Jump to content

Havari, Viksund 31 Combi sank ved kai


kgt

Recommended Posts

Nå fikk jeg faktisk ett nytt svar fra Løwen:

Dette gir vel heller ikke noe entydig svar på det opprinnelige spørsmålet så jeg har sendt henne en ny epost.

Fått beskjed om at det skal forelegges skadeavdelingen.

Det er jo egentlig ganske utrolig at et forsikringsselskap som driver med båtforsikring ikke har en definert politikk på dette. Det er først når noen spør at de begynner å tenke seg om. Med tanke på alle båtene som ligger ute om vinteren må da dette ha vært oppe tidligere.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post

Jeg ble etterpå kontaktet av Bjørn E. Lundal i IF, slik jeg oppfattet det skal han være deres ekspert innen båtskade.

Han bekreftet det Løwen hadde svart: Så lenge alle ventiler under vannlinjen er utstyrt med ventiler, og at de er stengt, gjelder forsikringen dersom båten havarerer fordi noe fryser istykker.

 

Har fortalte også at de ser nærmere på disse problemstillingene. Dette fordi de hadde hatt to havarier i vinter der ventilene ikke hadde vært stengt. Og at disse kundene hadde argumentert med at sjansen for istykkerfrysing ville vært enda større med stengte ventiler....

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...