Jump to content

Abel Marine, useriøs forhandler?


Båtfareren

Recommended Posts

Advarsel til båtsesongen 2006

Jeg har nå prøvd båtlivet i 3 sesonger og har hatt mang en glede ut på sjøen .

I fjor kjøpte jeg en Bayliner fra Abel Marine og var veldig godt fornøyd . Helt til jeg fikk problemer med båten og drevet. Jeg prøvde å nå dem med telefon uten å lykkes med dette , ingen tok telefonen .

De lovte at de skulle komme å ordne opp , men de holdt aldri avtaler. Nesten hele sesongen ble ødelagt for oss pga. dette.

Vi møtte mange på vår vei i fjor , som hadde samme problemet ,der de bare lovet ting men som aldri ble fulgt opp. Registrerer at de har mange båter for salg for kunde. Er det en sammenheng ? Mitt råd : Forhør dere i båtmiljøet om Abel Marine .

Link to post
Share on other sites

Det er mange useriøse båtforhandlere. Dere husker sikkert min historien med Yamarin. Forhandler og delvis importør er arogant og bryr seg ikke om deg etter at du har kjøpt båten.

 

Husk, du er atraktiv til du har betalt, deretter er du pain in the a.......

 

Vi burde hatt en tråd med useriøse leverandører og importører.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Ta det fra en god kilde: Problemet for Abel har vært for mye å gjøre og for få gode folk til å gjøre det. Men det er feil å identifisere dem med AYN. Etter det jeg har kunnet observere har Abel det mest profesjonelle opplegget på bruktimport.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

ja, det er den "unnskyldingen " de bruker at det er mangel på folk osv osv. Men hva hjelper det oss som får ødelagt en ferie ? De må da svare på telefoner for det ?

Hvis man ikke kan betjene "andre gangs" salg , er de ikke seriøse . Synes de er langt fra seriøse !!! Veldig langt !!! Spør alle de som har ventet i sommer på hjelp fra Abel. Det er mange !Så mitt råd er : Hold dere langt unna !!

Redigert av Båtfareren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ja, det er den "unnskyldingen " de bruker at det er mangel på folk osv osv. Men hva hjelper det oss som får ødelagt en ferie ? De må da svare på telefoner for det ?

Hvis man ikke kan betjene "andre gangs" salg , er de ikke seriøse . Synes de er langt fra seriøse !!! Veldig langt !!! Spør alle de som har ventet i sommer på hjelp fra Abel. Det er mange !Så mitt råd er : Hold dere langt unna !!

Kan jeg spørre hva problemet med båten/drevet er/var?
Link to post
Share on other sites

Hva problemet er /var er vel ikke så interesant. Det som jeg retter søkelyset på er service /seriøsitet/ kundebehandling.

Hvis du går så hardt ut mot denne forhandleren uten engang å ville opplyse om hva ditt problem var med båten/motor - så er det i alle fall for meg vanskelig å ta stilling til hvor feilen ligger her.

 

Om dette er en dårlig forhandler, eller en meget vanskelig kunde har jeg ingen mulighet til å uttale meg om "på det nåværende tidspunkt".

:smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Vedr. Abel-Marine

 

Useriøs.Kjøpte båt av de for godt og vel ett år siden.Båten skulle leveres nøkkelferdig

med nye motorer senest april i fjor.

Båten ankom Juni måned med en rekke feil og mangler.

 

Vi brukte over 200 timer på og få den kjørbar, da kan jeg ikke kalle dette et seriøst firma.!!!!

Link to post
Share on other sites

Den utfyllende detaljen du trenger, er hr. "universal" sin registreringsdato på forumet: "I dag 14:58" + Antall innlegg: 2 :rolleyes:

 

Trenger man å vite mer?

 

Hr. "universal" har registrert seg utelukkende for å slenge drit om Abel Marine. Samme som en annen herremann gjorde for et års tid siden mot en annen importør. Noen av oss husker sikkert R*N*T*A*E tråden fortsatt?

 

Det hadde vært artig om hr. "universal" sto frem med full personlig identitet, slik at det går an å "skue hunden litt på hårene" og vurdere seriøsiteten i innleggene ovenfor... :yesnod:

Redigert av Båtadvokaten (see edit history)

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

Hei på dere.

 

Mine innlegg vedr.Abel Marine er ment som en advarsel til andre ikke for og

henge ut firmaet.

 

Jeg har gått fem på og det har kostet , de som har lyst til og forholde seg til dette firmaet må

gjerne gjøre det.

 

At jeg logget meg inn i dag med det for øye og advare andre er helt riktig,jeg syns

man bør gjøre det så ikke andre skal gå i samme fella.

 

Bort sett i fra det så har jeg hatt stor glede av dette fora tidligere.

Link to post
Share on other sites

Vel, da får du stå frem med full identitet, "universal", slik at forumet kan vurdere seriøsiteten i det du påstår; OG slik at den uthengte parten får en mulighet til å svare. I motsatt fall -- altså om du ikke står frem -- sier det jo seg selv at det ikke er verd å "låne øre" til det du sier.

 

I alle høve har jeg en klar følelse av at om noen hadde spurt Abel Marine om din handel med dem, så ville de også ha gitt uttrykk for at de gikk "fem på" og at det "har kostet".

VK1c.jpg.6c04d1bf9bb21f3019643cc5caad2319.jpg

-- Også kjent som Skipper Worse

 

Link to post
Share on other sites

I alle høve har jeg en klar følelse av at om noen hadde spurt Abel Marine om din handel med dem, så ville de også ha gitt uttrykk for at de gikk "fem på" og at det "har kostet".

Denne kommentaren kan vel tolkes på mange måter? :rolleyes:

 

Vet du noe om den aktuelle saken som vi alle burde få vite noe om? Jeg synes, dog bare unntaksvis, at det kan være greit for meg å vite litt om hva jeg skal mene noe om! :eek:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg pleier å passe meg for å mene noe om andres gjøren og laden, med mindre jeg får betalt for det. :lol: Får ikke betalt for disse kommentarene. :cryin:

Og hvis "the price is right" så kan du mene både det ene og det andre? :rolleyes: (just kidding!)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...