Jump to content

Hortenstreffet 16-18.juni


Astor

Recommended Posts

Treffkomiteen hadde møte i Horten denne helgen. Det vil med andre ord si at vi er i gang med planleggingen av årets treff.

 

Sted: Eiken pensjonat, Indre havn i Horten.

Tid: 16. - 17. juni 2006.

 

Treffavgift kr. 100.- pr. døgn inkl strøm til lading. (KUN LADING)

 

Overskuddet går uavkortet til Baatplassen.no sin drift.

 

Treffkanal: 77

 

Sekretæriat: m/y Escada

 

Det jobbes nå med å skaffe premier til treffets lotteri og ulike akiviteter. Her anmodes alle å ta sin del av oppgaven, om man er i komiteen eller ikke!

 

Musikken besørges også i år av TINE II, som er like blid! Det oppfordres til å ta med egne instrumeneter. Alltid hyggelig utover i de sene timer.

 

Vi jobber med å få til fellesgriller på stranden.

 

Det jobbes med å skaffe til veie Treffskjorter. Dette kommer vi tilbake til. Her blir det forhåndsbestilling med antall og størrelse. (Mulig også forskuddsbetaling.)

 

Det kommer opp en egen hjemmeside for Hortenstreffet, når ting faller på plass.

 

Det legges opp til konkurranser for små og store.

 

 

Da oppfordrer vi alle til å melde seg på etter hvert som man ser at dette har man lyst til å være med på.

 

I fjor var det ca. 45 båter innom treffet. Det er i år stipulert med ca. 60 - 75 båter. Man må påregne å ligge enten baug mot brygge, longside med båter utenpå hverandre, eller på egen dregg med jolle til land. Her blir det fullt, men allikevel veldig koslig.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Påmeldingsliste til treffet:

 

Astor: 2 voksne pluss 2 matroser alle dager, Nord West 900

at-le, alle dager, SKILSØ 750

bao, 2 voksne. alle dager, Fram 25

Bastard 30000 : 1 voksen, alle dager, 30 fots nekke

BEG, 2 voksne, alle dager, Barracuda

Bitteliten, 1 voksen, 37 fot

fernanda, 2 voksne og en lettmatros

Flipper Flash, 2 voksne, alle dager, Crownline 225CCR

gaia og Tufffm 2 voksne, alle dager, 1.72 dyp

GeirFrode, 2 voksne, ?dager, Fjord 880

Gerhard, 2 voksne og 3 barn, hele helgen, Tresfjord 28

Gunga Din, 2 stk

Heira, 1 voksen, alle dager, 30 fot.

jawik, 2 voksne, Laurin 45' motorseiler.,

Joerg-1: 2 voksne, alle dager, Draco 30

Jorhei og M/B Gamla, 2 voksne, alle dager, snekke

Keiko II, 1-2 voksne, Tresfjord 28, alle dager

Majali, 1 voksen pluss ett barn.

MortenK, 1 voksen, 3 barn, alle dager, 1.55 dyp

Nikita, 2 voksne, alle dager, Tresfjord 28

nimbuster, 2 voksne, alle dager, 36 fot

Nor_West, 2 voksne, Nord West 900, alle dager, baug mot brygga

Pirus, 1 voksen, 37 Broom Ocean, alle dager, helst baug mot land

Quantum, 2 voksne, Cleopatra 33, alle dager

rem: 2 voksne, alle dager, Princess 34

SiA, 2 voksne, 26 fot alle dager

Sjøstjerna, 2 voksne, Kragerø 32, alle dager

Sjøsyk, 2 voksne, 2 barn/ungdom, alle dager, Skorgenes 330 Sonic

Skaaden, 4 voksne, alle dager

Sonata 7, 4 ungdommer, 23 fots seilbåt

Syvert, 2 voksne, Storebro 31, alle dager

Tassen: 2 voksne + 2 barn/ungdom, alle dager

thor, 2 voksne, 25 fot, alle dager

TINE II: 2 voksne, alle dager, Sandvik 28

Trudelutt, 2 voksne med skipshund, alle dager, Saga 27 og baug mot brygga.

Trulte, 2 voksne pluss Trulte-bikkja, 26 fot, alle dager

vikers, fre-lørdag, 2 voksne 30 fot

W-945, 2 voksne, 1 barn, alle dager, Sandvik 045, baug mot brygga

Whistler kommer med 2 barn (j 12 og g 10). alle dager,

 

 

Antall båter:39 pr. 16.februar


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Advarsel til alle, ta med solbriller. Dekket til Majali skinner så det kviner i øynene :cool:

Bilde

:yesnod: Ikke bare dekket........... :cool:

 

Har jukset litt på bildet da. Måtte fjerne noen uromomenter. Slik som en fender som hang ute. ++(Den synes i speilbildet i vannet. :blush: . Er ikke så god på redigering av bilder.)

 

Du får gi meg beskjed Majali, hvis du ikke likte at jeg la ut bildet. Da skal jeg fjerne det igjen. Synes bare det passet så fint her...

Eller så kan jeg sende deg originalen på mail, hvis du vil ha den. Send i så fall mailadressen din på IM.

Link to post
Share on other sites

Har jukset litt på bildet da. Måtte fjerne noen uromomenter. Slik som en fender som hang ute. ++(Den synes i speilbildet i vannet. :blush: . Er ikke så god på redigering av bilder.)

 

Du får gi meg beskjed Majali, hvis du ikke likte at jeg la ut bildet. Da skal jeg fjerne det igjen. Synes bare det passet så fint her...

Eller så kan jeg sende deg originalen på mail, hvis du vil ha den. Send i så fall mailadressen din på IM.

:blush: bare hyggelig! Sender deg mailadressen, det ville vært fint med noen fler bilder av båten i bruk. blir jo ikke så mange bilder annet enn de som er når hun ligger fortøyd. :smiley:

 

Det bildet er vel tatt når vi reiste på lørdag, må si jeg var litt nervøs da, vi lå helt innerst mellom mange stooore fine båter og jeg er helt klar over majalis manglene svingegenskaper i bakk :rolleyes: Men jeg fant jo fort ut at det å engste seg i et slikt lag som dette er jo rett og slett bortkastet energi. Alle gjør jo alt for at livet blir en lek! :yesnod::yesnod: og det ble jo en lek også....

 

(PS til matrosen sitt forsvar så er han i gang med å ta opp fenderen ser dt ut som... han har jo som oppgave og ta fendere, løse tau og rulle sammen kveilen på fordekket....)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Skal sende deg bilder jeg, Majali.

Jeg var sikkert litt for rask i avtrekker'n, slik at matrosen ikke rakk å ta inn fendern. :smiley: Du får eventuelt prøve å redigere bedre selv.

Det stemmer at bildet ble tatt når dere skulle dra. Har et til, i full konsentrasjon. :wink:

Men det var jo ikke noe problem overhodet der.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Kan dere fortelle litt om båttype og størrelse også. Grei når vi skal "stable" båter. :lol:

Gjerne det, Trudelutt er en Saga 27, og vi er avhengig av å ha baugen inn mot brygge pga. Skipshunden. Skal vi ligge kailangs, risikerer vi at villdyret bykser iland og skremmer dem som ikke er glad i hund, eller at han bråker med andre hannhunder. Og å ligge utenpå andre med det beistet på nesten 50kg. går heller ikke. Han er for tung til å bæres, og livredd for å gå på glassfiber. Så dermed er baugen inn et vilkår for at vi kan komme.

 

Hilsen Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Gjerne det, Trudelutt er en Saga 27, og vi er avhengig av å ha baugen inn mot brygge pga. Skipshunden. Skal vi ligge kailangs, risikerer vi at villdyret bykser iland og skremmer dem som ikke er glad i hund, eller at han bråker med andre hannhunder. Og å ligge utenpå andre med det beistet på nesten 50kg. går heller ikke. Han er for tung til å bæres, og livredd for å gå på glassfiber. Så dermed er baugen inn et vilkår for at vi kan komme.

 

Hilsen Lars H.

 

Du vil få baugen mot brygga.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...