Jump to content

Fairline vs Princess flybridge båt. Hva er forskjellene?


XardasKSP

Recommended Posts

HansH skrev 16 minutter siden:

Mitt enkle råd vil da fortsatt være; Styr unna fordi du likevel kjøper deg en merkevare med dårlig rennomè som garantert er mye vanskeligere å selge igjen. Blant båtkjøpere i størrelsen 37-50 fot med fly, så er det mange som er veldig merkespesifikke, og som absolutt styrer unna visse merker. Da kan det fort straffe seg å kjøpe noe som veldig få er interessert i å kjøpe neste gang.

Men den saken har to sider. For det innebærer jo også at de som kjøper denne båten som selges til lavere pris enn de mer anerkjente merkene får en billigere inngangsbillett, og mye båt for pengene. Lavere pris betyr jo også at det er mindre kapital som ligger dødt i båten, og mindre verdier som kan falle ytterligere. Kort og godt et glimrende utgangspunkt for TS. 

Link to post
Share on other sites

For øvrig har ikke Tyskland noe kvalitetsmerke av flybridgebåter? Eller er båt noe de ikke har brydd seg altformye om? Siden de pleier jo å være ofte på topp med teknologi, biler, maskiner osv. Men båt er kanskje ikke noe de satset på selv om de lager jo motorer til båter?

Link to post
Share on other sites

HansH skrev for 2 timer siden:

@navid Ok, jeg respekterer det. Men da står man jo overfor det faktum at ett og samme merke representerer totalt ulik byggekvalitet, avhengig av årgang, verft, halvfabrikata osv. Mitt enkle råd vil da fortsatt være; Styr unna fordi du likevel kjøper deg en merkevare med dårlig rennomè som garantert er mye vanskeligere å selge igjen. Blant båtkjøpere i størrelsen 37-50 fot med fly, så er det mange som er veldig merkespesifikke, og som absolutt styrer unna visse merker. Da kan det fort straffe seg å kjøpe noe som veldig få er interessert i å kjøpe neste gang.

 


Vi var ute etter en båt som tilfredstilte våres ønsker og behov. Om det stod Fairline, Princess eller et annet merke på siden spilte ingen rolle. Vi er ikke merkefiksert. 
Jeg var kjent med at Sunquest var veldig populære som halvfabrikat for de "nevenyttige". Har selv ferdigstilt halvfabrikat. Jeg tør påstå at enkelte ferdigstilte halvfabrikat utført av "amatører" kan være vel så bra kvalitetsmessig som de som kommer ut fra et samlebånd.
 

Men det er klart, når enkelte setter ut dårlige rykter uten å undersøke selve objektet, så blir det til at enkelte ser seg blind på båttypen. Mange kan gå glipp av et godt båtkjøp visst de følger ditt råd om å styre unna f.eks. SunQuest.
 

Mitt råd er; undersøk, sjekke og inspisere hver enkelt båt av interesse. Og ikke se seg blind på populære merkenavn. Selv en Princess varer ikke evig uten riktig vedlikehold.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...