Jump to content

Nidelv 24, råd og tips?


blackdev

Recommended Posts

LØP OG KJØP.....

 

Har nå fått svar fra selger. Det er en Nidelv 24 fra 1976, han skriver følgende:

 

" I båten står det en nissan diesel 45- til 50 hk

86 modell med benevnelsen ld 20. dett er samme motor som i nissan bluebird bilene. giret er eit volvo gir 89 modell."

 

Mitt spørsmål til dere i forumet, er dette en ok motor/gir pakke som jeg trygt kan kjøpe? Blir totalprisen på nesten 100k inkl. frakt i høyeste laget?

 

 

 

 

:confused:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Mitt spørsmål til dere i forumet, er dette en ok motor/gir pakke som jeg trygt kan kjøpe? Blir totalprisen på nesten 100k inkl. frakt i høyeste laget?

:confused:

Det høres ikke så galt ut synes jeg. Det som imidlertid er viktig her er hvordan mariniseringen er utført, dvs om det er brukt utstyr beregnet for denne motoren eller om det er snakk om mer "hjemmelagede" løsninger.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det som imidlertid er viktig her er hvordan mariniseringen er utført, dvs om det er brukt utstyr beregnet for denne motoren eller om det er snakk om mer "hjemmelagede" løsninger.

Takk for svar, jeg skal sende ham en mail og spørre, men når han sier at han har brukt Volvo gir så regner jeg med at det bør være noenlunde ok?

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Gir og motor som sådan burde være rimelig kurant, samt lett å få tak i deler til skulle man tro. Så det store spørsmålet er hvordan dette er løst med eksosmanifoil, varmevekslere m.m. Hvis det er brukt en pakke beregnet til denne motoren fra en anerkjent leverandør så er det helt OK, men se opp for oppfinnsomme kjellerløsninger...

 

Hvis det er å at denne har stått til salgs til denne prisen helt siden i sommer så er det kanskje grunn til å være litt ekstra på vakt. Samt at det kanskje er litt prutningsmonn??

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Denne ligger på varp. Billig sak eller

 

Annonse

 

Kategori:

Båt & Båtutstyr

Type: Selges

Fylke: Sør-Trøndelag

Overskrift: SAGEN Plastsnekke m/lite selvlensende dekk

Registrert: 19.1.2006

Beskrivelse: SAGEN Plastsnekke 23 f. m/lukket bakvegg, selvlensende dekk, mesan, ekkolodd, porta potti, l. stålvask, gass kokeapp., varme fra motor m/vifte, 140 Ah batt. 12+230V. BMC Leyland 4 syl. 50 Hk.diesel. Pen båt eksteriør, bra interiør. Bilder kan sendes.

Ønsker ikke henvendelser fra annonseselgere.

Pris: Kr. 33.000,-

Navn: Hans Husvik

Epost:

Telefon: 40411655

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Eller denne på varp

 

Annonse

 

Kategori:

Båt & Båtutstyr

Type: Selges

Fylke: Telemark

Overskrift: SELVBYGGERPROSJEKT.

Registrert: 15.9.2005

Beskrivelse: Snekkeskrog, Herwa 23, ekstra forsterket med 2-lag glassfiberarmering. Skroget er delvis nedpusset for lakkering og leveres med løst overbygg. 30HK Mercedes med BOWMAN varmeveksler og oljekjøler, HURT gear.

Ønsker ikke henvendelser fra annonseselgere.

Pris: Kr. 15000,-,-

Navn: Kjell Kammen

Epost:

Telefon: 35052209/91354806

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Kan DETTE være noe?

Hei og takk for tipset, den har värt for salg lenge men nå med ny annonse. Helt klart riktig stil, men noe langt å frakte ja. Hadde det värt en Nidelv eller en av de andre på "listen" min så ....

:smiley:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Pen, nyoppusset Nidelv 24 selges 59.000,-!

 

Edit: Er visst solgt allerede. Annonsen slettet bare en dag eller så etter at den var lagt ut. Da var det visst billig. Må være kjapp i vendingen når anledningen byr seg. Tips til alle som er på utkikken er å sette opp varslingsagent på Finn.no som varsler når båter innenfor kriterier man angir selv blir lagt ut. Det var på denne måten jeg kom først når jeg handlet 37'n.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...