Jump to content

Plattgatter Furuholmen


trulte

Recommended Posts

TRULTE!!!!

 

 

Bilder av Furuholmern din er påkrevd!

Skal du på sjøen i år, eller har du blitt en Bastard??? :wink: :wink: :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Huff ja.... Når jobben begynner å ta såpass mye av båt-tiden - da er det på tide å skifte jobb! :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Synes jeg leser at du kjenner Trulte...har han kommet noe videre på båten?

Han gikk jo ut i hundre og øket litt etterhvert, men så var det som om han møtte veggen/veggene? :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hehe... Nei jeg kjenner han ikke. Men vi har bare skrevet i hverandres tråder. Han har mast litt på meg når jeg var i en "down" periode og jeg maser tilbake.. Jeg leste igjennom tråden hans før jeg startet og fikk virkelig et giv til å begynne på noe jeg ikke helt visste hva var for noe.

Det virker som at det er andre her inne som kjenner han personlig. Kanskje de har litt mere peiling på hva som skjer?

På det ene året jeg har holdt på med skipet mitt (på og av) har jeg nesten gitt opp mange ganger. Det blir ofte overveldene mye med familie, jobb og hobby. (og forbasket mye drittvær :wink: )

Link to post
Share on other sites

Ja....

Det "koster" å drive med dette. Hva jeg har lært etter 2 tidligere båterog 1500 -2000 timer båtpuss er at jeg helst bør ta pussen når jeg ellers er alene (med resten av familien på tur, på skole/jobb/barnehage). Da blir det ikke så mye for resten.

For det er ikke tvil om at dette tar mye timer, og viktigst av alt er jo at du har resten av familien med deg på dette...

 

Første båten brukte jeg altfor mye "familietid" på..andre litt mindre..og nå jobber jeg på båten stort sett på tider hvor de andre er opptatt allikevel. Nå er jo jeg såpass uheldig at jeg ikke jobber pga. helsen, men teorien min blir jo ikke anderledes av den grunn.. :smiley:

 

Men Trulte må jo gi en oppdatering...et er en flott båt han har tatt ansvaret for. :sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg er veldig heldig som har familien min med på dette. Men ofte er det faktorer som spiller inn som ikke tillater hobby.

 

Det er en fantastisk nydelig båt han har. Og etter det jeg har lest i innleggene i denne tråden så er det gjort et veldig godt arbeid. :yesnod: Jeg misunner han litt. Jeg vil også ha en furuholmen :wink:

Link to post
Share on other sites

Trulte har nok tatt en Bastard ja :lol:

 

Jeg skal jobbe noen dager i påsken også, kjedelig med det været vi har nå.

Ville så gjerne gjort noe i båten, men jobben kommer først.

 

Vi ble ferdige med flytting på Lørdag så og si, nå er det rydding som står igjen og sette alt på plass i Holmestrand.

Går nok en god uke til.

 

Også får vi se om Trulte våkner etterhvert i tråden da :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ja... HVOR ER TRULTE!!!!

 

Skal du på vannet i år, eller er båten borte? :crying:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

:eek: Her har det skjedd ting siden sist jeg var inne ja!!! :smiley:

 

Trulte har definitivt tatt en Bastard ja.... Jeg har flyttet på gården som jeg tok over etter bestemora mi, og i tillegg jobber jeg så svetten siler med firmaet mitt! Går supert! Med andre ord har båten blitt litt nedprioritert de siste månedene... Veldig koselig at dere har savnet meg da :cool: Det går ikke an å få vanlig internett hit på farmen, så jeg har kjøpt mobilt internett, og kan igjen delta på baatplassen!!!! WOHO!!! Båten min har jeg ikke kommet så mye lenger på gitt.... Det er litt synd, for det gjenstår ikke så mye arbeid før den er klar for vannet. Jeg lover herved splitter nye bilder i løpet av uka!! Satser på å få den på vannet neste vår... Hun fortjener å skinne på Skjebergkilen snart! Gir meg ett års tid, for ikke å skryte på meg for mye en gang til :nono:

Link to post
Share on other sites

Velkommen "hjem"... :lol:

 

Litt leit at du ikke kommer på vannet i år da, men det gjør jo bare forventningene til neste år større. :)

 

Blodferske bilder ser jeg frem til! Jeg har jo konvertert til pinnebåt jeg da, men med 1. kl. hondurasmahogny fra topp til kjøl, så er jeg i allefall i det rette materialet. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Kjør på Bastard dette greier du :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...