i middag fra 16 - 18, ellers hjemme.

 

Ta for all del med Trultekona, så kan hun holde sjefen med selskap mens vi ordner båtgreier. :)

 

Vælkømmin skal dere være.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Nei, dette går ikke!!! :headbang::headbang::headbang:

 

Jeg blir nok årets "bastard" (beklager uttrykket P.C., men jeg bare måtte.....). Båten blir ikke ferdig til Baatplassentreffet. Jeg har ingen sjanse. Men neste år...... :cool: . Har jobbet 80 timer denne uka, og skal nå på jobb igjen. Da er det ikke tid til båt altså. I allefall ikke når jeg har 5 eksamner og ei mellomfagsoppgave å skrive også... Beklager kjære venner, men slik blir det.

 

Tenkte jeg skulle informere om hvordan jeg lå an.... :nonod:

Link to post
Share on other sites

Også jeg som til og med sendte pakke til deg i går, i påvente av sjøsetting snart ?

 

Jaja, se det positive i det, der er mange båter som overhode ikke skulle bli sjøsatt, men som allikevel er gjort da eiere har sine mål.

 

Nå har du rikelig anledning til å kvalitetssikre oppussingen/restaureringen, slik at du da kan eliminere faren for ulykker/uhell etc når du kommer på sjøen neste år.

 

Samtidig er etablering av selskap viktigere. Å utsette viktige gjøremål til senere på bekostning av hobby, kan påføre deg selv tap for fremtid.

 

Lykke til med firmaet!

 

Når lengsel til sjø blir for stor, finner du frem metallbøtte og vannslange. Sett på kjøleskap i båt, putt inn godt drikke. Putt vannslangen oppi bøtta, sett på vann (passelig trykk er når det sildrer), finn frem godt drikke, plasser deg godt oppi cockpit, og filosofer/drøm.

Link to post
Share on other sites

Kommer dere på treffet da? Får leid rom på Eiken vet du

Jeg kommer! Jeg sa til Vikers da jeg møtte han at jeg fikk ta båthengeren med båten bak lastebilen og sette den på land ved siden av dere, men det blir vel litt mye styr... :sailing::lol:

 

Også jeg som til og med sendte pakke til deg i går, i påvente av sjøsetting snart ?

Tøft! Du får sende meg en IM med pris og kontonr da vettu... :cheers:

 

Nå har du rikelig anledning til å kvalitetssikre oppussingen/restaureringen, slik at du da kan eliminere faren for ulykker/uhell etc når du kommer på sjøen neste år.

Jeg trøster meg med dette selv også nå. I tillegg har det nesten blitt en årsak til stress i det siste med å prøve å få den ferdig, og da blir det ikke bra. Det får ta den tiden som trengs for at det skal bli tipp topp.

 

Lykke til med firmaet!

Tusen takk for det! Det går så det suser, så vi er optimistiske (men beina skal holdes på jorda, for det går ikke bare oppover i den bransjen....)

 

 

Flott "sjø"-tips Perlen. Det skal jeg benytte meg av utover sommeren....

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hehe....samvittigheten gnager meg som en bever. Jeg har egentlig ikke så mye spennende å komme med. Båten har blitt ferdigpusset, og jeg har begynt å bytte noen klink på styrbord side. I tillegg har jeg fylt Farm i et par mindre sprekker under vannlinja, med andre ord er det de siste forberedelsene til oljing/lakking av skroget som blir gjort.

 

Grunnen til at det ikke har blitt gjort noe særlig den siste tiden er at jeg har startet opp firma sammen med svigers, og det har gjort beslag på 12 timer i døgnet fordi vi har fått enormt mye å gjøre. Skolen er heller ikke ferdig ennå, så det går noen timer til det også daglig. Da er det ikke mange timer igjen til båt.... :headbang: MEN jeg håper å sette igang med oljing i løpet at første uke etter påske, og da går det straks framover :flag:

 

Jeg får heller ikke gjort så mye i påska, for jeg skal til sommerhuset i Larvik. Skal en tur til Skien og besøke Vikers og kjøpe gear også :cheers::flag: .

 

Setter VELDIG stor pris på at dere "passer på meg"... :wink: Skal få tatt noen bilder og dokumentere litt nærmere så snart så snart

hehe... Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har liten tid til overs til båten...

Fantastisk flott arbeid. :smash: Har bladd igjennom tråden din og sett på vidunderet ditt...

 

Grattis med firma :flag: Har firma og skole selv, så jeg vet at det ikke blir mye tid til overs det første halvåret. årsoppgjør først, så eksamen.. :sleep: hehe.. Lykke til da!!

Link to post
Share on other sites

Nei, det er dårlig med tid til båten nå. Jeg har egentlig innsett at det bare er 24 timer i døgnet, og de er stort sett opptatt så det blir nok ingen båt på vannet i år. Takk for at du synes jeg har gjort en all-right jobb så langt. :cheers: (Er litt usikker på hvorvidt det er et vidunder da... :lol::wink: kanskje det blir det før neste sommer ) Det positive med denne situasjonen er jo at når høsten kommer og jeg får litt tid til båtarbeid igjen, er det stort sett bare kose-jobben igjen. Da kan jeg bruke tid på å gjøre alt perfekt, lakke og kose meg. Som Perlen nevnte slipper jeg å bruke hurtigløsninger for å bli ferdig, og alt kan i stedet bli tipp-topp. Det var litt vemodig å måtte innse at dette ikke gikk siden jeg var så nærme....men nå gjør det ikke noe lenger.

 

Lykke til med firma og skole Blåsa. Jeg er igang med eksamnene mine, mens årsoppgjøret får andre ta seg av... :eek::rolleyes: . Vi får sette oss tilrette på land i båtene våre med en ankerdram og god musikk, importere ei måke til å skrike, få en kamerat til å lage bølgelyder i ei vannbøtte og bare nyte det trygge båtlivet på land. Det blir supert! :flag:

Link to post
Share on other sites

Da blir det i båten på st. Hans aften skjønner jeg :lol: hehe.. Jeg må vel ned i båten min den dagen for å passe på at de ikke tar feil av henne og st. Hans bålet.. :lol::lol: Den står for øyeblikket farlig nærme.. Har innsett at det blir ved en drøm å få henne i stand i år. Har vært i dyp depresjon en stund, men har innfunnet meg med saken jeg og.. Selv lykke til med eksamen :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Hei igjen kjære nettbåtvenner.

 

Beklager mitt totale fravær de siste par månedene. Jeg har, som noen vet, startet nytt firma og har hatt så alt for mye å gjøre. I tillegg har den lille fritiden jeg har klart å skaffe til veie denne sommeren gått med til bryllupsplanlegging. Nå er planleggingen ferdig, og i morra er den store dagen. Det betyr at jeg går litt roligere tider i møte, og at baatplassen igjen kan besøkes i mer enn 30 sekunder av gangen.

 

Jeg er litt skjelven i knærne før morgendagen, men skal nok holde meg på beina så Trultekona kan få sitt "ja".

 

:flag::cheers:

Link to post
Share on other sites

Grattis, lurte på hvor det ble av deg. Så du satser på og være på vannet neste sesong da, med Horten treff i sikte :smiley:

 

Jeg rakk ikke og bli ferdig med egen båt til treff i år heller :blush: men jeg venter fortsatt på nye fester til motoren min. Får ikke begynt innvendig før motor er satt inn :sad:

Men, det går seg nok til

Link to post
Share on other sites

Jeg håpet at det var noen som stusset litt på hvor det hadde blitt av meg ja.... Hyggelig å bli husket på :blush:

I didn`t mean to let you down. Sorry.

Vintern er igjen satt av til båtbygging, med Hortentreffet som mål. Da blir nok både Bastarden og min båt på plass.

Takk for skål, og gratulasjoner. Det var koselig å gifte seg. Vanvittig mye styr rundt selve arrangementet, men det er vel ofte slik det blir når jenter skal være med å planlegge....hehe. Vi guttene tar ofte litt lettere på det tror jeg.

 

Skal prøve å få tatt noen bilder av båten igjen snart.

 

Hvordan går det med skuta di da Blåsa?

Link to post
Share on other sites

Hehe.. Skuta ja... Jeg har ikke fått jobbet så mye som jeg håpet på. Det tar mye tid med barn, ferie og jobb. Jeg holder på med det siste små puttlet før oljing, bunnsmørning, maling og maskin. Jeg var vel litt stor i kjeften og tøff i trynet da jeg skulle ha båten på sjøen i begynnelsen av juni. hehe... Har nesten luset ferdig og holder nå på med å få løs 50 år gammel linolje kitt på dekk. Sitter som stein. Kommer nok til å bruke sika flex istedenfor kitt. Lettere å få av. hehe... Det er nesten litt frustrerende med alt småarbeidet som skal gjøres. Jeg ser liksom ikke noe resultat :rolleyes: Jeg skal legge ut noen bilder på tråden min når jeg har gjort noe som det går an å se.. hehe... Gleder meg til å se flere bilder av gliset ditt..

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Hiesann Trulte!

Hvordan går det med prosjektet ditt?

Jeg har flyttet siden sist, og fått hage!!! Utrolig kult. Da er det jo plass til yachten min og. hehe.... Flyttet den i går kveld. :smiley: Og er klar for å fortsette...

Du da? Ligget i snekker dvale hele vinteren, som meg?

 

Redigert: Trykkfeil :wink:

Redigert av Blåsa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...