Jump to content

Plattgatter Furuholmen


trulte

Recommended Posts

Hmmm...jeg så Sika på Europris til 99 kr tuben her om dagen. Tec7 (og Trans7... :wink:) koster over 150 på Byggmakker.... Det var snodig...

Ikke snodig her i Skien.

 

Sika koster mindre på de aller fleste steder her også.

Tec7 koster mer, enn Sika - muligens er det verd det, men kanskje v i lurer oss selv?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ber dere ikke om rabatter på byggshopen da?

Pass på og få en pris på en kartong (12stk)

Jeg har vel brukt minst 3 kartonger til nå, bruker Tec7 til alt :yesnod:

Det er 24 tuber i en kartong? Har du klart 72 tuber på tremassen? :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ber dere ikke om rabatter på byggshopen da?

 

Det skal jeg begynne med. Har liksom ikke handlet såååå mye på samme byggshop. Har vært litt rundt om kring, og man får jo rabatt bare når man er "steady customer"...

 

Ikke snodig her i Skien.

Jeg mente det var snodig at Gamla sa at Sikaen var dyrere... Siden mine erfaringer, og også dine, er de motsatte.

Link to post
Share on other sites

Det skal jeg begynne med. Har liksom ikke handlet såååå mye på samme byggshop. Har vært litt rundt om kring, og man får jo rabatt bare når man er "steady customer"...

Da må du slutte og svinse rundt da serru :wink:

Jeg har opparbeidet meg meget god rabatt, ihvertfall på hvitt trevirke. 45% :cool: (ikke panel)

Tec7 husker jeg ikke men mener det er 15% hvis jeg kjøper tuber enkeltvis, husker ikke hva rabatten var ved kartong, men jeg fikk en god pris :smiley:

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da må du slutte og svinse rundt da serru :wink:

Jeg har opparbeidet meg meget god rabatt, ihvertfall på hvitt trevirke. 45% :cool: (ikke panel)

Tec7 husker jeg ikke men mener det er 15% hvis jeg kjøper tuber enkeltvis, husker ikke hva rabatten var ved kartong, men jeg fikk en god pris :smiley:

Samme har vi gjort hos Trebåten på Nesset! Får mellom 15 og 20% på alle varene av sjefen Bjarne der... Det er veldig kjekt og man sparer faktisk en del på det i lengden hvis man handler der endel.
Link to post
Share on other sites

Tor at maritim har noe av landets rimeligste sika, hadde det for noen år siden ihvertfall

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Det finnes mange forskjellige typer sika.

 

Da er det forklaringen på mine forvirrende forklaringer :crazy::lol:

 

 

 

Da må du slutte og svinse rundt da serru wink.gif

Jeg har opparbeidet meg meget god rabatt, ihvertfall på hvitt trevirke. 45% cool.gif (ikke panel)

Tec7 husker jeg ikke men mener det er 15% hvis jeg kjøper tuber enkeltvis, husker ikke hva rabatten var ved kartong, men jeg fikk en god pris

Ja, fra nå av skal det bli slutt på svinsing! Nå skal jeg ned å riste trelast-dealeren, og be om å få rabatt! Ellers begynner jeg å handle hos andre. :smash:

Link to post
Share on other sites

Sjekk litt rundt der du bor og prøv å få en "god" tone med de som jobber på trelasthandelen så får du nok rabatt skal du se. Som min bor tidligere skriver så får vi bra rabatt på trebåten, men får også en meget god pris på treverk fra Oslo finerfabrikk.

 

Har forresten fulgt med på prosjektet ditt og må si det er imponerende, det hjelper andre å komme i gang nå på vinteren selv om det er 1 meter snø og minus 10.

Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Jeg skal prøve å godsnakke litt med de på den lokale "kneipa". Har jo vært innom en del ganger...

 

Veldig hyggelig at du følger med. Og spesielt hyggelig å kunne være til litt arbeidsinspirasjon. Da båten sto i låven i høst, og familie og venner besøkte den nye skipperen (og hans trebåt med 1 m2 hull i akterspeilet...hihi), lo de og ristet på hodet. Jeg hadde jo knapt tatt i en hammer tidligere...hehe. Men arbeidsmoral, stahet og gode råd fra dere tror jeg er oppskriften for å lykkes! :smash:

Redigert av trulte (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:lol::lol::lol: Der ser du, en båt har intet noe på land å gjøre :lol::lol::lol:

 

Huff, den var stygg. Neste gang jeg er innom B30K, kan du få lov til å sparke meg bak 1 gang....

Bare en gang :lol:

 

Jeg som måket rundt båten for og klargjøre vår innsatsen også kom denne dritten igjen, det er til og få fnatt av. Men jeg kan ferdigstille motor så den er klar til montering. Den skal prøvestartes før den monteres så jeg er sikker på at det ikke er noe tullball.

 

Har du fått åpna kistene dine enda, er litt nyskjerrig.

Og hvordan går det med lillePerlen, noen bilder på gang eller :lol:

Link to post
Share on other sites

Har du fått åpna kistene dine enda, er litt nyskjerrig.

Nei, har ikke prioritert/fått tid til det enda. Ligger godt der det ligger :lol:

 

Og hvordan går det med lillePerlen, noen bilder på gang eller :lol:

Utdelt sparketillatelse tilbakekalles !!

 

Neida, fremdrift har det ikke vært, men det er fordi det er så fint å arbeide i Perlen. Jeg holder på med pussing utvendig. Når jeg har kontroll på dette, vil jeg ta Lille Perlen. Jeg håper på rundt månedsskiftet mars/april. Er noe forsinket, men det skyldes merarbeid på Perlen, samt at jeg måtte pusse opp hytta litt i høst, samt at rederinnen gjerne skal ha utført litt vedlikehold på heimen også.......

 

Vi får se.

Link to post
Share on other sites

Ok da, men disse "samt at" syns jeg virker litt unvikende :lol:

Nemlig, ment som "anmassende" med alle de unnvikelser.

 

Såsom en viss båt som liksom skulle arbeides så aktivt med i romjulen, når man hadde så mye arbeidsfri og greier, men da ble det jammen med "samt at det er kalt" etc etc :wink:

 

Ha en fortreffelig aften :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...