Elias walla Startet Onsdag 06:36 Link til dette innlegget Startet Onsdag 06:36 Hei, har en gh15 eller en kbs445 men mener på de er samme form, men lurer på hvor stor motor disse tåler uten å forsterke akterspeilet vis noen vet Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart Onsdag 08:55 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:55 ikke samme båt, kbs er 15 cm kortere og 30 cm smalere. Legg ut et bilde så får vi se KBS sine joller (11 og 13 fot?) er populære å bruke i jollerace. 445 kjenner jeg ikke så godt. GH 15 fins i flere varianter, 15 std har enklere inneliner og er endel lettere. Lux har mer forseggjort innerliner. 460 er selvlensende. Ville ikke vært bekymra for å ha på 60hk på en GH15. edit: klippet fra Båtguiden 1994 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart Onsdag 08:58 Link til dette innlegget Svart Onsdag 08:58 GH 14 og KBS er ikke basert på samme form. Båtene er ikke støpt på samme produksjonssted. Båtene er ikke støpt med samme matte opplegg. Båtene har ikke samme tykkelse og styrke i området rundt motor innfesting. Det ene produksjonsstedet hadde kvalitetskontroll, og det andre hadde en trist mangel på system og var til tider basert på "fra hånd til munn" og båtene varierte sørgelig mye i kvalitet. Om du har "hørt" at disse båtene er like eller om du har funnet på det selv så ikke spre slikt på et seriøst Forum, please... Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart Onsdag 09:53 Link til dette innlegget Svart Onsdag 09:53 dieselfan skrev 42 minutter siden: ikke spre slikt fjotteri på et seriøst Forum "Og velkommen til forumet"😄 Mulig trådstarter (og helt ferskt forummedlem, der vi ikke vet verken alder eller forutsetninger) har hørt at disse to båtene skal være like? Eller synst de ser ganske like ut? Enig i at slikt ikke bør bli spredd som en sannhet, men det er heller ikke sikkert det var trådstarters intensjon😉 Alle har vært ferske en gang. Godt og seriøst svar fra ivar😊👍 Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Onsdag 09:56 Link til dette innlegget Svart Onsdag 09:56 Så meldingen til @Elias walla da er: finn ut hvilken båt du faktisk har, så blir det mye lettere å komme med et konstruktivt svar! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Onsdag 11:44 Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:44 Hakkannen skrev for 1 time siden: Enig i at slikt ikke bør bli spredd som en sannhet, men det er heller ikke sikkert det var trådstarters intensjon😉 Alle har vært ferske en gang. Den kritikken tar jeg. Jeg har vært innvolvert på begge produksjonssted ene, og forskjellen var meget stor. Det kan ikke sammenlignes. Siden begge lederne er gravlagt, lar jeg detaljene ligge av hensyn til etterlatte og siden de har begrensede muligheter til å svare på skryt og slakt. Fint at du tar TS i forsvar, men har vi ikke egentlig hatt nok "har hørt atte" greier her. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart Onsdag 12:39 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:39 dieselfan skrev 41 minutter siden: Fint at du tar TS i forsvar, men har vi ikke egentlig hatt nok "har hørt atte" greier her. Enig, vi får høre mye forskjellig her😄 Jobber med ungdommer, og ser det er mange med gode intensjoner og lærelyst, men som ikke alltid helt vet å sette ord på ting. Så da blir det ofte min oppgave å veilede dem inn på et mer riktig spor. Ble nesten kastet på sjøen i ungdomen selv, da jeg sa jeg skulle "rygge" en båt inn til brygga😄 Vedkommende skjønte fort at jeg ikke visste bedre når det gjaldt maritime uttrykk og betegnelser, den gangen. Fikk heldigvis både en god tone og god opplæring i etterkant😊 Alltid interessant med norsk båtbyggerhistorie, men respekterer og synes selvsagt det er fint av deg at du lar detaljene ligge, i respekt for de etterlatte. Nå blir det interessant å se trådstarter komme på banen med mer info om båten sin, beskrivende bilder hjelper alltid på @Elias walla! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart Onsdag 12:54 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:54 Det var en i området der jeg vokste opp som satt 90 hk Yamaha 3-syl på en GH 15 DeLuxe på slutten av 80-tallet. Det var et par hakk for mye og var skrekkblandet fryd der den chinewalket som en løpsk bikkje i nær 50 knop Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Boatmad Svart Onsdag 17:52 Link til dette innlegget Svart Onsdag 17:52 Håper TS ikke blir skremt bort men kommer med noen bilder av båten :) Så kommer det nok masse nyttig info til TS. Ikke alltids så lett når man er ny inne på forumet. BP er et supert forum som mange har nytte av og håper og tror det står seg sterkt videre :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.