Jump to content

Litt "baatplassen-psykologi"


trulte

Recommended Posts

Dette er å skyve problemet under teppet, eller å stikke fra problemet, for dette vil komme opp igjen og igjen, helt til forumet tar ut en ny kurs.

Det var ikke ment så alvorlig fra min side. Bare at det hadde vært deilig å komme seg ut å fått litt luft.... Beklager hvis det ble oppfattet som en metafor for å stikke av fra diskursjonen.

 

Hvor er eieren av forumet i denne tråden?

Jeg tror en av dem uttalte seg som førstemann etter meg i denne tråden.

Link to post
Share on other sites

det er på det rene at mange er litt lei av den kursen som nå seiles

Politikerspråk. :nonod: La oss heller få klar tale!

 

Dette må være den verste vinteren i historien til baatplassen.no. Maken til langvarige knuragtighetstilstander skal man sannelig lete lenge etter. Heldigvis!!

 

Opp med humøret folkens, snart blir det vår på østlandet også!! (her er det allerede vårlig :flag:)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

.........for dette vil komme opp igjen og igjen, helt til forumet tar ut en ny kurs.

 

.........for det er på det rene at mange er litt lei av den kursen som nå seiles.

Javel?

 

Personlig så er jeg medlem her på 'plassen fordi jeg "koser meg" - unnskyld uttrykket, men jeg gjør faktisk det - og trives her. Har vært her siden november 2002 og føler at baatplassen har riktig kurs, den har faktisk styrt samme, faste "trivselskurs" i forhold til manges - FLERTALLET - sine forventninger. Her er min sosiale møteplass hvor jeg finner svar på mange av mine spørsmål, finner mye inspirasjon og jeg har følelsen av å tilhøre et fellesskap med meget god "nett-kameratskap" som jeg vil hegne om, passe på å videreføre til det beste for alle.

 

Hvis dette ".........for det er på det rene at mange er litt lei av den kursen som nå seiles." hadde vært tilfelle så hadde baatplassen for lengst stagnert i forhold til den store økningen i medlemsantallet. Den støe (og etter min mening, trivelige) kursen er faktisk det som gjør baatplassen til en sukksess.

 

 

Unnskyld meg, men jeg blir faktisk litt ergerlig hvis noen få vil endre det som flertallet vil ha og trives med. Nei, faktisk føler jeg dette enda værre - jeg finner meg rett og slett ikke i det!

 

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Javel?

 

Personlig så er jeg medlem her på 'plassen fordi jeg "koser meg" - unnskyld uttrykket, men jeg gjør faktisk det - og trives her. Har vært her siden november 2002 og føler at baatplassen har riktig kurs, den har faktisk styrt samme, faste "trivselskurs" i forhold til manges - FLERTALLET - sine forventninger. Her er min sosiale møteplass hvor jeg finner svar på mange av mine spørsmål, finner mye inspirasjon og jeg har følelsen av å tilhøre et fellesskap med meget god "nett-kameratskap" som jeg vil hegne om, passe på å videreføre til det beste for alle.

 

Hvis dette ".........for det er på det rene at mange er litt lei av den kursen som nå seiles." hadde vært tilfelle så hadde baatplassen for lengst stagnert i forhold til den store økningen i medlemsantallet. Den støe (og etter min mening, trivelige) kursen er faktisk det som gjør baatplassen til en sukksess.

Unnskyld meg, men jeg blir faktisk litt ergerlig hvis noen få vil endre det som flertallet vil ha og trives med. Nei, faktisk føler jeg dette enda værre - jeg finner meg rett og slett ikke i det!

 

:o)

 

Kloke ord Walter. Er så enig så enig!

 

Heldigvis er jeg sikker på at flertallet mener det samme. Jeg kan gjerne ta en en diskusjon, men la den gå sømmelig for seg. Uenighet er helt greit, men konflikter hater jeg.

Link to post
Share on other sites

Javel?

Personlig så er jeg medlem her på 'plassen fordi jeg "koser meg" - unnskyld uttrykket, men jeg gjør faktisk det - !

:o)

Kose oss ,lese innlegg svare på innlegg og ikke mist få hjælp når jeg trenger det . Da er dette stedet . Stå på Ingar , du gjør en kjempe jobb og sikkert dere andre også som holder dette i gang .

 

:cheers: GOD HELG :cheers:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Javel?

 

Personlig så er jeg medlem her på 'plassen fordi jeg "koser meg" - unnskyld uttrykket, men jeg gjør faktisk det - og trives her. Har vært her siden november 2002 og føler at baatplassen har riktig kurs, den har faktisk styrt samme, faste "trivselskurs" i forhold til manges - FLERTALLET - sine forventninger. Her er min sosiale møteplass hvor jeg finner svar på mange av mine spørsmål, finner mye inspirasjon og jeg har følelsen av å tilhøre et fellesskap med meget god "nett-kameratskap" som jeg vil hegne om, passe på å videreføre til det beste for alle.

 

Hvis dette ".........for det er på det rene at mange er litt lei av den kursen som nå seiles." hadde vært tilfelle så hadde baatplassen for lengst stagnert i forhold til den store økningen i medlemsantallet. Den støe (og etter min mening, trivelige) kursen er faktisk det som gjør baatplassen til en sukksess.

Unnskyld meg, men jeg blir faktisk litt ergerlig hvis noen få vil endre det som flertallet vil ha og trives med. Nei, faktisk føler jeg dette enda værre - jeg finner meg rett og slett ikke i det!

 

:o)

 

Kloke ord Walter. Er så enig så enig!

 

Heldigvis er jeg sikker på at flertallet mener det samme. Jeg kan gjerne ta en en diskusjon, men la den gå sømmelig for seg. Uenighet er helt greit, men konflikter hater jeg.

Dette er jo nok et bevis på slik støtte som det skrives om, og har noen av dere tellinga på hvem som mener hva? Eller er det pånytt denne "gutteklubben grei" som vet best og har svaret på hva som er best for forumet og de nye som kommer inn? Jeg antar at de nye som har kommet inn er i flertall.

 

:crazy:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

------- men han var da sannelig ikke alene om å varme opp i den aktuelle tråden. Og det må da vel tåles at noen tar i litt en gang i blant? Uten det, så blir det lite energi i forumet.

:lol: Du kan virkelig få sagt det, Lotus! :flag: Det er ingen som har ondt av litt temperatur og uenighet. Tvertimot er det bare av det gode. Og det gjør da vel lite eller ingenting om man blir støtt, irritert, sur eller såret en stund, for det går da vel over?

Og like forundret blir jeg hver gang jeg leser hva denne fyren kan lire av seg av folkelig humor. Og jeg som trodde at Skipper Worse var født med lovboken i ” haue”.

Da, båteiere, synes det å være håp for ”aillle”.

 

KAT

Link to post
Share on other sites

Er det ikke lov og være enige med noen før det blir ropt gutteklubbengrei ? Nå blir jeg litt slapp .....

 

Tine II

Har vært slapp lenge, jeg Tine, men nå som jeg er enig med deg, så er vel vi greie gutter vi også da.

 

Her skal folk sitte å lese i 2 år, så skal noen slenge fra seg noen kommentarer - og av det skal det bli full oppstandelse?

 

Jeg har bare vært her i 8 måneder, jeg, men har stort sett trivdes godt med slik forumet har vært.

Hadde jeg vilt hatt noe anderledes hadde jeg søkt meg til andre fora.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Dette er jo nok et bevis på slik støtte som det skrives om, og har noen av dere tellinga på hvem som mener hva? Eller er det pånytt denne "gutteklubben grei" som vet best og har svaret på hva som er best for forumet og de nye som kommer inn? Jeg antar at de nye som har kommet inn er i flertall.

 

:crazy:

Hei Shipman28.

 

Jeg er uenig med deg i at vi ikke skal få være enige om noe. Er det noe jeg mener må være rett, ja så forbeholder jeg meg retten til å være enig i dette. (På samme måte har jeg rett til, som nå, å være uenig i noe.)

 

Hvis dette medfører at jeg blir sett på som et greit og hyggelig menneske, så får jeg heller prøve å leve med det :wink:

Link to post
Share on other sites

Hej Shipman!

 

dette er vel ikke så konstigt att när man diskuterer många i en grupp, att det bildas två olika

läger, der några er för, o andra emot !

 

det er precis vad som händer när man träffas i hamnen, några kompisar er på samma våglängd

som man själv er, i mitt fall, gillar jag långfärdssegling. Kappseglare som jager högst möjlig LYS-tal,

kan ikke begripa varför vi har en fast 3-bladig propeller o livflotte o en massa annet som tynger

båten.

 

för o ikke snakke om dessa FB-båter, sitta på taket o styre i 35+ knop, som ingen av oss seglare gillar!

 

självklart måste vi ju respektera varandra, vi gillar ju alla o vara på sjöen,

det er vårat gemensamma intresse,og det tror jag dom fleste gör her på Baatplassen!

 

Jag tror att en av anledningarna till att Baatplassen blivit den framgång den er, er just den

kursen vi har hållt her, därför ser jag ingen anledning att skifte! :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Shipman:

 

Siden du er så ivrig etter å få et yngre preg over båtplasen, og du ser nå at det ikke er det som har laget, ei heller vil laget BP i fremtiden vil jeg tro - så skjønner jeg jo bedre din signatur:

 

......

 

 

* (-- reference to evil site removed --) * Gubbefritt båtforum med størst takhøyde *

* Båtplassen.no * Størst og best på synsing *

 

.........

 

At du heller vil være her enn på havgapet sier seg jo selv - der har du den "yngre" versjonen du etterspør, men diskusjonene går kanskje noe sent for deg, da det kan ta noen dager mellom hver innlegg. :wink:

 

Da er jeg glad vi har den fine " på bryggekanten"- tonen i mange av våre tråder, og ikke på død og liv må være uenige i alt.

 

Og ikke f... om jeg er gubbe - faren min er gubbe! :wink:

 

 

Redigert på en smilefjes. :lol:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hej Shipman!

 

dette er vel ikke så konstigt att när man diskuterer många i en grupp, att det bildas två olika

läger, der några er för, o andra emot !

 

det er precis vad som händer när man träffas i hamnen, några kompisar er på samma våglängd

som man själv er, i mitt fall, gillar jag långfärdssegling. Kappseglare som jager högst möjlig LYS-tal,

kan ikke begripa varför vi har en fast 3-bladig propeller o livflotte o en massa annet som tynger

båten.

 

för o ikke snakke om dessa FB-båter, sitta på taket o styre i 35+ knop, som ingen av oss seglare gillar!

 

självklart måste vi ju respektera varandra, vi gillar ju alla o vara på sjöen,

det er vårat gemensamma intresse,og det tror jag dom fleste gör her på Baatplassen!

 

Jag tror att en av anledningarna till att Baatplassen blivit den framgång den er, er just den

kursen vi har hållt her, därför ser jag ingen anledning att skifte! :smiley:

Helt enig, kloke ord, ..til å komme fra en svenske med seilbåt :wink:

 

Ellers er dette en interresant tråd fra et psykologisk perspektiv, spesielt hvis den leser med trultes innledning i tankene. En annen ting er at det er mange tråder "off topic" nå som ikke er merket med OT

Link to post
Share on other sites

Kose oss ,lese innlegg svare på innlegg og ikke mist få hjælp når jeg trenger det . Da er dette stedet . Stå på Ingar , du gjør en kjempe jobb og sikkert dere andre også som holder dette i gang .

 

:cheers: GOD HELG :cheers:

 

Tine II

 

Er det ikke lov og være enige med noen før det blir ropt gutteklubbengrei ? Nå blir jeg litt slapp .....

 

Tine II

Helt enig i dette!

Og jeg forstår at noen lar seg provosere, eller liker å provosere.

Må nok inrømme at jeg var hissig før og lot meg lett provosere eller likte å provosere for å få igang en diskusjon.

Men dette har forandret seg og diskusjoner og problemer har jeg nok av i jobben, så her liker jeg best å få hjelp når jeg trenger, og kunne hjelpe andre og rett å slett ha en fristund med "koseprat om den beste hobbyen jeg vet om.

Det er nok ikke til å stikke under en stol at innleggene av naturlige grunner blir farget av hver enkelts personlighet :wink:

Link to post
Share on other sites

I kosekubben Grei er alle glade, fornøyde og enige om det meste. Et fint sted å være, ingen tvil om det selv om enkelte tydelig kan tenke seg en betydelig høyere diskusjonsfaktor. Kosete er det dag ut og dag inn, men plutselig en dag seiler det opp til trøbbel i paradiset: Noen medlemmer er sterkt uenige og gir i klare ordelag uttrykk for det. Javel. Slik må man regne med på et diskusjonsforum.

 

Det jeg reagerer på er ikke uenigheten men denne strengen her og ikke minst svarene. Om det er for kosete her eller om det er på tide å skifte kurs eller få opp temperaturen er en annen diskusjon. Det jeg reagerer på er at koseklubben grei nå har kommet til det stadiet at når det en ytterst sjelden gang oppstår en klar uenighet og en diskusjon utover de vanlige koselige, er det faktisk nødvendig med en streng som dette: Et psykoanalytisk grunnkurs ivrig støttet opp under som interessant og lærerikt og viktig i baatplassen.no sin kardemomme-ånd. Ja, for det har gått særdeles lang og blitt særdeles kardemommeaktig når en enkel liten diskusjon både fører til opprettelse av en spykoanalytisk tråd og appå til bred støtte for dette.

 

Så alt i alt? Jeg føler snart at jeg sitter på bryggekanten i Kardemomme by og hvis jeg ikke sitter og jatter med og er enige i alt og alle trenger jeg enten psykoanalyse eller et annet sted å være. Det er helt greit å ha det hyggelig å være enig mesteparten av tiden, men når koseklubben Grei ikke tåler en eneste heftig diskusjon innimellom uten en psykologisk granskingsrapport i ettertid, ja da lever man i sannhet opp til navnet sitt. Og navnet? Ikke gutteklubben Grei. Nei Koseklubben Grei er hva man er.

 

La oss håpe at vi aldri mer har en streng av denne typen der psykologiske analyser av hvorfor noen medlemmer blir uenige og hvorfor man er skarpe i kantene og hva som kan gjøres for å slipe kantene og gjøre alle til sløvinger er hovedtema. Selv en koseklubb som baatplassen.no må ha rom for en og annen uenighet uten at det psykologiske redningskorpset settes i katastrofeberedskap.

 

Lotus

Redigert av Lotus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Meg bekjent har vi ikke hatt slike rapporter tidligere.

Synes trultes innlegg både var interessant og godt time'et. :smiley:

Nettopp. Det er poenget mitt. Som jeg sa i innlegget over:

Det jeg reagerer på er at koseklubben grei nå har kommet til det stadiet at når det en ytterst sjelden gang oppstår en klar uenighet og en diskusjon utover de vanlige koselige, er det faktisk nødvendig med en streng som dette og at den har full støtte.

 

Tydeligere kan vel ikke mitt poeng illustreres?

Link to post
Share on other sites

La oss håpe at vi aldri mer har en streng av denne typen der psykologiske analyser av hvorfor noen medlemmer blir uenige og hvorfor man er skarpe i kantene og hva som kan gjøres for å slipe kantene og gjøre alle til sløvinger er hovedtema. Selv en koseklubb som baatplassen.no må ha rom for en og annen uenighet uten at det psykologiske redningskorpset settes i katastrofeberedskap.

 

Du har tydligvis ikke så lett for det Lotus. For n`te gang: DETTE VAR IKKE SKREVET FOR Å LÆRE OPP DEG ELLER NOEN ANNEN TIL HVORDAN DERE SKULLE OPPFØRE DERE PÅ BÅTPLASSEN!!!!!!!! :nono: Det var da som svarte hvor vanskelig det skulle være å forstå. Det kan da ikke være så j.... vanskelig????? Hvis du ikke liker emnet, les noe annet. Hvis du er uenig med hva jeg skriver, er det helt ok. Men å legge intensjoner og meninger til det jeg har skrevet som definitivt ikke er tilstede, og som jeg i tillegg FLERE ganger har påpekt at ikke er innelggets intensjon, det er bare dumt. Det er ikke din jobb å bestemme hva det skal skrives om på baatplassen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...