Jump to content

Hortenstreffet 16-18.juni


Astor

Recommended Posts

Quantum kommer alle dager 33 fot lang 4meter bredde 2 voksne og en liten firbent blondine.

Redigert av Quantum (see edit history)

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Da har jeg merket treffet av i kalenderen, så er det bare å krysse fingre, og håpe at det ikke dukker opp arbeide eller andre ting som må gå foran. Jeg hadde som Trudelutt satt pris på baug mot land, men siden min skipshund er noe lettere, (25 kg), og båten litt større ser jeg lett at det kan bli vanskelig. Derfor legger vi oss der det er plass.

 

Total lengde, 12,5 meter, bredde, 4,3 meter

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Hvor lang er en SNÆPP?? :crazy::confused:

Jeg tror det er i underkant av 2 BLÆFF, men er ikke helt sikker på slike raske tidsintervall - har jo trebåt kan skjønne. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hvor lang er en SNÆPP?? :crazy::confused:

En snæpp er en snæpp det , en liten snæpp nu så går isen og da er mye gjort :wink: Først påsketur til Strømstad for og bunkere opp det vi har plass til også pinsetreff i Horten gjestehavn . Da har snæppen gått og klart for BP treff i Horten :yesnod:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg har veldig lyst til å komme en tur jeg også. MEN; båten står ennå i låven uten motor så det er jo en forutsetning at den kommer på vannet da. Men jeg følger Bastards råd og melder oss på. Trulte, Trultekona og bikkja. Båten er 26 fot og ca 2,5 m bred.

Bare og ta turen det vet du, det leies ut rpm rimelig på Eiken pensjonat :flag: men du må undersøke om du kan ha bikkja på rommet.

Link to post
Share on other sites

"Keiko ll" melder seg på, men antall mannskaper er høyst usikkert :confused:

:cool: Kapteinen er ivertfall selvskreven :lol:

 

 

Nikita kommer.1 eller 2 er litt usikkert så lenge i forveien.Turnusarbeide er årsaken.

Vi kunne jo slått følge nedover, så hadde det blitt en Tresfjord "minikonvoi" :wink: Redigert av Keiko ll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

"Keiko ll" melder seg på, men antall mannskaper er høyst usikkert :confused:

:cool: Kapteinen er ivertfall selvskreven :lol:

Vi kunne jo slått følge nedover, så hadde det blitt en Tresfjord "minikonvoi" :wink:

Hei Keiko II.

Slår gjerne følge med deg til treffet. Vi får snakke sammen når det nærmer seg.

Link to post
Share on other sites

Supert! Vi får håpe vi kan sove i båten, men da er jo Eiken en back-up-løsning. :cheers:

Absolutt å anbefale. Trivelig "Nautisk Schizofren" vertinne. Helt greie rom med dusj og toilett på gangen. Enda viktigere; full bar og tappekran nede i "stua".

Camilla er forøvrig på langtur med ryggsekk og joggesko i India, og akkurat nå på vei over til Sri Lanka. Regner med hun rekker hjem før juni!!!

Reisebrev og bilder finnes her; http://www.nauticaschizofrenia.com/modules...=viewforum&f=13

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...