Jump to content

Litt "baatplassen-psykologi"


trulte

Recommended Posts

I kosekubben Grei er alle glade, fornøyde og enige om det meste. Et fint sted å være, ingen tvil om det selv om enkelte tydelig kan tenke seg en betydelig høyere diskusjonsfaktor.

Tja ...

Jeg sier ja takk til begge deler. Vanskeligheten når det er uenighet er å skille mellom sak og person, og kanskje det aller vanskeligste er å bli oppfattet som at man skiller mellom sak og person av dem som ikke selv deltar. Lotus og jeg har hatt flere friske saker opp gjennom årene, og det håper jeg vi kan få fortsette med.

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Selv en koseklubb som baatplassen.no må ha rom for en og annen uenighet uten at det psykologiske redningskorpset settes i katastrofeberedskap.

 

Lotus

Enig med deg, Lotus, men er ikke spørsmålet også noe i retning av "hva skal vi med en tråd OM temperatur/uenighet/enighet"? Hvis temperatur, uenighet og krangle-så-fillene-fyker er savnet, så må man vel selv ha ansvar for å dra i gang eller delta med sin egen (avvikende?) mening. Da kommer jo det man savner, ganske av seg selv? :yesnod:

 

Dette har jo blitt en diskusjon om en diskusjon der de som diskuterer, bare diskuterer hva de savner i diskusjonen, i stedet for å diskutere det de savner direkte og uten omsvøp. :crazy: Enten har man en mening og hevder den og står for den, :smash: eller så er man feig og stikker halen mellom bena og holder kjeft; eller bent frem rømmer forumet. :cryin: Begge deler er like greit for meg, naturligvis, jeg bryr meg som regel katta om hva andre mener eller sier, :cool: men jeg liker definitivt IKKE at "noen" lar være å si hva de mener bare fordi andre er uenige eller fordi de er redd for å få pepper fra denne snart herostratiske beryktete men dessverre fortsatt anonyme kosegutteklubben grei.

 

Få opp humøret, folkens, båtsesongen for alle vær- og sesongmessig underpriviligerte båtschizofrene kommer snart!! Hold ut!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

I lys av en del innlegg som har blitt oppfattet som ufine, urettmessige, ubegrunnet o.s.v. i det siste, skriver jeg nå et innlegg for å forsøke å kanskje beskrive noen grunner til at disse situasjonene oppstår. Dette er ikke ment som kritikk mot enkeltmedlemmer, enkelttråder e.l., men snarere som en liten psykologisk vinkling på hvorfor kommunikasjonen i et slikt forum kan by på problemer.

Hei Trulte.

 

Det er vel ikke helt urimelig at Lotus skriver som han gjør? Selv om du ikke går til noe angrep mot noen her, så foretar du en liten psykologisk analyse av hva som etter din oppfatning skjer. Du henviser til og med til en spesifikk tråd som eksempel.

 

mvh

 

M.

Marna

Link to post
Share on other sites

Nå er det en stund siden jeg har vært inne på BP og enda lengre siden jeg har skrevet noe, men jeg har tydeligvis ikke gått glipp av mye. :sleep:

 

Det er forsatt de som er flinke til å jatte med og de som er eksperter på å provosere. Stort sett kan man alltid stole på deg Lotus :wink: for å sørge for at stemningen ikke forblir for rosenrødt. Nå ser jeg at du har fått noen flere som liker denne diskusjonsform, men har en liten følelse av at noen av dem er mer etter å ødelegge vår BP nå også kalt for "gutteklubben grei", jeg beklager overnfor våre kvinnelige medlemmer at det siste navnet kan virke diskriminerende. Til det sier jeg som Bush: "We will prevail!"

 

Uansett så synes jeg denne diskusjonen er på gli og på vei til å bli en diskusjon der man henger ut den ene eller andres person. :sad: Dette må ikke skje igjen for det er ikke pent og flere vil føle seg støtt. :cryin:

 

Jeg har ingenting mot en god krangel :boxing: så lenge det ikke blir personfiksert og at man etterpå kan :cheers: selv om man ikke er enig.

 

En ting jeg blir forundret over er at jeg alltid blir like forbauset over hvor artig det er å lese dine innlegg Lotus :crazy: , men grunnen til det er du aldri kritiserer personer og legger ikke skjul på hva du mener om emnet. Problemet er at det er mange som oppfatter dette feil og tar det som personkritikk, men dette er du sikkert vant til nå. :cool:

 

Ja, ja så har jeg sagt mitt, med masse smilies siden jeg forstår at det er de som ikke liker dem.

 

Mange båthilsner

Jibb

Link to post
Share on other sites

Vanskelig å si, men 13-14 vil jeg tippe utfra de opplysningene som foreligger

Dette ble jeg jaggu munter av å lese :lol:

At du ikke greide å komme opp med et mer avansert personangep enn dette var skuffende, og ei heller et saklig og bedre argument i tråden forteller jo om en heller snever og svært lite utviklet kapasitet mellom ørene, og skulle jeg anslå en alder på deg ut fra ditt utsagn så må jeg nok helt ned på begynnelsen på barneskolen, blir på samme nivå som min sønn på snart 7 år.

 

En annen ting er dette med personangrep, vanligvis blir jo dette komentert av en eller annen her på forumet, men er man ikke med i grei-klubben så er det kanskje ok? Det bekrefter jo enda en gang :puke:

 

Lykke til!

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

En annen ting er dette med personangrep, vanligvis blir jo dette komentert av en eller annen her på forumet, men er man ikke med i grei-klubben så er det kanskje ok? Det bekrefter jo enda en gang

Spurte deg i en annen tråd, men ifikk ikke noe svar.

 

Hvem er denne grei klubben du stadig snakker om?

Link to post
Share on other sites

Spurte deg i en annen tråd, men ifikk ikke noe svar.

 

Hvem er denne grei klubben du stadig snakker om?

Det virker som om det er enighet om å ikke gå inn på noe navn, så du får lese i tråden og gjøre deg opp en mening selv om hvem det kan være.

 

:flag:

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Det virker som om det er enighet om å ikke gå inn på noe navn, så du får lese i tråden og gjøre deg opp en mening selv om hvem det kan være.

Sånn skal det være. :cheers: Men jeg mener nå fortsatt at det er mer enn bare en smule feigt å karakterisere noen som ett-eller-annet negativt, uten at man tør å si hvem det nærmere er man mener.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

En annen ting er dette med personangrep, vanligvis blir jo dette komentert av en eller annen her på forumet, men er man ikke med i grei-klubben så er det kanskje ok? Det bekrefter jo enda en gang :puke:

Du har hevdet at det finnes et stort antall nye medlemmer med et kritisk syn på dette forumets form og det "etablerte" miljøet. Jeg oppfatter det slik at, hadde det ikke vært for makten til presteskapet i Gutteklubben Grei, ville nok verden sett anderledes ut.

 

Som en selvoppnevnt talsperson for de opposisjonelle, forundrer meg at ikke det ikke er kommet en masse støtteuttalelser til deg etter personangrepet, fra medlemmene i "ugrei-kammeratene".

 

Uttalelsen om din alder var usakelig, men du skal ikke se bort fra at din stil inviterer til nettopp slik.

 

 

Mvh. BEG (med fare for at antall innlegg kvalifiserer til medlemskap i det hemmelige brorskap)

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke si hvem du mener du snakker om/til så er det bedre å holde kjeft .Klage ut i lufta er etter min mening døfødt , men det er min mening da . Forøverig bør alle ha identiteten sin i avetaren sin så vi veit hvem det er eller kalle nr til vhf'n sin. Da står du for det du sier når vi veit hvem som sier hva ,anonyme har jeg lite til overs for . Da står du lissom ikke for det du sier når du ikke tør å stå fram, men men alle kan jo ikke være like men det hadde vært fint om alle hadde stått fram , men der er jo selfølgelig helt frivillig desverre . :headbang:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Du har hevdet at det finnes et stort antall nye medlemmer med et kritisk syn på dette forumets form og det "etablerte" miljøet. Jeg oppfatter det slik at, hadde det ikke vært for makten til presteskapet i Gutteklubben Grei, ville nok verden sett anderledes ut.

 

Som en selvoppnevnt talsperson for de opposisjonelle, forundrer meg at ikke det ikke er kommet en masse støtteuttalelser til deg etter personangrepet, fra medlemmene i "ugrei-kammeratene".

 

Uttalelsen om din alder var usakelig, men du skal ikke se bort fra at din stil inviterer til nettopp slik.

Mvh. BEG (med fare for at antall innlegg kvalifiserer til medlemskap i det hemmelige brorskap)

Det er hevdet av flere enn meg, les hele tråden.

 

Det har tidligere vært skrevet om folk som ikke tør å skrive imot menigene til den indre sirkel, da blir man fort hengt ut sies det og ignorert osv..

 

Ok, jeg skjønner at du mener at utsagnet var usakelig, men siden jeg har talet imot det som kalles "gutteklubben grei" og vært provoserende så er det greit med personangrep, dette var en spesiell holdning.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Kan du ikke si hvem du mener du snakker om/til så er det bedre å holde kjeft .Klage ut i lufta er etter min mening døfødt , men det er min mening da . Forøverig bør alle ha identiteten sin i avetaren sin så vi veit hvem det er eller kalle nr til vhf'n sin. Da står du for det du sier når vi veit hvem som sier hva ,anonyme har jeg lite til overs for . Da står du lissom ikke for det du sier når du ikke tør å stå fram, men men alle kan jo ikke være like men det hadde vært fint om alle hadde stått fram , men der er jo selfølgelig helt frivillig desverre . :headbang:

 

Tine II

Man trenger ikke en slik opplysning om identitet uten at man vil ha tak i vedkommende personlig, og på forum så er det pga uenigheter greit at det er slik som det er med litt anonymitet. Håper ikke at du tror at folk har en annen mening pga at de er anonyme? Jeg mener nå det samme uansett.

For eks så kunne faktisk en person som var uenig i dine innlegg gå så langt som å gjøre hærverk på din båt, og det finnes faktisk noen mennesker som ville gått så langt dessverre.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Det har tidligere vært skrevet om folk som ikke tør å skrive imot menigene til den indre sirkel, da blir man fort hengt ut sies det og ignorert osv..

Det er jo bare tull ,si menga deres det er jo slik vi kan få et bra forum og ikke en haug med nikkedukker .Vis det er noen indre sirkel , "gubber" som står sammen so what, alle må tåle å bli snakka til vel . Men trur at det hadde blitt bedre her jeg enn å tursle rundt grøten hele tia så folk skuler på hverandre .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det er jo bare tull ,si menga deres det er jo slik vi kan få et bra forum og ikke en haug med nikkedukker .Vis det er noen indre sirkel , "gubber" som står sammen so what, alle må tåle å bli snakka til vel . Men trur at det hadde blitt bedre her jeg enn å tursle rundt grøten hele tia så folk skuler på hverandre .

 

Tine II

Det hadde blitt akurat det samme som idag, bare mange færre medlemmer, for mange ville latt være å bli med på forumet om de måtte registrere seg med fullt navn osv, på nett skal man nemlig være litt forsiktig. :nono:

Redigert av Shipman28 (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Med fare for at andre velansette BP medlemmer mener jeg nå bør la tastaturet ligge i denne tråden, så uttaler jeg følgende for egen regning.

 

Shipman28: Kan du ikke la BP være nå, om du mener det er det "gubbevelde og klubborienterte samholdet" som du tydeligvis synes det er, og holde deg til Havgapet hvor du hører hjemme. Da slipper vi denne barnslige røren du forsøker å stelle istand, samt at vi slipper å forsøke å svare hyggelig på alle disse innleggene du lirer av deg.

 

For min del er det slutt, og hvis alle andre slutter i denne tråden, og går tilbake til de andre trådene som omhandler båt, samt noen OT, så kan Shipman28 fortsette denne tråden alene, eventuelt kan han være med i de andre trådene som alle andre, men da etter normal kotyme.

 

Dette ble for dumt. :crazy:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Trulte:

Neste gang Lotus legger ut en tråd om hva som helst her: Forlang den fjernet :smash:

Det kan jo være at noen her synes han presser på oss info vi ikke vil ha :lol:

 

Jeg synes det er helt greit jeg at noen legger inn innleg om nærmest hva som helst

Spesiellt så lenge det merkes med OT

Vi kan da velge om vi vil lese det eller ikke.

 

Ellers synes jeg også det er fint at noen skriver at de er enig hvis de er det

Det hjelper bare på å underbygge det en mener og det er i mine øyne positivt.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Med fare for at andre velansette BP medlemmer mener jeg nå bør la tastaturet ligge i denne tråden, så uttaler jeg følgende for egen regning.

 

Shipman28: Kan du ikke la BP være nå, om du mener det er det "gubbevelde og klubborienterte samholdet" som du tydeligvis synes det er, og holde deg til Havgapet hvor du hører hjemme. Da slipper vi denne barnslige røren du forsøker å stelle istand, samt at vi slipper å forsøke å svare hyggelig på alle disse innleggene du lirer av deg.

 

For min del er det slutt, og hvis alle andre slutter i denne tråden, og går tilbake til de andre trådene som omhandler båt, samt noen OT, så kan Shipman28 fortsette denne tråden alene, eventuelt kan han være med i de andre trådene som alle andre, men da etter normal kotyme.

 

Dette ble for dumt. :crazy:

Vel, om du åpner øyelokka så ser du at det er flere enn meg her, og du bestemmer jo heldigvis ikke om jeg skal besvare spørsmål eller om jeg vil legge inn et innlegg i tråden, og om du synes dette er så ille så forstår jeg ikke hvorfor du er her og ikke i disse båt-trådene og OT som du skriver om?

Til orientering så bestemmer du og jeg like lite her inne, og det kunne ikke falle meg inn engang å nekte deg å skrive. :headbang:

Jeg hører også hjemme på flere forum, og det kommer jeg også til å fortsette med uten at jeg bryr meg det minste om hva du mener om saken, plager det deg så er ikke det mitt problem.

 

Ha en fin aften.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Med fare for at andre velansette BP medlemmer mener jeg nå bør la tastaturet ligge i denne tråden, så uttaler jeg følgende for egen regning.

 

Shipman28: Kan du ikke la BP være nå, om du mener det er det "gubbevelde og klubborienterte samholdet" som du tydeligvis synes det er, og holde deg til Havgapet hvor du hører hjemme. Da slipper vi denne barnslige røren du forsøker å stelle istand, samt at vi slipper å forsøke å svare hyggelig på alle disse innleggene du lirer av deg.

 

For min del er det slutt, og hvis alle andre slutter i denne tråden, og går tilbake til de andre trådene som omhandler båt, samt noen OT, så kan Shipman28 fortsette denne tråden alene, eventuelt kan han være med i de andre trådene som alle andre, men da etter normal kotyme.

 

Dette ble for dumt. :crazy:

Jeg vil for all del ikke blandes inn i en båtplassen - havgapet diskusjon, men dette er et av de verste innleggene jeg har lest her på forumet.

Skjerp deg vikers!

Link to post
Share on other sites

Ok, jeg skjønner at du mener at utsagnet var usakelig, men siden jeg har talet imot det som kalles "gutteklubben grei" og vært provoserende så er det greit med personangrep, dette var en spesiell holdning.

Pkt. 1. Ja, jeg syntes kommentaren om alder var usakelig

Pkt. 2. Omtolkninger av andres utsagn er kjent og kjær diskusjonsteknikk. Spar meg for slikt.

Pkt. 3. Jeg har sagt at din stil kan invitere til usakligheter, men har ikke forsvart at slikt kommer. Du har også et ansvar for utvilingen av en diskusjon

Pkt. 4. Jeg har ikke gitt amnesti for usakligheter til noen som helst, ei heller denne gruppen "Grei".

Pkt. 5. Å generalisere/stigmatisere provoserer, Gutteklubben Grei er vel ikke ditt første eksempel i såmåte. I denne sammenheng mener jeg du får ta innover deg at du kan få personlig rettede usakligheter servert. Er du usakelig ovenfor en "gruppe", og jeg føler at jeg tilhører gruppen slik du beskriver den, tar jeg usakligheten personlig. Da risikerer du å få svar på tiltale.

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

... og du bestemmer jo heldigvis ikke om jeg skal besvare spørsmål eller om jeg vil legge inn et innlegg i tråden....

 

Ettersom jeg har båten på sjøen har jeg ingen vinterabstinenser som gjør at jeg har behov for å ta stilling eller delta i selve diskusjonen, men akkurat her vil jeg gi Shipman et poeng:

 

Det er bare en ting som jeg til tider irriterer meg kraftig over, og det er enhver som opphøyer seg til enslags sensurist og prøver seg med å begrense hva andre skal få skrive og mene.

 

Jeg syns Ingar har lagt listen på rett plass her, men må samtidig si at Lasse som nå er moderator til tider legger for dagen en viss overivrighet i sin kontroll.

 

 

Min mening, for hva det er verdt.

 

 

M/Y Ellen Marie

 

PS jeg gidder ikke leite etter eksempler eller å dokumentere eller hva det nå måtte forlanges, sånn bare at det er sagt.... jeg gir kun uttrykk for en mening og et inntrykk.

Link to post
Share on other sites

Det er bare en ting som jeg til tider irriterer meg kraftig over, og det er enhver som opphøyer seg til enslags sensurist og prøver seg med å begrense hva andre skal få skrive og mene.

Og skal vi være virkelig pirkete på en kjedelig lørdagskveld; så er det altså to typer sensurister, tydeligvis. De som ikke tåler krangel, og de som ikke tåler koseprat ... :rolleyes:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Dette ble jeg jaggu munter av å lese :lol:

At du ikke greide å komme opp med et mer avansert personangep enn dette var skuffende, og ei heller et saklig og bedre argument i tråden forteller jo om en heller snever og svært lite utviklet kapasitet mellom ørene, og skulle jeg anslå en alder på deg ut fra ditt utsagn så må jeg nok helt ned på begynnelsen på barneskolen, blir på samme nivå som min sønn på snart 7 år.

 

En annen ting er dette med personangrep, vanligvis blir jo dette komentert av en eller annen her på forumet, men er man ikke med i grei-klubben så er det kanskje ok? Det bekrefter jo enda en gang :puke:

 

Lykke til!

Der traff du spikeren på hodet; rett alder, men det ble feil reaksjon. Det var vel i grunnen ikke ment som ett personangrep, men mer som en provokasjon fra 7-åringen i meg for å se om du i hele tatt ville nedverdige deg til å reagere på tåpligheten. Barnet testa, og barnet vant! Elementær-psykologi.

 

Men du må vel være såpass ærlig at du kan innrømme at du legger litt opp til provokasjon selv med alt i blått under hvert eneste innlegg......eller tar jeg helt feil??

 

Forøvrig syns jeg tråden er fornøyelig underholdning på lange nattevakter. Stå på, og hold koken oppe. Båt kan vi begynne å diskutere igjen når det slutter å snø og isen går.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...