Jump to content

Berserk i trøbbel? (igjen)

REM

Recommended Posts

Har fulgt med i denne tråden om diverse meninger ang. programmet og har hittil ikke riktig visst hvilken av "leirene" jeg skulle gi rett - "motstanderne" eller "tilhengerne". Begge fløyene har "litt rett". Men etter gårsdagens episode er jeg ikke i tvil lenger.......... :crazy:

Szenen hvor mannskapet henter 4.-mann, en russer, og "transporterer" vedkommende ombord (4 mann i en liten gummibåt) gjorde utslaget. Dette er ikke spennende, ikke beundringsverdig og ikke tøfft - det er bare trist. Det som utspilte seg der - med russeren hengende i manntauet, antageligvis snyt-full, ville under normale forhold hentet frem pekefingeren og moralsk indignasjon hos de ellers så oppvakte og fornuftige baatplassen-medlemmene. Ville dere forsvart en slik entring ombord i båten deres?

I den grad de forsøkte å lage en slags kvasi-sosialreportasje på neste stopp - Pomor-øya - så er det ganske betegnende for standarden i programmet, at de endte opp hos landsby-fylliken......... :crazy:

Det hele minner meg litt om når NRK / TV2 låner bort en par video-kamera'er til unger i barneskolen for å lage "reportasje". Det blir lett noen "flaue" episoder - men da må man, i anstendighetens navn, unnskylde disse med ung alder og manglende erfaring på de som betjener kamera'ene.

Programmets tråd - en seilbåt og et mannskap på tur i "ekstreme" himmelstrøk - er egentlig bra. Det er "tullingenes herjing" jeg ikke klarer å spise. Da ser jeg heller på Ronny og Xxxxx (husker ikke navnet) sin "Walkabout" - der er det snert, humor og møte med ekte mennesker.

:blush: Javel, en ny brannfakkel er kastet - det blir vel motinnlegg, så det suser....... :wink:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Walter, jeg så også hele programmet i går (for første gang), og må bare innrømme at jeg ser ikke den helt store underholdningsverdien i programmet. Jeg deler ditt syn der.

Det er godt mulig jeg har elendig humoristisk sans/samt at jeg i utgangspunktet ikke er så begeistret for "realitygreier", men dog.

Her var igrunnen egentlig 3 faktorer som gikk igjen. Alkohol, dårlig sjømannskap, samt platte/kjedelige fjortiskommentarer.

Jaja Walter, nå er det to stk skytset kan rettes mot, så du er ikke alene :lol:

Heldigvis er min tv utstyrt me kanalvelgerknapper og en av/på knapp så jeg slipper å se ting jeg ikke synes er noe å se på,en fiffi liten funksjon. :yesnod:

Dette er et argument som brukes både titt og ofte. Det blir ikke noe bedre av den grunn. Det blir som å bare gå sin vei, hvis du ikke liker argumentene til deltagerne i en diskusjon. Mye av debatten på Baatplassen handler om sikkerhet til sjøs. Da er det naturlig å påpeke det man mener er dårlig sjømannskap i et profilert TV-program uten at man blir stemplet som håpløse gamlinger. Jeg har tidligere sagt hva jeg mener om turene til denne gjengen, så det har jeg ikke tenkt å gjenta, men såpass :puke: kan jeg si!

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Taj, mye morsom lesing her er det i allefall. Jeg synes episoden i går var kjempehyggelig den. Jeg koste meg i god stolen for kassa....

Nå er vel jeg av de som ikke ser det helt store problemet med at 4 godt voksne menn satt i en gummibåt og padlet 10-15 meter fra stranden og ut til båten... sikkert godt på en kant... at de hadde det litt vanskelig med å komme opp i båten er jo en annen sak...

Dette er jo omtrent de vi kan se i norske uthavner når noen har fått seg for mye å drikke og skal på paddle tur.... Jeg er jo selvaagt klar over at dette ikke gjelder det pertentlige båtfolket her på baatåplassen..... vi driver da ikke med slik, om vi så gjør så innrømmer vi det ikke..

Det er nok helt klart at disse gutta ikke hadde blitt opptatt i indremisjonen.... men for de av oss som ikke ser det som noe problem kan jo fortsette å kose oss med dem i noen får episoder til..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Aksjonen blir de dømt for. Det var bra at isbjørnen overlevde.

Så vidt jeg kjenner til så overlever de aller fleste av at det blir skutt varselskudd i lufta.... sikkert også isbjøren... Om du forstatt mener at denne isbjørnen ble skutt så har du sikkert dokumentasjon for det også...

Du sier jo i et tidligere innlegg at skipperen skjøt bjørnen(innlegg 84).... har man ikke god dokumentasjon her så mener jeg at man henger ut personer for å skutt en isbjørn... men det er nå min mening da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Jeg har selv reist endel i Russland i jobb-sammenheng. Det at de "tilfeldigvis" traff en full Russer på en bar som kunne både engelsk og norsk er helt usannsynlig :nono:

Men jeg har lært meg å ta et program/film for hva det er. Det nytter ikke å sitte med en saklig mine og kritisere en komedie, det nytter heller ikke å se en dokumentar med forventning om de helt store latterbrølene :confused:

Etter at Alex kom ombord i Berserk så har programmet tatt steget opp i "rølpe"-segmentet. Jeg er nå innstillt på å se "rølp" når jeg slår på programmet Berserk......og igår var det mye megabra rølp :lol:

Nå skal jeg ikke kommentere noe av det dere selv har sett i den siste episoden.

Selv ord blir overflødige i denne sammenheng.

Og de episodene hvor denne gjengen virkelig levde farlig skal jeg forbigå (nesten) i all stillhet. Om isbjørnen ble skutt eller ikke skal jeg ikke spekulere veldig i, og dessuten behersker jeg ikke dyrenes språk slik som et medlem av mannskapet påstår han gjør, men å tro på at en isbjørn, (den har ikke naturlige fiender), som har sett seg ut et måltid mat skal snu, etter ca. 50 meter springfart, når dyret er en meter fra målet bare fordi det lyder et smell i omegnen, virker ikke meget sannsynlig. Rekk opp handa den som mener det.

Men stadig forundres jeg over at presumptivt fornuftige, edruelige, miljøbeviste og sikkerhetsfokuserte personer/båteiere(?) her på dette forum til de grader kan la seg seg begeistre av en enkelt fjott som har fått den ideen at han skal representere Norge og gå i Ottars fotspor, for ikke å si kjølvann, og forfremme seg selv til å være en kulturbærer som har som formål å utvide samkvenget mellom Norge og Russland.

Som det ble sagt like ovenfor her så er det ikke direkte vanlig å tilfeldigvis påtreffe, på en tilfeldig bar i ødemarken, en russer som både kan engelsk og norsk. Men så var det visst ikke så tilfeldig likevel. Mannen hadde jo jobbet i Norge i mange år og gjør det fremdeles. Men det sa de ingenting om i programmet.

Og som det også ble påpekt ovenfor. Den eneste personen de fikk kontakt med var en alkoholiker som ikke kunne gjøre rede for annet enn det han trudde han hadde vært med på. Og at alkohol var jævlig godt. Eller noe i den duren.

Om vi ikke blir kastet blår i øynene hele tiden så er det ikke veldig langt ifra.

Nå skal jeg ikke ta fra dere gleden med å se på dette programmet. Men jeg vil påpeke at jeg mener at dette programmet er både moralsk og etisk forkastelig og etter min mening ikke fremmer sjømannskap og sikkerhet. Heller tvert imot.

At skipperen kanskje er av hel ved har ingenting med saken å gjøre.

Da jeg erfaringsmessig vet at Lasse ikke kommenterer mine innlegg vil jeg avslutningsvis omskrive Fantomets jungelsord:

”Når Lasses røst høres, fryser blodet til is.”

KAT

Men jeg vil påpeke at jeg mener at dette programmet er både moralsk og etisk forkastelig og etter min mening ikke fremmer sjømannskap og sikkerhet. Heller tvert imot.

Sikkert rett alt sammen, men eg melder meg ikke på i hylekoret alikavel. Slike programmer vokser ikke på trær, og eg gleder meg til hver episode. Det er nesten det eneste eg ser på tv fortiden, kan ikke fordra fotball ski osv som de har plenty peng til å produsere haugevis av

Stå på Berserk :flag:

Nå skal jeg ikke ta fra dere gleden med å se på dette programmet. Men jeg vil påpeke at jeg mener at dette programmet er både moralsk og etisk forkastelig og etter min mening ikke fremmer sjømannskap og sikkerhet. Heller tvert imot.

KAT

Kansje det er rett å slett for å tjene penger , hva veit jeg . Programmet er helt topp det . Er jo ikke altid like lett å innrømme at noen virkelig klarer å lage noe som det går ann å se på NRK , endelig noe for lisenspenga

Tine II :wink:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

...

Selv ord blir overflødige i denne sammenheng.

....Men stadig forundres jeg over at presumptivt fornuftige, edruelige, miljøbeviste og sikkerhetsfokuserte personer/båteiere(?) her...... .

Men jeg vil påpeke at jeg mener at dette programmet er både moralsk og etisk forkastelig......

Da jeg erfaringsmessig vet at Lasse ikke kommenterer mine innlegg vil jeg avslutningsvis omskrive Fantomets jungelsord:

”Når Lasses røst høres, fryser blodet til is.”

KAT

Jøss, jeg sitter igjen med det intrykket av at det eneste du ikke irriterer deg over her på forumet er dine egne meninger og i tillegg muligens andakten på NRK.

KAT

Nå skal vi vel ikke se helt bort fra at intensjonen med denne serien er å lage noe som er underholdene og ikke moralsk og etisk belærende, og som ei heller fremmer sjømannskap og sikkerhet..

Til det har vi aller "bedre vitere" rundt omkring i samnfunnet, de kommentere og belærer oss med slikt..og dømmer...

Nå tror jeg ikke det står så veldig dårlig til med sjømannskapen ombord i båten, litt har de nok skal du se.. Det er ikke alle forunt å seile rundt norskekytsen til Kvitesjøen via Svalbard uten noen som helst for sjømannskap... Det i er seg selv en bragd som er verdt å ta med seg.

Vi har "Dyrenes Konge".

Og så har vi kongen av "sure oppgulp".

Begge virker like seriøse når de sier noe rart...

Burde vi ikke huske på at innlegg ikke skal være repektløse overfor andre medlemmer eller hva rakkærn det står i regelverket vårt ? Selv slutter jeg meg til Walters synspunkt med det lille forbehold at jeg ikke gidder å se på han derre Ronny heller :crazy:

Det foregår mere interessante ting i garasjen for min del.

:seeya:

Jeg lurer på hvorfor disse surpompene ikke heller bruker AV knappet på fjernsynet.

Det er så mye drit som sendes på Tv at jeg hadde ergret meg til døde om jeg hadde sett alt jeg ikke liker.

Jeg tror heller ikke mange av surpompene hadde gjort etter det Jarle har vært gjennom med sine seilbåter både her og der !!

For øvrig tror jeg de fleste skjønner at dette er et underholdningsprogram og ikke noen dagbok fra en seriøs seiltur.

Jeg vet ikke hvor mange på dette forum ser på programmet Hurtigruten .

Der får man et inntrykk av manglende sjømannsskap pluss tull og tøys.

Virkeligheten også der er nok adskillig mer seriøs.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...