Jump to content

Berserk i trøbbel? (igjen)

REM

Recommended Posts

Beserk tur oppe i nord er det jeg vil kalle AS Lykke og fromme!

Maken til dårlig sjømannskap skal man lete lenge etter. Allikevel følger jeg serien. Her er det spenning i hver serie. Og den stakkars losen da som fikk "ferskt" brød etter at muggen var skåret bort.

Kanalturer er alltid morsomt å følge. Får håpe de tar seg tid til noen stopp under veis. Den russiske fritidsflåten er ikke særlig imponerende. Får håpe vi får et glimt av den.

Hei Astor - du må begrunne litt påstanden om dårlig sjømannskap... :smiley:

Tidligere direktør i norges eksportråd (husker ikke navnet) har seilt gjennom dette kanalsystemet og ut ved St. Petersburg for omlag 3 år siden. Han er fra Moss og har en Bavaria, ca. 37-39 fot.

Jeg tror det var en skøyte fra Sandefjord som gikk igjennom samme året også.

På foredraget som han holdt virket han interessert i å hjelpe andre som kunne være interessert i en lignende tur.

Geir

Hei Astor - du må begrunne litt påstanden om dårlig sjømannskap... :smiley:

Her jeg helt enig.... regner selvsagt med at Astor kommer med en skikkelig forklaring på denne påstanden om dårlig sjømannskap...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Programmet i går var veldig bra bortsett fra vaset fra amerikaneren. Flott at noen lager repportasje fra slike spennende steder og ikke bare melkeruten, kan ikke huske å ha sett eller hørt noe særlig om disse kanalene før og området virker jo helt fantastisk og utrolig spennende.

Gleder meg som bare det til neste episode.

Noen som har boken fra denne turen? Er det bare bilder og vas eller noe skikkelig tekst også? Betaler ikke mange kr for en billedbok...

Noen som har boken fra denne turen? Er det bare bilder og vas eller noe skikkelig tekst også? Betaler ikke mange kr for en billedbok...

Eg har boken, synes vel at den var verdprisen, men smaken er vel som baken. Nå va nok eg tidlig ute med kjøp, for mitt eksemplar er signert…

Jeg fikk samme nedturen som deg jeg også... mener det skal være et par episoder igjen... uten at jeg er sikker på det da..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Så på NRK reklamen i går at de er tilbake på skjermen på torsdag.... Da er det bare å finne frem øl og potetgull så kan vi kose oss litt igjen.. :wink:

Tek på oss som hater f..ball da? Alt det vi må tåle :headbang: F..ball på NRK, f..tball på TV, f..ball på radioen - og åpner man en avis, er den også full av det samme mølet :headbang::headbang:

Enig - har aldri forstått hva som er så moro med fotball, men jeg er en generøs person; Jeg håper vi kan få en egen fotball-kanal. Her skal det sendes fotball 24/7/365, så kan vi som ikke har skjønt dette med fotball se på en fotball fri NRK kanal, som har masse tid frigjort til båtstoff :lol:

De sa at denne kanalen nylig (da etter Sovjetunionens fall) ble åpnet for turister. Er det noen som vet noe om denne, altså om det er noen som har seilt der eller liknende? Det må da være en utrolig interessant kanalferie....

En her fra Arendal som gjorde denne turen for et par år siden, mener han seilte en 28 foter (eller deromkring) og brukte omkring 3-4 mnd på turen. Husker desverre ikke navnet, men han jobber på Gard Sjøassuranse, så for de som lurer en slik tur burde det ikke være umulig å få fatt på ham. Har intrykk av at det er en god del byråkrati å forsere på en slik tur, men det bedrer seg vel ettersom tiden går. Selv hadde jeg gjerne blitt med som manskap på et legg eller to

her er Kryssarklubbens ombud , som kostnadsfritt hjälper medlemmer med 'råd o dåd' i olika

länder.

http://www.sxk.se/verksamhet/utland/utlandsombud_030406.PDF

ännu ett argument för medlemskap :wink:

Enig med deg "Gunga din", men mener bestemt man ikke får melde seg inn i kryssarklubben om man er norsk/bor i Norge.... Diskriminering :wink:

Med tanke på sjømannskap så er det vel inlysende at man ikke seiler singlehanded til sydpolen og nordpolen uten å lære et og annet. På disse turene har han hatt lengre tid i båten enn mange av oss har i et helt liv... Og serien viser vel ikke så mye som gir oss mulighet til å vurdere ferdighetene hans. MEN, jeg hadde ikke klart å leve i en så til de grader rotete båt, og jeg hadde heller ikke stått alene til rors uten flyteplagg..... men det er mine meninger og det betyr ikke at Jarle er en dårlig skipper...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Enig med deg "Gunga din", men mener bestemt man ikke får melde seg inn i kryssarklubben om man er norsk/bor i Norge.... Diskriminering :wink:

mener bestemt att du har feil..... :wink:

SXK har över 42 000 medlemmer varav ca 2 000 utlandsmedlemmer allra flest fra Norge,

send en IM til mig så skall jag fixa medlemskap ! :smiley:

lite info (alla priser i SEK)

Junior - medlemmar upp till 20 år, 100 kr/år

Senior - medlemmar över 20 år, 400 kr/år (reducerat 1/1 - 31/8: 350 kr, 1/3 - 31/8: 300 kr)

Familj - oavsett antal, 430 kr/år (reducerat 1/1 - 31/8: 380 kr, 1/3 - 31/8: 330 kr)

Antal familjemedlemmar st (förutom dig själv)

Utlandsavgift (för portokostnader), Norden 75 kr/år,

Övriga länder 180 kr/år

Jag vill ha båten införd i SXK's register, 100 kr/år

vad får man..........

Som medlem i Svenska Kryssarklubben ingår följande publikationer:

Tidningen På Kryss, 9 nr/år

Matrikeln *

Årsboken *

Gästhamnsguiden *

Dessutom erbjuds du:

Tillgång till bojar och förtöjningsplatser

Förmånlig båtförsäkring, Svenska Sjö

Fri båtjuridisk rådgivning

Fri båtteknisk rådgivning

Internationellt certifikat för din båt (för mer info ring kansliet 08-448 28 80)

Våra böcker och varor till medlemspris, se vår butik

Hjälp av SXK-ombud i Sverige och utlandet

Rabatt på bensin, diesel, villaolja och el, Shell

Rabatt på resor, Silja Line (stamgäst rabatt)

17 skäl till att vara med i Kryssarklubben

S/Y Gunga Din

hmmm.... da er jeg blitt feilinformert, diskuterte dette med en kollega for et par dager siden. Han har dame i Gøteborg og var så happy fordi han endelig kunne melde seg inn i krysserklubben, med adresse CO/dama... Men jeg er da ført bak lyset.. bra i dette tilfellet..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

hmmm.... da er jeg blitt feilinformert, diskuterte dette med en kollega for et par dager siden. Han har dame i Gøteborg og var så happy fordi han endelig kunne melde seg inn i krysserklubben, med adresse CO/dama... Men jeg er da ført bak lyset.. bra i dette tilfellet..

damerne her er sluge, det er sikkert en helt annen baktanke! :wink: Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...